Stellantis’ten yeni elektrikli ticari araç: Cargo Box BEV

Stellantis’in ticari araç markası Stellantis Pro One, yeni tamamen elektrikli modeli Cargo Box BEV’in üretimine İtalya’daki Atessa fabrikasında resmen başladı. Van ve hobi aracı olarak iki farklı versiyonla üretilecek olan model, firmanın hafif ticari araç pazarındaki varlığını daha da güçlendirmeyi hedefliyor.
Atessa’daki Stellantis CustomFit Merkezi’nde üretimine başlanan Cargo Box BEV, Avrupa’nın sadece büyük hacimli van üretimine odaklanan en büyük tesisi olan Atessa fabrikası için de önemli bir dönüm noktası oldu. Yeni model, 22 kW AC şarj özelliği ile sadece 6 saatte tam şarj olabiliyor ve bu sayede standart 11 kW şarj sistemlerine kıyasla iki kat hızlı bir şarj süresi sunuyor.

Geniş kargo kapasitesi ve elektrikli sürüş performansı
Cargo Box BEV, 4.230 mm uzunluk, 2.032 mm genişlik ve 2.150 mm yükseklik ölçüleriyle kompakt bir dış yapıya sahip olmasına karşın, 18,3 metreküplük kargo hacmiyle dikkat çekiyor. 200 kW (270 beygir) güç ve 410 Nm tork üretebilen araç, 110 kWsa bataryası ile 323 kilometreye kadar menzil sunuyor. Ek yük kapasitesine ihtiyaç duyan müşteriler için ise 20,5 m³ kargo hacmi sağlayan L4 konfigürasyonu da sunulacak.
Avrupa pazarı ve küresel dağıtım ağı
Stellantis, Avrupa hafif ticari araç pazarında yüzde 30’un üzerinde pazar payıyla lider konumda bulunuyor. Atessa fabrikası, yılda 2500’ün üzerinde farklı versiyon üretme kapasitesine sahip olup, üretiminin yüzde 80’ini 75 farklı ülkeye ihraç ediyor. Tesiste, Citroën, FIAT Professional, Opel, PEUGEOT ve Vauxhall markalarına ait büyük hacimli van modelleri de üretiliyor.

Özelleştirme ve dönüşüm odaklı üretim yaklaşımı
CustomFit programı kapsamında kişiselleştirme çözümleri sunan Stellantis Pro One, üretiminin yaklaşık yüzde 50’sini müşterilerin özel ihtiyaçlarına göre şekillendiriyor. Şirketin dönüşüm ve modifikasyon çözümleri, dünya genelinde 550’nin üzerinde sertifikalı ortakla iş birliği içinde yürütülüyor. 2024 yılında dönüşüm alanında yüzde 25 büyüme kaydeden marka, Avrupa genelinde dönüştürülmüş araç satışlarını da yüzde 35 oranında artırdı.

Karavan ve hobi araçlarına elektrikli alternatif
Stellantis Pro One, tamamen elektrikli hobi aracı segmentine de adım atmış durumda. 2 milyondan fazla karavan satış geçmişi bulunan marka, bu alandaki liderliğini Cargo Box BEV ile sürdürmeyi hedefliyor. Yeni modelin, özellikle karavan üreticileriyle ortak geliştirilen ve “sırt sırta” olarak adlandırılan modüler yapısı sayesinde, hem maliyet hem de lojistik açısından avantaj sağlaması planlanıyor.
Stellantis yetkilileri, Cargo Box BEV’in, müşteri ihtiyaçlarına hızlı ve etkin şekilde cevap verebilmek için geliştirildiğini belirtiyor. Şirket, profesyonel kullanımın yanı sıra, kamp ve seyahat gibi bireysel ihtiyaçlara da yanıt veren çözümler sunarak, elektrikli mobilite alanında geniş bir yelpazeye hitap etmeyi sürdürüyor.
Video: TECNO CAMON 30 Pro 5G ile ilk karşılaşma
Yeni videolar için buradan abone olun!