8 ayda bir telefon değiştiriyoruz

Ekonomi ile teknoloji kullanımı arasındaki ilişkiyi değerlendiren Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, ekonomiye ilişkin olumlu sinyallerin ve geleceğe dair güvenin artmasının teknoloji perakendeciliğinin büyümesini desteklediğini söyledi.

Türkiye’deki teknoloji pazarının 2012 yılındaki toplam hacminin 25 milyar TL’nin üzerinde bulunduğunu belirten Erdemir, “2012 yılında yüzde 40 büyüme yaşayan teknoloji marketleri pazarında büyüme devam edecek ve 2013’te 6 milyar TL’nin üzerine çıkılacak. Bugün Avrupa’nın krizle boğuşan birçok ülkesinde pek çok insan hâlâ 5-10 yıl öncesinin teknolojisine sahip cihazları kullanıyor. Oysa bugün Türkiye’de teknoloji pazarının lokomotifi durumunda bulunan cep telefonunun değiştirilme süresi 8-9 aya kadar düşmüş durumda. Özellikle son 3-4 yıldır, en son teknolojiye sahip ürünlerin Türkiye’de çok çabuk benimsenip çok hızlı bir şekilde kullanımının arttığını görüyoruz” dedi.

Pazarın büyümesinde ve teknoloji kullanımının bu denli artmasında birden fazla faktörün söz konusu olduğunu söyleyen Erdemir, “Teknolojiyi seven ve teknolojik gelişmeleri kısa süre içinde benimseyen bir toplum olmamızın yanı sıra reel kesimdeki güven endeksinin artması, yani geleceğe dair güven duyulması da tüketimi destekliyor. Ayrıca enflasyonun yüzde 70-75’lerden yüzde 7-8’lere gerilemiş olması da ithalata dayalı teknoloji pazarının büyümesinde ana faktörlerden birini oluşturdu. Türk Lirasından bundan 10 yıl öncesine göre çok daha güçlü oluşu da önemli bir faktör” diye konuştu.

Teknoloji marketlerinde satışa sunulan yerli malı ürünlerin oranının yüzde 5’in altında kaldığını hatırlatan Erdemir, 2011 yılında kurulan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın bu kapsamdaki önemine değindi. Hem yazılım hem de donanım ve yeni teknoloji araştırmaları için bakanlık nezdinde destek verilmesinin çok önemli olduğunu kaydeden Erdemir, “Özellikle yerli teknolojilerin gelişmesi ve teknoloji ihraç eden bir ülke haline gelmek, bu yüzyılda büyümenin ve ekonomik gücün en önemli kalemlerinden birini teşkil ediyor. Teknolojiyi son kullanıcıya ulaştıran satış noktaları olarak, biz de bilim ve teknolojiye verilen desteklerin Türkiye’nin geleceğine yön vereceğini düşünüyoruz. Yerli teknoloji ürünleri arttıkça, yerli perakendecilerin de eli güçlenecektir” dedi.