İskenderun-Başpınar Hattı, Medlog Türkiye ile yeniden devrede 

Türkiye’de kombine taşımacılık alanında faaliyet gösteren Medlog, uzun bir aranın ardından İskenderun–Başpınar demiryolu hattında ilk yüklemeyi yeni hizmete giren Medlog Akçay Deposu’ndan gerçekleştirdi. Böylece, üretim ve dış ticaret açısından önemli bir merkez olan Gaziantep ve çevresi, 2,5 yıl sonra yeniden demiryolu taşımacılığına kavuştu.

Deprem sonrası yeniden hizmete alındı

İskenderun–Başpınar hattı, 2023 yılında yaşanan depremlerde hasar görmüş ve kullanılamaz hale gelmişti. Hattın onarımının tamamlanmasının ardından Medlog Türkiye, hafta içi her gün karşılıklı birer tren ile düzenli seferlere başladı. Haftalık 10–12 trenlik kapasiteyle bölgedeki tedarik zincirinin sürekliliğine katkı sağlanırken, lojistik maliyetler açısından da avantaj sunuluyor.

Bölge sanayisine katkı

383 vagonluk kapasitesiyle demiryolu taşımacılığında erişilebilir bir çözüm sunan Medlog Türkiye, Gaziantep, Kahramanmaraş ve Adana başta olmak üzere çevre illerden gelen ve bu illere giden yüklerin taşınmasına destek veriyor. Yeni açılan Medlog Akçay Deposu da bu süreçte önemli bir rol üstleniyor.

Karbon ayak izinin azaltılmasına destek

Karayoluna alternatif olarak sunulan demiryolu taşımacılığı, maliyetleri düşürürken kapasite planlamasına da katkı sağlıyor. Çevreci taşımacılığı temel yaklaşım haline getiren Medlog Türkiye, Yeşil Lojistik Sertifikası sahibi olarak karbon ayak izinin azaltılmasına yönelik çalışmaları sürdürüyor. Şirket, 19’u demiryolu bağlantılı olmak üzere toplam 27 deposuyla hizmet veriyor.

Akçay Deposu kapasiteyi artırdı

Daha önce yoğun olarak kullanılan Sarıseki İstasyonu’nda tek seferde yalnızca 7 vagon elleçlenebilirken, Medlog Akçay Deposu’nda bu sayı 25 vagona çıkıyor. Böylece yıllık ortalama 100 bin ton olan taşıma kapasitesi yaklaşık 300 bin ton seviyesine yükseliyor. Ayrıca, Sarıseki’de mümkün olmayan depo dolum işlemleri Akçay’da yapılabilir hale gelerek sanayicilere hızlı ve verimli alternatifler sunuyor.