Citroën Türkiye, global pazarda üçüncü sıraya yükseldi

Ağustos 2025 itibarıyla Türkiye’de 40 bin 395 adet araç satışı gerçekleştiren Citroën, toplam pazardan yüzde 5 pay alarak markanın globaldeki en büyük üçüncü pazarı konumuna yükseldi.

Citroën Türkiye’de satılan binek araçların yüzde 21,6’sını elektrikli otomobiller oluştururken, binek araç satışlarının yüzde 53’ünü C4 X modeli karşıladı. Bu durum, satılan her iki binek araçtan birinin C4 X olduğunu gösteriyor. Hafif ticari araç segmentinde de Türkiye performansını artıran marka, bu alanda satılan araçların yüzde 35’ini oluşturuyor.

Citroën Marka Direktörü Bora Duran, Türkiye’nin Citroën’in global satışları içinde yüzde 9 paya sahip olduğunu ve ağustos ayı özelinde Fransa’nın ardından en fazla satış yapılan ikinci ülke konumuna ulaştıklarını belirtti. Duran, “Citroën Türkiye ekibi olarak satış ve satış sonrası hizmetlerde kullanıcı memnuniyetini ön planda tutuyoruz. Yenilenen ürün gamımız performansımızı artırmamıza katkı sağlıyor” dedi.

Duran, elektrikli araçlardaki başarının yeni nesil modellerin ve teknolojik yatırımların bir sonucu olduğunu vurgulayarak, ë-C3 ve ë-C3 Aircross modellerinin bu başarının önemli parçaları olduğunu söyledi. Citroën, Türkiye pazarındaki konumunu güçlendirmeyi ve büyümesini sürdürmeyi hedefliyor.