Facebook Hikâyeler üzerinde reklâm başlıyor

Facebook Hikâeler üzerinde reklâm yayını başlıyor. Facebook, daha önce Instagram Hikâyeler’de reklâm uygulamasını başlatmıştı.
Geçtiğimiz yıl Instagram Hikâyeler’de reklâm uygulamasını başlatan ve reklâmverenlerin bu formatı oldukça benimsediğini gören Facebook, dünyanın dört bir yanındaki tüm reklâmverenler için Facebook Hikâyeler’de de reklâm uygulamasını hayata geçirdiğini duyurdu.
Bundan böyle markalar ve reklamverenler, haber kaynağı ya da Instagram Hikayeler üzerinden yürüttükleri reklâm kampanyalarına Facebook Hikâyeler’i de ekleyerek daha fazla insana ulaşabilecekler.
Reklâmverene hedefleme ve ölçümleme olanağı
Bu yenilik sayesinde tüm reklâmverenler Facebook’un hikaye reklâmları için sunduğu hedefleme ve ölçümleme olanaklarından faydalanabilecek, erişim, marka farkındalığı, video görüntülemeleri, uygulama indirme, dönüşüm, trafik ve potansiyel müşteri reklamları gibi halihazırda Instagram Hikayeler için kullandıkları araçları da kullanabilecekler.
Facebook Hikâyeler’de reklâmları test eden markaların şimdiden olumlu sonuçlar almaya başladığı görülüyor. ABD’de iHeartRadio, Kettle Chips ve KFC, Facebook Hikâyeler üzerinden başlattıkları reklâm kampanyalarının marka yükselişlerine olumlu etkisi olduğunu dile getiren markalardan yalnızca birkaçı.
Facebook Hikayeler ve Messenger Hikayeler popüler
300 milyondan fazla insan her gün Facebook Hikâyeler’i ve Messenger Hikâyeler’i kullanıyor. Ipsos tarafından 12 ülkeden 13-54 yaş arası Facebook Hikâyeler özelliğini kullanan binlerce kişiyle yapılan araştırmaya göre her üç kullanıcıdan ikisi, en az üç farklı uygulamada hikâyeleri düzenli olarak kullanıyor ve kullanıcıların yüzde 63’ü, hikâeleri gelecekte daha fazla kullanmayı planladığını söylüyor.
Öte yandan kullanıcıların yüzde 62’si, bir markayı ya da ürünü hikâyede gördükten sonra daha çok ilgileniyor ve kullanıcılar çoğunlukla hızlı ve anlaması kolay (%51), bir indirimi ya da promosyonu duyuran (%51), yeni ürünleri tanıtan (%44), gerçekçi olan (%46) ve ipucu/öneri paylaşan (%45) hikâyeleri tercih ediyorlar.