Twitter’da 280 karakterlik tweet dönemi başladı

Twitter, 280 karakterlik ‘tweet’ dönemini herkes için başlattığını duyurdu. Şirketten yapılan açıklama şöyle:

Eylül ayında dünyadaki herkesin tek bir Tweet’le kendini daha kolay anlatabilmesi için 140 karakter limitini artıran bir test uygulamaya başlamıştık. Amacımız, Twitter’ı Twitter yapan hız ve özlüğü koruduğumuzdan emin olarak bu değişikliği mümkün kılmaktı. Tüm verilerin ışığında bu hedefimize ulaştığımızı ve bu değişimi düşüncelerin bir Tweet’e sığdırılmaya çalışıldığı tüm dillerde başlatacağımızı bildirmekten dolayı çok heyecanlıyız.

Testin ilk günlerinde, yeni ve alışılmamış bir uygulama olduğu için birçok insan 280 karakter limitini doldurarak Tweet attı ama kısa bir süre sonra bu değişim olağanlaştı (bu konu ile ilgili aşağıda daha fazla bilgi bulabilirsiniz). İnsanların 140 karakterden daha fazlasını kullanmaları gerektiğinde daha kolay ve daha sık Tweet attıklarını gördük. Ama asıl önemlisi, insanlar çoğunlukla 140’tan az karakter kullanarak Tweet attılar ve Twitter’ın öz olma özelliği korunmuş oldu.

Önemli noktaları aşağıda ve deney süreci, kapsamlı veri analizi, araştırma ve tasarım çalışmaları hakkındaki ek bloglarımızda yer almaktadır.

Tweet atmak daha kolay

Tarihsel olarak baktığımızda, İngilizce atılan Tweet’lerin %9’u karakter limitini dolduruyordu. Bu oran bize, bir düşünceyi bir Tweet’e sığdırmak için sarfedilen, ve çoğunlukla Tweet’i düzenlemekle çok fazla vakit harcamak ve hatta bazen Tweet’ten vazgeçmekle sonuçlanan eforları yansıtıyor. Karakter sayısının artırılmasıyla, bu sorun büyük ölçüde azaltıldı – karakter limitini dolduran Tweet sayısı, toplam Tweet sayısının %1’ine kadar geriledi. Tweet’lerin karakter limitine daha nadir dayandığını gördüğümüzden dolayı insanların Tweet’lerini düzenlemek için daha az zaman harcadıklarına inanıyoruz. Bu ise şu anlama geliyor: Daha fazla alan insanların düşüncelerini bir Tweet’e sığdırmalarını daha kolay hale getiriyor ve böylece insanlar söylemek istediklerini söyleyerek Tweet’lerini daha önce hiç olmadığı kadar hızlı bir şekilde gönderebiliyorlar. Bunun kanıtlarını aşağıdaki grafikte görebilirsiniz:

Twitter’ın özlüğünü korumak

Çoğunuz gibi biz de zaman akışlarının 280 karakterlik Tweet’ler ile dolacağından ve yeni karakter limiti ile insanların tüm alanı dolduracaklarından endişeliydik. Ama böyle bir şey olmadı. Gönderilen Tweet’lerin sadece %5’i 140 karakterden daha uzundu ve sadece %2’si 190 karakterden fazlaydı. Sonuç olarak, zaman akışını okuma deneyiminiz büyük ölçüde değişmeyecektir; zaman akışınızda yaklaşık olarak aynı miktarda Tweet göreceksiniz. Karşılaştırma yapmak gerekirse, genel olarak fotoğraflı ya da anketli bir Tweet, 190 karakterlik bir Tweet’ten daha fazla alan kaplayacaktır.

İlginizi çekebilir:  Facebook'ta PayPal'le alışveriş fırsatı

Teste katılan insanların ilk başlarda karakter sayısındaki artış için çok heyecanlandıklarını ve çoğunun 140 karakteri fazlasıyla aştığını tekrar belirtmekte fayda var. İnsanlar, Tweet’lerini çok daha uzun hale getirmek için her bir satıra bir karakter yazmak gibi saçma (yaratıcı!) şeyler yaptılar. Bu, geçici bir etkiydi ve çok da uzun sürmedi. Bu hafta yapılacak olan lansmanla birlikte bu alışılmadık etkiyi tekrar göreceğimize eminiz ama hemen sonrasında insanların normale dönmesini bekliyoruz.

Etkileşim

Daha fazla Tweet atılması dışında, Tweet atacak daha fazla alanı olan insanlar daha fazla etkileşime girdiler (beğenmeler, retweet’ler, @bahsetmeler), daha çok takipçi kazandılar ve Twitter’da daha fazla zaman geçirdiler. Teste katılan insanlar, karakter limitinin daha fazla olmasının Twitter’da kendilerini ifade etme ve iyi bir içerik bulabilme konularında ve genel olarak Twitter’da kendilerini daha memnun hissettirdiğini belirttiler.

Küresel toplumumuzun yaşadığı bir sorunu (Tweet atmak yeteri kadar kolay değildi!) gözlemleyip dinledikten, durumu nasıl iyileştireceğimizi anlamak için verileri inceledikten, çözümü denedikten ve sizlerin geri dönüşlerini dinledikten sonra bu değişimi gerçekleştiriyoruz. Sizleri dinlemeye ve sevdiğiniz şeyleri korurken Twitter’ı herkes için daha kolay hale getirmek adına çalışmaya devam edeceğiz.

Japonca, Korece ve Çince dillerinde düşünceleri sığdırmaya çalışmak gibi bir sorun olmadığı için bu diller 140 karakter ile kullanılmaya devam edecektir. Aslında, bu diller yazı sistemlerindeki yoğunluk nedeniyle Tweet’lerde her zaman daha fazla şey ifade edebiliyorlardı. Bu düşünce ve araştırmamız hakkında burada daha fazla şey paylaştık.

Bu grafikte kırmızı çizgideki (280 karakterle Tweet atan grubu temsil ediyor) 140 üzerinde küçük bir çıkıntı var çünkü bu insanlar daha uzun Tweet gönderebilme özelliği olmayan eski Twitter istemcilerini kullanıyorlardı. Bu yüzden de 140 karakter limitine takılmaya devam ettiler.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir