Everyday Rent A Car, bayilik modelini genişletiyor

HDY Şirketler Grubu çatısı altında kısa dönem araç kiralama alanında faaliyet gösteren Everyday Rent A Car, Türkiye genelindeki büyümesini bayilik modeliyle sürdürülebilir hale getirmeyi hedefliyor. Firma, tamamen kendi sermayesiyle hayata geçirdiği Iğdır Havalimanı şubesinden aldığı geri dönüşlerin ardından ilk bayilik görüşmesini Diyarbakır’da tamamladı.
2014 yılında kurulan Everyday Rent A Car, İstanbul Beylikdüzü’nde başlayan faaliyetlerini bugün 9 şube ile sürdürüyor. Şirketin genel merkezi İstanbul Vadi İstanbul Ofis Blokları’nda bulunuyor. Genç araç filosu, merkezi yönetim yapısı ve kullanıcı dostu rezervasyon sistemi ile kısa sürede geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşan marka, Türkiye’nin önde gelen havalimanları ve AVM’lerinde de hizmet veriyor.
5.400 aktif araçlık filo
Kısa dönem kiralama filosunda 1.400, uzun dönem araç filosunda ise 4.000 araç bulunan firma, toplamda 5.400 aktif araçla hizmet veriyor. Yıllık ortalama 52.475 tamamlanmış sözleşme ve 308.481 kiralama işlemiyle dikkat çeken marka, yaz aylarında yüzde 85-90 oranında doluluk seviyesine ulaşıyor.
Yeni bayilik planları yolda
Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Hidayet Yıldırım, bayilik stratejisinin temelinde yerli sermaye ile istihdamı artırma hedefi bulunduğunu belirtiyor. Türkiye genelinden gelen bayilik taleplerinin değerlendirildiğini ifade eden Yıldırım, Diyarbakır, Erzurum, Ordu, Balıkesir, Kayseri ve Muş gibi şehirlerde yatırımcılarla ön anlaşmalar sağlandığını açıkladı.
Yıldırım, “Artık yatırımcılar yalnızca bir mağaza açmakla yetinmiyor. Güçlü dijital altyapıya sahip, sürdürülebilir markalarla iş birliği yapmak istiyorlar. Everyday Rent A Car olarak bu ihtiyaca karşılık verebilecek altyapı ve deneyime sahibiz,” dedi.
Çağrı merkezi ve müşteri deneyimi odaklı yapı
Kendi bünyesinde faaliyet gösteren çağrı merkezi ve kullanıcı dostu web sitesiyle müşterilere doğrudan ve hızlı hizmet sunduklarını belirten Yıldırım, müşteri deneyimini ön planda tuttuklarını vurguladı.
Şirketin spor sponsorluklarıyla da adını duyurduğunu belirten Yıldırım, Eyüpspor ve Iğdır FK forma sponsorluğu ile genç nesille daha güçlü bağlar kurmayı amaçladıklarını dile getirdi.
Sektörel büyüme rakamları dikkat çekiyor
Yıldırım, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre 2024 yılında havalimanlarını kullanan yolcu sayısının 230,2 milyona ulaştığını ve TOKKDER verilerine göre operasyonel araç kiralama sektörünün toplam büyüklüğünün 280 milyar TL’yi aştığını hatırlatarak, “Bu büyük potansiyele ulaşmak için güçlü hizmet altyapısına ve müşteri memnuniyetine odaklanmak gerekiyor” değerlendirmesinde bulundu.
Everyday Rent A Car, sürdürülebilir büyüme hedefi doğrultusunda bayilik modelini yaygınlaştırarak hem yerel girişimcilere destek olmayı hem de araç kiralama sektöründeki varlığını daha da güçlendirmeyi planlıyor.