Yandex’in yeni arama platformu: Adalar

Yandex, kısa bir süre önce duyurduğu “Adalar” adlı yeni arama platformunu ilk olarak Türkiye’de hayata geçirdi. Arama sonuçlarını kullanıcıların dikkatine yepyeni arayüzüyle ve interaktif cevaplarla sunacak olan “Adalar”, kullanıcıların arama sonuç sayfasını terk etmeden, buldukları sonuçlar ile etkileşime girmesine olanak sağlayacak.

“Adalar” sayesinde websitesi sahipleri, kendi şirket veya hizmetleri hakkında hedef kitleleriyle paylaşmak istedikleri bilgileri Yandex’te “Ada” adı verilen özel interaktif bir blok halinde kendi tercihlerine göre düzenleyerek sunabilecekler. Böylece “Adalar”; bağlantılar, butonlar veya özel bilgi formları gibi ilgili hedef siteden alınan bazı öğelerin yanı sıra, etkinlik duyuruları veya bir ürünün özelliklerine dair bilgiler gibi gerçek zamanlı olarak güncellenebilen verileri de içerebilecek.

Örneğin bir tiyatro veya sinema bileti almak isteyen kullanıcı, Yandex’in arama sonuçları sayfasından hiç ayrılmadan hem filmlerin afişini görüp istediği bileti çevrimiçi olarak alabilecek, hem de ilgili websitesinin kullanıcı trafiği istatistiklerinin artışına katkıda bulunacak.

Yandex.Türkiye Arama Ürün Pazarlama Müdürü Zafer Sever, “Adalar” ile ilgili olarak: “Günümüzde arama motorları, kullanıcıların internette her türlü belgeyi ve sayfayı bulmasını sağlıyor. Ancak kullanıcıların fatura ödemesine, aradığı bir adresi bulmasına, restoranda rezervasyon yaptırmasına veya beğendiği bir videoyu izlemesine de arama motoru üzerinden olanak sunarken, zamandan tasarruf etmelerini sağlamak bugüne kadar bir arama motorunun yapabildiği bir şey değildi. ‘Adalar’ özellikle bu tür somut ihtiyaçların karşılanmasını önemli ölçüde kolaylaştıracak. Websitesi sahiplerini, web’de aramanın geleceğini birlikte şekillendirmeye davet ediyoruz” diyor.

Yeni tasarımın özellikleri

Yandex, yeni tasarımı geliştirme süreci boyunca; biri “arayüzün içeriğe göre esnek olması” ve diğeri “en önemli öğelerin anında görünürlüğü” olmak üzere iki ana ilkeye bağlı kaldı. Sorgu içeriğinin değişmesiyle “Ada” arayüzünün de birinci ilkeye göre değişeceği ve interaktif bloklar halinde sunulan yanıtlardan en önemli olanların ikinci ilkeye göre görsel olarak vurgulanacağı bu yeni düzenin örnekleri aşağıdaki ekran görüntüsünde görülebiliyor:

İlginizi çekebilir:  Facebook ve Instagram'a engelleme yok

Arama algoritmalarını hiçbir şekilde etkilemeyen “Adalar” platformu, web sitelerinin Yandex arama sonuçları listesindeki pozisyonlarını da etkilemeyecek. Dolayısıyla kullanıcılar açısından en yararlı yanıtlar eskiden olduğu gibi listenin en avantajlı pozisyonlarında olmaya devam edecek.

İlk olarak masaüstü ve tabletlerde, çok yakında akıllı telefonlarda…

İlk aşamada masaüstü bilgisayarlar ve tabletlerde hayata geçirilecek olan “Adalar”, çok kısa bir süre içinde akıllı telefonlarda da kullanıma sunulacak. Web’de aramanın geleceğinin kitlesel katkı ile şekilleneceğine inanan Yandex, websitesi sahiplerini servisin geleceğini hep birlikte yaratmaya davet ediyor.

“Adalar” ile ilgili detaylı bilgiye adalar.yandex.com.tr adresinden ulaşılabilir.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir