Zam dönemlerinde yapılan 3 ölümcül hata

Zam döneminin geldiğini, yöneticilerin ve çalışanların beklenti içinde olduğunu anlatan AL Danışmanlık Genel Müdürü, Marka Yönetimi ve İnsan Kaynakları Danışmanı Ayşen Laçinel, “Zam dönemi geldi; yöneticiler ve çalışanlar maaşlarına zam yapılacak mı?, ne oranda zam alacaklar?, bunun beklentisi ve araştırmasını yapmaktadır. Danışmanlık yaptığım şirketlerde dikkat çektiğim en önemli konu; herkese aynı oranda zam yapılmamalıdır” dedi.

Ayşen Laçinel, zam dönemlerindeki 3 ölümcül hataya ilişkin şunları söyledi:

“1) Asgari ücrete yapılan zam oranı ne ise, herkese aynı oranda zam yapmak.

2) Sistem, ölçüm değerlendirme kriterleri önceden belirlenmeden paylaşılmadan, kimin neye göre değerlendirildiği tanımlanmadan, sadece ilgili yönetici inisiyatifi ile zam oranlarının belirlenmesi.

3) Performans, satış ve müşteri memnuniyeti hedeflerine bakılmaksızın, çalışanları mutlu veya mutsuz etmek. Hatta bazı çalışanları şirkette tutmak için de büyük oranlarda maaş yükseltmeleri yapılması.
Özetle, bilinçli ve adaletli olmayan yaklaşımlar ve uygulamalarla; küskünlüklere, çalışan da çalışmayan da bir dedirten mutsuzluklara, neden olunabilmektedir” dedi.

Adaletli bir değerlendirme sistemi olmalıdır

‘Zam oranlarını belirlemek, mutlu çalışanlardan oluşan bir takım da yaratmak demektir’ diyerek sözlerine devam eden Ayşen Laçinel, bunun için adaletli bir değerlendirme sistemi olması gerektiğini vurguladı.

Ayşen Laçinel, konuşmasına şöyle devam etti:

“1) En önemli performans kriteri olarak, kayıt altına alınan ve her toplantıda, bir önceki toplantı protokolü üzerinden geçilen; toplantı protokolündeki görev ve terminlere uyuma bakılmalıdır.

2) Her yönetici, takımındaki çalışma arkadaşlarını, yılın başında ve işe giriş günü; nitelik ve nicelik hedeflerden oluşan performans hedeflerini anlatmış, takip etmiş, yıl içinde en az 2 dönem performans değerlerini yaparak kayıt altın almış olmalıdır.

3) İş hedeflerini, sosyal ortam uyumunu ve kişisel gelişim hedeflerini içeren performans hedefleri yanı sıra, satış hedeflerini gerçekleştirme oranı da dikkate alınmalıdır.

İlginizi çekebilir:  Yeni Maserati GranCabrio ile tanışın

Bu 3 yaklaşımdan sonraki değerlendirmede, çalışanın başarı oranı ve alacağı zam oranı, adaletli olarak yalın bir şekilde belirlenmiş olacaktır. Kimse; niye bana bu oran, niye diğer arkadaş farklı oran, diyemeyecektir. Çünkü yıl içinde satış hedefleri, iş hedefleri ve kişisel gelişim ile sosyal ortam hedefleri, yüz yüze görüşülmüş, değerlendirilmiş, toplantı protokollerine uyum dikkate alınmış ve paylaşılmıştır” diye konuştu.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir