Mazda yeniden Türkiye pazarında

Doğan Trend Otomotiv, Japon otomotiv devi Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması imzaladığını duyurdu. Bu iş birliğiyle birlikte Doğan Trend, Mazda’nın Türkiye’deki mevcut servis ağı yönetimini devralarak markanın satış sonrası operasyonlarını yürütecek. Anlaşma 1 Şubat 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek.

Mazda’nın Türkiye operasyonları yeniden şekilleniyor

Doğan Trend Otomotiv CEO’su Uğur Sakarya, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Mazda’nın Türkiye’deki yeni servis ve satış sonrası distribütörü olarak Mazda operasyonlarını devralıyoruz. Süreç ilk etapta satış sonrası ve servis hizmetleriyle başlayacak” ifadelerini kullandı.

Sakarya, 2024 yılında başlayan görüşmelerin başarıyla sonuçlandığını belirterek, “Şu anda Mazda’nın Türkiye pazarına uygun modelleri bulunmadığı için iş birliğimiz servis operasyonlarıyla başlayacak. Bu aşamada satış operasyonu planlanmıyor” dedi.

Satış sonrası hizmetlerle güçlenen iş birliği

Anlaşma kapsamında Doğan Trend, Mazda servislerinde müşterilere uzman bakım hizmeti ve orijinal yedek parça sunacak. Türkiye genelinde 21 servis noktasına sahip olan Mazda’nın mevcut ağı, Doğan Trend’in operasyonel desteğiyle güçlendirilecek.

Uğur Sakarya, “Bu iş birliği, Doğan Trend’in hizmet ağını genişletme ve Türkiye’de otomotiv sektöründeki konumunu pekiştirme hedefinin bir parçası. Aynı zamanda, müşterilere uluslararası standartlarda servis kalitesi sunma kararlılığımızın da bir göstergesi” dedi.

Mazda: Küresel bir otomotiv markası

Mazda, yılda 1,2 milyonun üzerinde araç satışıyla 130 ülkede faaliyet gösteriyor. Şirketin üretim ve montaj tesisleri Japonya, ABD, Meksika, Tayland, Çin, Malezya ve Vietnam’da bulunuyor. 2023 yılında Türkiye’deki satış operasyonlarını durduran Mazda, satış sonrası ve servis hizmetlerini Mazda Türkiye aracılığıyla sürdürüyordu.