BTK’nın Hazine’ya katkı sağlama misyonu yok

Telekom sektörünü düzenlemekle görevli olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun son üç yılda aşırı cezalar vermeye başladığını belirten Avea CEO’su Erkan Akdemir, “Düzenleyici kurum ne kadar fazla para toplar, ne kadar fazla ceza yazar, ne kadar fazla hazineye katkı sağlar gibi bir motivasyon olmaz. Dünyanın hiçbir yerinde olmaz.” dedi.

Avea CEO’su Erkan Akdemir, telekom sektörünü düzenlemekle görevli olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) son üç yılda aşırı cezalar vermeye başladığını hatırlatarak, “Düzenleyici kurum ne kadar fazla para toplar, ne kadar fazla ceza yazar, ne kadar fazla hazineye katkı sağlar gibi bir motivasyonları olmaz. Dünyanın hiçbir yerinde olmaz. Türkiye’de de yoktur diye düşünüyorum.” dedi. Bilişim Muhabirleri Derneği’nin düzenlediği iftar yemeğinde teknoloji editörlerinin soruları cevaplayan Akdemir, “Geçtiğimiz hafta BTK’nın bir ceza yağmuru oldu. En büyük cezayı da Avea yedi. Yeni faturalama sistemine geçerken bir sıkıntı yaşandı. Kullanıcılarınızın mağduriyetini gidermek için ne gibi çalışmalar yapmayı planlıyorsunuz?” şeklindeki  bir soru üzerine, “Biz kullanıcıyı mağdur etmedik. Ceza da haksız bir ceza. Onun altını çizeyim. Avea’nın bu cezayı hak etmediğini düşünüyoruz. Çünkü bu geçiş sırasında çok küçük bir müşteri kitlesi etkilendi. Bu müşteri kitlesi daha haberdar olmadan biz onların bu mağduriyetini telafi ettik ve BTK’nın haberi olmadan BTK’ya böyle bir sorun yaşandığını ve bu sorunu telafi ettiğimizi bildirdik. Ama ona rağmen böyle bir ceza kesiyor olmalarını adil karşılamıyoruz. Bununla ilgili de mahkemeye gidiyoruz.” şeklinde konuştu.

CEZA KESMEKLE PERFORMANS OLMAZ

Genel olarak cezaların artış eğilimine giriyor olmasının iyi bir şey olmadığını ifade eden Akdemir, “En azından bu durum BTK açısından iyi bir şey değil. Operatörler olarak biz bunlara alıştık ama bunun sürdürülebilirliği ciddi anlamda BTK’nın işlevselliğini şey altına alır. Çünkü hiçbir düzenleyici kurum, yazmış olduğu cezalardan dolayı bir performansını artıramaz. Piyasaya ne kadar az müdahale eder, ne kadar az ceza yazar, o kadar başarılı olur. Çünkü düzenleyici kurumların öyle bir motivasyonu yoktur. Düzenleyici kurum ne kadar fazla para toplar, ne kadar fazla ceza yazar, ne kadar fazla hazineye katkı sağlar gibi bir motivasyonları olmaz. Dünyanın hiçbir yerinde olmaz. Türkiye’de de yoktur diye düşünüyorum. Bunlar umarım önümüzdeki dönemde azalacak. Yani sadece Avea için söylemiyorum ben bunu, rakiplere de benzer şekilde cezalar geldiği zaman biz rahatsız oluyoruz. O açıdan farklı yöntemlerle piyasayı düzenlemek bana göre daha doğru yöntemdir diye düşünüyorum. İki üç sene öncesine kadar bizim sektörde bu kadar yoğun cezalar yoktu. Ben de görev yaptım orada, bizim zamanımızda ceza bu kadar yoğun kullanılmazdı. “ dedi.

İlginizi çekebilir:  Vodafone'dan akıllı telefon değişim kampanyası

SİSTEM GÜNCELLEMEDEN KAYNAKLANDI

Konunun bilgi sistemlerindeki güncelleme ve yeni bir sisteme geçişle ilgili olduğunu belirten Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dr. Coşkun Şahin ise konuyla ilgili şunları söyledi: “Aslında bu geçişteki teknik hatadan da ziyade müşteri beklentisinin yönetilmesiyle ilgili. Sistemdeki hata zamanında fark edilerek, müşteriye yansımadan çözülmesi sağlandı. BTK tarafından faturalı abonelerin kullandıkları hizmet miktarı hakkında o zamanın standardı olan son 48 saat içinde doğru bilgilendirilmesi istenmişti. SMS’le bilgilendirme sırasında geciken mesajlarla abone kotam dolmadı diye ekstra bir kullanımda bulunduysa, biz bunu dikkate almadık ve ücretlendirmeyerek mağduriyeti engelledik. Bugün Avea standardı birkaç saate indi. Aboneler kullanımlarını bugün SMS’le birkaç saatlik gecikmeyle öğrenebiliyorlar. Hatta iOS ve Android platformunda yer alan dünyada da ödül aldığımız Online Mobil İşlemler uygulamamızla anlık olarak kullanımlarını görebiliyorlar. Tarifenizi değiştirebiliyorsunuz, fatura ayrıntılarını görebiliyorsunuz, güncel faturalarınızı görebiliyorsunuz. Dolayısıyla bu konuda sektörün ilerisinde bir noktadayız.” Konuyla ilgili Avea Regülasyon Direktörü Tolga Kılıç da, söz konusu vakanın kendileri açısından Haziran-Temmuz 2011 itibariyle tamamen kapandığını belirterek, “Şu an tüketicinin zaten mağduriyet yaşadığını kabul etmiyoruz. Gerekli düzeltmeleri faturalarda yaptığımız dönem de Haziran 2011’di.” dedi.

BTK CEZA YAĞDIRMIŞTI

BTK, geçtiğimiz günlerde Avea’ya yeni faturalama sistemine geçişte yaşanan hatalar oluştuğu ve doğru faturalama yapma yükümlülüğünün ihlal edildiği gerekçesiyle 1 milyon 798 bin 143 lira ceza kesmişti. BTK ayrıca, otomatik yenilenen dönemsel hizmetlere ilişkin soruşturma kapsamında 1. otomatik yenilenen dönemsel hizmetlerden yararlanan aboneliklerin yaklaşık yüzde 26’sına kurulun ilgili kararı doğrultusunda bilgilendirme mesajları gönderilmediği için Avea’ya 424 bin 561 lira ceza vermişti.

BTK: MAHKEMEDEN DÖNEN BİR KARARIMIZ OLMADI

Konuyla ilgili BTK ise GSM şirketlerinin cezalara başvurup itiraz hakları bulunduğunu hatırlatarak, “Ceza öncesi ciddi bir araştırma yapılmıştır. Hiçbir mahkemeden bu güne kadar geri dönüşü de olmamıştır. BTK Başkanı Sayın Tayfun Acarer, cezalar konusunda hiçbir değerlendirme yapmıyor. Kurumun web sayfasında kurul kararları kısmında cezalar ve gerekçeleri bulunuyor. Verilen süreler dahil bütün herşey var. Krul kararlarına karşı dava açabilirler. Açıyorlar da, bugüne kadar mahkemeden de dönen bir karar olmamıştır. Yani cezaların içeriği BTK’nın kurul kararları kısmında yer alıyor. Ayrıca bütün firmalar itiraz edebiliyorlar.” açıklamasında bulundu.

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir