Volvo’dan adaptif emniyet kemeri teknolojisi

Volvo Cars, otomotiv güvenliği alanında önemli bir adım atarak dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri sistemini tanıttı. Yeni sistem, 2026 yılında piyasaya sürülmesi planlanan tamamen elektrikli Volvo EX60 modelinde ilk kez kullanılacak.
Yeni geliştirilen emniyet kemeri teknolojisi, araç içi ve dışındaki gelişmiş sensörlerden gelen gerçek zamanlı verileri kullanarak hem yol koşullarına hem de yolcunun fiziksel özelliklerine göre koruma düzeyini ayarlayabiliyor. Bu sayede güvenlik, daha kişiselleştirilmiş bir düzeye taşınıyor.
Volvo Cars Güvenlik Merkezi Başkanı Åsa Haglund, söz konusu teknolojinin otomotiv güvenliği açısından bir dönüm noktası olduğunu belirterek, 1959’da yine Volvo tarafından geliştirilen üç noktalı emniyet kemerinin bu yeni sistemle evrim geçirdiğine dikkat çekti.
Gerçek zamanlı veriyle özelleştirilmiş koruma
Yeni emniyet kemeri sistemi, yolcunun boyu, kilosu, oturma pozisyonu gibi fiziksel özelliklerini ve çarpışmanın yönü, hızı gibi değişkenleri saniyeler içinde analiz ederek, yük sınırlayıcı ayarları buna göre düzenliyor. Sistem, üç olan mevcut yük sınırlama profilini on bire çıkararak farklı senaryolarda daha optimize edilmiş bir güvenlik sunmayı hedefliyor.
Volvo Cars, bu teknolojiyi geliştirirken 80 binden fazla gerçek trafik kazasına ait verinin bulunduğu kapsamlı güvenlik veri tabanından faydalandı. Şirketin 25 yıldır faaliyet gösteren çarpışma laboratuvarında test edilen sistem, gerçek kazalardan elde edilen bulgular ışığında geliştirildi.
Kablosuz güncellemelerle sürekli iyileştirme
Yeni emniyet kemeri sistemi, kablosuz yazılım güncellemeleriyle zaman içinde daha da geliştirilecek şekilde tasarlandı. Bu sayede sistem, yeni kullanıcı verileri ve trafik senaryolarına göre kendini güncelleyerek daha yüksek bir güvenlik seviyesine ulaşabilecek.
Söz konusu sistem, araçtaki hava yastıkları, yolcu algılama sistemleri ve sürücü destek teknolojileriyle de entegre çalışarak bütüncül bir güvenlik ağı oluşturuyor. Bu entegrasyon, ikincil yaralanma risklerinin azaltılmasında da önemli rol oynuyor.
Video: 1.1 milyona elektrikli otomobil | Citroën ë-C3
Yeni videolar için buradan abone olun!