Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı

Facebook’tan Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı’na destek

Geçtiğimiz günlerde COVID-19 ile ilgili paylaşılan asılsız haberlerin ve yanlış bilgilerin önüne geçmek adına Poynter’in Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı (IFCN) ile birlikte 1 milyon dolarlık bir hibe programı hayata geçirdiğini açıklayan Facebook, program dahilinde ilk aşamada yardımcı olacağı ülkeleri açıkladı. Buna göre, Türkiye’nin yanı sıra İtalya, İspanya, Bosna Hersek, Yunanistan, Karadağ, Litvanya, Brezilya, Kolombiya, Meksika, […]

Koronavirüs Bilgi Merkezi

Facebook Koronavirüs Bilgi Merkezi artık Türkçe

Facebook, T.C. Sağlık Bakanlığı da dahil olmak üzere birçok yerel ve küresel sağlık kuruluşunun COVID-19 ile ilgili paylaştığı en güncel bilgilerin ve kaynakların yer aldığı “Koronavirüs (COVID-19) Bilgi Merkezi”ni Türkçe olarak hayata geçirdiğini duyurdu. Merkez, aynı zamanda bireylerin sağlıklı kalmaları ve ailelerini ve topluluklarını desteklemeleri için alabilecekleri önlemleri de paylaşıyor. Takibe başlanabilmesi için Türkiye’deki Facebook […]

Instagram

Instagram, dezenformasyona karşı harekete geçti

Dünya Sağlık Örgütü’nün COVID-19 salgınıyla ilgili küresel acil durum ilan etmesinden bu yana insanların güvende kalmaları, doğru bilgiye ulaşmaları ve birbirleriyle bağlantıda kalmaları konularında çalışmalarını artıran Instagram, bu konuda atılan yeni adımları duyurdu: İnsanlar koronavirüs veya COVID-19 ile ilgili arama yaptıklarında onları Dünya Sağlık Örgütü veya yerel sağlık bakanlıklarının kaynaklarına yönlendiren bir bilgilendirme mesajı görecek. […]

WhatsApp Koronavirüs

Koronavirüs salgını kişisel veri ihlalini tırmandırdı

Tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs salgını, kişisel verilerin ihlalini de artırıyor. Salgınla birlikte başta Whatsapp ve Twitter olmak üzere birçok sosyal medya platformunda salgına dair yanlış bilgiler virüsten daha hızlı yayılıyor. Koronavirüs salgınına yakalanıldığına dair kişilere ait verilerin paylaşımına dikkat çeken Siberasist Genel Müdürü Serap Günal, sosyal medya platformlarında kişisel verilere ilişkin paylaşımların yaptırımlara […]

COVID-19

Facebook COVID-19 için Sağlık Bakanlığı’na destek oluyor

Dünya genelinde yayılmaya devam eden COVID-19’un olumsuz etkilerini azaltmak isteyen Facebook, platformdaki yanlış bilgilerin ve zararlı içeriklerin yayılmasını engellemek ve insanların bölgesel ve yerel sağlık kuruluşlarıyla bağlantı kurabilmelerini sağlamak için çalışıyor. Bu doğrultuda, bugün itibariyle Türkiye’deki Facebook kullanıcıları platform üzerinden kendilerini T.C. Sağlık Bakanlığı’nın resmi internet sitesine yönlendiren açılır bir iletiyle karşılaşacaklar. “Koronavirüsün Yayılmasını Önlemeye […]

COVID-19 Facebook Gazetecilik Eğitim Programı

Facebook’tan COVID-19 yalanlarına karşı 2 milyon dolar

Facebook, COVID-19 (Koronavirüs) ile ilgili paylaşılan asılsız haberlerin ve yanlış bilgilerin önüne geçmek adına, Poynter’in Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı (IFCN) ile birlikte bir hibe programı hayata geçirdiğini açıkladı. Program kapsamında, COVID-19 ile ilgili yayılan bilgileri teyit etmek için dünyanın dört bir yanında sürekli olarak çalışan bağımsız üçüncü taraf doğruluk kontrolü kuruluşlarına toplamda 1 milyon dolarlık […]

COVID-19

KOBİ’lere COVID-19 salgınında hayatta kalma kılavuzu

Türkiye’deki küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) koronavirüs salgını kaynaklı beklenmeyen zorluklardan en az düzeyde zarar görmesini isteyen ve bu amaçla onlara destek sunmayı amaçlayan Facebook, KOBİ’lerin kriz yönetimine yardımcı olacak “Küçük İşletme Kaynak Merkezi”ni Türkçe olarak faaliyete geçirdi. Merkez, salgının yarattığı endişeler durulana kadar işletmelerini tamamen çevrimiçi ortama taşıyarak ürünlerini ve hizmetlerini internet üzerinden […]

CO VID-19Facebook Mark Zuckerberg

Facebook’tan COVID-19 ile mücadeleye 20 milyon dolar

Dünya genelinde yayılmaya devam eden koronavirüsü salgınının etkilerini azaltmak isteyen Facebook, Birleşmiş Milletler Vakfı (United Nations Foundation) ve Dünya Sağlık Örgütü (World Health Organization) ile birlikte COVID-19 Dayanışma ve Müdahale Fonu’nu (COVID-19 Solidarity Response Fund) hayata geçirdi. Facebook, COVID-19 tehdidine karşı küresel ve bölgesel sağlık kuruluşları ile çalışarak bu kuruluşların Facebook ve Instagram’daki bağış araçlarını […]

Dijital pazarlama alper cengiz

2020’de dijital pazarlamanın yönünü değiştirecek 6 trend

Dijital pazarlama trendleri çok hızlı geliyor ve aynı hızda değişiyor. Bu değişime ayak uyduramayan birçok pazarlamacı ve marka önemli kayıplar yaşıyor. Türkiye’de 2006’dan bu yana dijital pazarlamayı veri bilimiyle buluşturan SEM, 2020 pazarlama trendlerini açıkladı. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamanın tahtını giderek daha fazla sarsıyor. Dijital reklam harcamaları her yıl çift haneli oranlarla büyümeyi sürdürüyor. Uzmanlar, […]

ESET

Arkadaşlık uygulamaları verilerinizi reklâmcılara satıyor

Siber güvenlik kuruluşu ESET, arkadaşlık sitelerinin gizlilik konusunda ne kadar duyarlı olduğunu inceleyen bir araştırmayı mercek altına aldı. Norveç’te Tüketici Derneği’nin araştırması; Tinder, OkCupid ve Grindr’ın da aralarında bulunduğu çeşitli arkadaşlık uygulamalarının, kullanıcılarının kişisel bilgilerini reklam amacıyla haberleri olmadan üçüncü taraflarla paylaştığını ortaya çıkardı. ESET’in elde ettiği bilgilere göre, paylaşılan detaylar konum, yaş, cinsiyet ve […]

fleet

Twitter ‘story’ özelliği fleet uygulamasını test ediyor

Sosyal medya devi Twitter, 24 saat içerisinde kendiliğinden silinen ‘fleet’ adlı mesaj özelliğini deneme kullanımına soktu. Şirket, ilk olarak Instagram ve Snapchat gibi platformların kullandığı bu yeni uygulamasını Brezilya’da test etmeye başladı. Twitter’dan yapılan açıklamada, fleet uygulamasıyla yeterince beğeni almayan ya da yeniden paylaşılmayan (retweet) mesajlardan dolayı paylaşım yapmaktan çekinen kullanıcıların platforma çekmeye teşvik edilmesinin […]

Translate »