Vodafone, ‘Yarına Hazırım’ platformunu tanıttı

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Gökhan Öğüt, Vodafone Türkiye’nin Accenture iş birliğiyle yürüttüğü araştırmaya göre, Türkiye’deki işletmelerin dijitalleşme endeksinin yüzde 48 olduğunu belirterek, “Yarına Hazırım Platformuyla, ilk etapta Türkiye’deki işletmelerin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.

Öğüt, Vodafone Türkiye’nin, “www.yarinahazirim.com” adresi üzerinden hizmete açılan “Yarına Hazırım” platformunun tanıtıldığı toplantıdaki konuşmasında, platformun, işletmelerin değişen iş dünyasında yarına ne kadar hazır olduklarını ve hazır olmak için neye ihtiyaç duyduklarını anlamalarını sağladığını söyledi.

Vodafone Grubu’nun “Ready Business” konseptinin Türkiye’de ilk kez hayata geçirildiği bu platformun, Grubun faaliyet gösterdiği diğer ülkelere de örnek olmasının hedeflendiğine işaret eden Öğüt, şunları kaydetti:

“Müşterilerimizin ihtiyacı, en önemli önceliğimizi oluşturuyor. Yarına Hazırım Platformunu, kurumsal müşterilerimizin daha iyi bir gelecek için ulaşmak istedikleri dijitalleşme hedefine hizmet etmek üzere geliştirdik. Platform, Türkiye’de liderliğini yapmaya aday olduğumuz dijital dönüşümün en somut adımlarından biri olma özelliğini taşıyor ve daha rekabetçi bir yeni nesil özel sektörün oluşmasına katkı sağlıyor. Yaptığımız araştırmaya göre, Türkiye’deki işletmelerin yüzde 48’lik dijitalleşme oranıyla, büyük bir gelişim alanına sahip olduğunu görüyoruz. Kurumların dijitalleşme sürecine destek olmak üzere geliştirdiğimiz Yarına Hazırım Platformuyla, ilk etapta Türkiye’deki işletmelerin dijitalleşme endeksini yüzde 75’e çıkarmayı hedefliyoruz.”

Uzun vadede hedeflerinin ise Türkiye’de işletmelerin en az yüzde 50’sini yüzde 80’lik dijitalleşme endeksine kavuşturarak, Türkiye’yi dijital dünyada üst sıralara taşımak olduğunu aktaran Öğüt, “İşletmelerin dijitalleşmelerini artıracak çözümler finansal karlılıklarına da olumlu katkı sağlayacaktır. Çünkü tüm dünyada dijitalleşen işletmelere baktığımızda bu işletmelerin kaynaklarını artırmadan, gelirlerini sektörlerinin yüzde 9 üzerinde büyüttüklerini, karlılıklarının sektörlerinin yüzde 26 üzerinde gerçekleştiğini, pazar değerlerinin sektörlerinin yüzde 12 üzerinde belirlendiğini görüyoruz” diye konuştu.

Yarına Hazırım Platformunun Vodafone Grubu tarafından geliştirilen “Ready Business” konseptine dayandığını belirten Öğüt, bu platform sayesinde Türkiye’nin, Grubun bu vizyonunu somut bir uygulamayla hayata geçiren ilk Vodafone ülkesi olduğuna dikkati çekti.

Öğüt, “Yarına Hazırım Platformunun temelini oluşturan ve Accenture iş birliğiyle yaklaşık 9 aylık bir çalışma sonucunda geliştirdiğimiz Dijitalleşme Endeksi’nin, Vodafone Grubu içerisinde de örnek bir uygulama olacağını düşünüyoruz” dedi.

Toplantıda platform hakkında ayrıntılı bilgi veren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ise platformun tamamen müşteri içgörüsüyle ortaya çıktını ifade ederek, şunları söyledi:

“Platformda yanıt aradığımız sorular, müşterilerimizden aldığımız geri bildirimler sonucunda belirlendi. Buna göre işletmeler, iş dünyasının çok hızlı bir şekilde değiştiğini ve değişen bu dünyada sürekli hazır olmaları gerektiğini kabul ediyorlar. Özellikle KOBİ’lerin büyük firmalardan farklı olarak kaynakları kısıtlı ve sürekli yeni yatırım yapacak güçleri yok. Dolayısıyla, ellerindeki kaynaklarla daha fazlasını yaparak 1 değil 2 üretmeleri gerekiyor. Yarına Hazırım Platformunun ana hedef kitlesi KOBİ’ler olmakla birlikte her ölçekten işletme, Vodafone müşterisi olsun olmasın, bu hizmetten yararlanabiliyor. Tamamen dijitalleşme kavramı üzerine kurduğumuz ve ücretsiz olarak yararlanılabilen bu Platform ile ilk etapta 440 işletmeye ulaştık. Araştırmamız hızla devam ediyor, hedefimiz Türkiye çapında 30 bin işletmeye ulaşmak.”

Toplantıda paylaşılan bilgilere göre, platforma katılan şirketler içinde her 10 işletmeden 6’sı sahada araç kullanıyor ancak yüzde 76’sı araçlarını takip etmiyor. Her 10 işletmeden 6’si sahada ekibi ile iletişim kurmaya ihtiyaç duyuyor ancak yüzde 96’sı ekipleri arasında anlık iletişim sağlayacak teknolojileri kullanmıyor. Her 10 işletmeden 7’si müşterilerine tanıtım faaliyetlerine ihtiyaç duyuyor ancak bu işletmelerin yüzde 55’i bu ihtiyacına yardımcı olacak teknolojileri kullanmıyor.

Her 10 işletmeden 6’sının iş yeri dışında tahsilat yapmaya ihtiyacı var ancak yüzde 43’ü müşterilerine kolay ödeme imkanı sunan Mobil Pos teknolojisini kullanmıyor. Aynı şekilde her 10 işletmeden 4’ünün işini internet ortamına taşıyarak satış yapmaya ihtiyacı var ancak yüzde 63’ü bu ihtiyacına yönelik teknolojik çözümü kullanmıyor.

İşletmeler, Yarına Hazırım Platformunda uygulamayı kullanarak dijitalleşme endeksini ve ihtiyaçlarını belirledikten sonra, isterlerse, verimliliklerini artıracak Vodafone İş Ortağım çözümlerine ulaşabiliyorlar. Bu kapsamda, müşterinin ihtiyacını karşılamak üzere, Ekip Yönetimi Çözümleri, Operasyonel Yönetim Çözümleri ve Müşteri Bağlılığı Çözümleri olmak üzere 3 başlıkta toplanan Vodafone İş Ortağım çözümlerinden en uygun olanı öneriliyor.

İşletmeler, dijitalleşmelerini artıracak çözümlerle finansal karlılıklarına da olumlu katkı sağlayabiliyor.

Yazar: TechnoLogic

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayınlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın