TechnoLogic

2023’te 10 küresel markaya sahip olacağız

TOBB izniyle gerçekleşen ilk e-ticaret organizasyonu olma özelliği taşıyan 2. E-Ticaret Konferansı ve Fuarı Haliç Kongre Merkezi’nde başladı. Konferansın açılışını, Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü Dr. Soner Canko ile T.C Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız yaptı.

Türkiye’den ve yurtdışından eticaret bilişim ve finans sektörünün saygın isimlerini buluşturan, BKM’nin katkıları, TTNET, Paypal ve GittiGidiyor’un desteğiyle IMI Conferences tarafından düzenlenen 2. E-Ticaret Konferansı ve Fuarı, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Dr. Soner Canko’nun konuşmasıyla başladı.   İnternet kullanımının artmasıyla online alışveriş rakamlarının da son hızla yükseldiğini belirten Soner Canko, BKM veri merkezi tarafından hazırlanan çarpıcı rakamlarla Türkiye’nin e-ticaret ekosistemine ışık tuttu.

“Türkiye’de nüfusun yaklaşık yarısı internet kullanırken, buradan alışveriş yapan kullanıcılarının oranı beşte birde kalıyor” diyen Canko, Türkiye’nin güçlü ödeme sistemleri altyapısı, gelişmiş güvenlik hizmetleri ve bankacılık ürünleriyle, her geçen gün e-ticarette umut verici rakamlara daha da yaklaşıldığını söyledi.

Canko’nun aktardığı BKM verilerine göre Türkiye’nin e-ticaret tablosu şöyle:

“2023 hedefimiz, Türkiye’den 10 küresel marka çıkarmak”

Soner Canko’nun ardından kürsüye çıkan T.C Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Ziya Altunyaldız konuşmasına, “Küresel arenada yerleşik kuralları değiştirmeye aday bir toplulukla bir arada olmaktan memnun oldum” diyerek başladı. Global ekonomide krizlerle birlikte fırsatların da olduğunu belirten Altunyaldız, “Önemli olan bu krizleri fırsata ve kazanca dönüştürmek. Bu fırsat da artık internet ve e-ticarette. Bilgi su gibi akıyor. Bilgiyi avantaja ve değere dönüştüren şirketler, e-ticaret oluşumları ayakta kalabiliyor” diyerek bilginin rekabet avantajı yarattığını ve tüketicinin hayatını kolaylaştırmaya yönelik kullanıldığında başarının elde edildiğini belirtti.

Altunyaldız, “2016 yılında internet ekonomisinin 4,2 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Bizim de bu perspektif doğrultusunda Türkiye olarak 2023 yılındaki hedefimiz, o tarihe kadar 10 küresel marka yaratmış olmak. Bu hedef dahilinde, yeni çıkacak markaların da yer alabileceğine inancımız tam” diyerek e-ticaret sektörüne yeni atılmış girişimcilere de umut veren bir açıklama yaptı.

IMI Conferences Genel Müdürü Meltem Karateke ise, 2. E-Ticaret Konferansı ve Fuarı’nda sektördeki büyüme ve ilerlemeyi bir kez daha gözlemlediklerini kaydederek “BKM’nin katkıları, TTNET, Paypal ve GittiGidiyor’un desteğiyle gerçekleştirdiğimiz etkinliğin tüm sektör paydaşlarını bir araya getirmesinden dolayı mutluluk duyuyoruz. İlkini geçen sene gerçekleştirdiğimiz konferansımızın önümüzdeki yıllarda bir gelenek haline geleceğini ve E-Ticaret Konferansı ve Fuarı’nda sektörü ağırlamaya devam edeceğimizi temenni ediyoruz.” şeklinde konuştu.

Yazıyı Oylayın
Exit mobile version