Yalınlaşmanın mucidi Türk şirketini örnek gösterdi

Dünyada “yalın bilişim duayeni” olarak tanınan Steve Bell, son kitabı “İşlet, büyüt, dönüştür” kapsamında dünyadaki en başarılı bilişim şirketleri arasında Ortadoğu’dan tek örnek olarak Türk markası Netsis’i gösterdi. Bir Türk şirketinin başarısının Amerikalı bir yazar tarafından dünyaya duyurulduğu çok satanlar listelerine giren kitapta, yalınlaşmanın hem bilişim şirketlerinin, hem de kullanıcıların verimliliğini yüzde 50’nin üzerinde artırabildiğine dikkat çekiliyor.

Orijinal adı “Run, Grow, Transform” olan kitap, değer akışının önemini ve bilişimin buna nasıl yardımcı olduğunu açıklarken, yalınlaşma yolundaki bilişim şirketlerine yaşanmış örneklerden yola çıkarak başarının formülünü gösteriyor. Bell, şirketlere performanslarını artırmak için yeni ölçüm yöntemleri ve parametreler önerdiği kitabında, ayrıca yalın liderlik ve yönetim sistemlerinin geleneksel yöntemlerden farkını da akıcı bir üslupla anlatıyor.

Bell, bu son kitabında Netsis ile birlikte dünyanın farklı bölgelerinden ve bilişimin farklı alanlarından iki başarılı yalın BT uygulamasına daha yer verdi. Bunlar; dış kaynak kullanımı, yazılım ürün mühendisliği ve sayısal pazarlama hizmetleri sağlayan Cİ&T ve 50’den fazla ülkede faaliyet gösteren küresel finansal kurum olan ING oldu.

Kurumsal yazılım alanında Türkiye’nin öncü yazılım firması Netsis’e yer vermesinin nedenini açıklayan Bell, “Netsis’le ilgili ilk bilgileri Paris’te yapılan Yalın Bilişim Zirvesi’nde edindim. O zamandan beri bu firmayla detaylı görüşmeler yaptım ve son kitabımda da ‘yalın dönüşüm’ deneyimlerine vaka olarak yer verdim. Netsis’in yalın düşünceyi ve uygulamalarını sadece yazılım geliştirmede değil, bütün organizasyonlarında benimsediğini görmek beni etkiledi. Buna çalışanları, çözüm ortakları ve müşterileri de dahil.” dedi.

Netsis yalınlaşarak faaliyet giderlerini % 10 azalttı   Müşteri için değer yaratmayan her şeyi israf sayıp ortadan kaldıran ve şirketin tüm bireylerinin müşteri için değer yaratmasını sağlayan “yalın yönetim modeli”nin Türkiye’de uygulandığı ilk bilişim şirketi Netsis oldu. Netsis böylelikle bir yılda faaliyet giderlerinde yüzde 10’dan fazla tasarruf sağlayıp mutsuz müşteri oranını yüzde 2,3’ten yüzde 1,7’ye indirdi. Çalışanlarının her gün yeni bir çözüm önerisiyle işe gelmelerini sağlayan Netsis, yeni ürün geliştirme, yeniden kodlama ve müşteriye geri dönüş sürelerinin uzunluğu gibi önemli sorunlarına çare bulurken hata ve iş tekrarından kaynaklanan kayıpların önüne geçti. Ürün geliştirmede yüzde 50’ye yakın hızlanma sağlandı.

İlginizi çekebilir:  Gebze'de üretilen Hotomobil ulaşıma yeni bir soluk getiriyor

Yalın yönetim ile Netsis çalışanları arasındaki hiyerarşik yapıyı klasik amir – memur ilişkisinden çıkarıp herkesin kendi sorumluluğunun amiri olduğu bambaşka bir yapıya taşıdı. Böylelikle bir yılda çalışanların memnuniyeti yüzde 10’dan fazla artarken, Netsis’te kariyer yapmak isteyenlerin sayısı da yükseldi.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir