MMD ve AOC Türkiye’de monitör pazarının lideri

Dünyanın öncü monitör üreticisi TPV’nin iki yan kuruluşu, AOC ve aynı zamanda Philips’in lisanslı marka ortağı olan MMD, genel trendin aksine monitör piyasasında büyümeye devam ediyorlar. Piyasa analisti Meko’nun sunduğu rakamlara göre, geçen yıl Türkiye monitör pazarı yaklaşık %20 küçüldü, ama yılın ikinci yarısında toparlanma eğilimi gösterdi.
Bu toparlanmadan özellikle Philips kârlı çıktı: Pazar payı çift basamaklı sayılara varıp 2012’nin son çeyreğinde yaklaşık yüzde 17 (%16.99) oldu. AOC de kaydadeğer bir büyüme gösterdi. Pazar payını neredeyse ikiye katlayan AOC, payını yüzde 7’den yılın son çeyreğinde neredeyse yüzde 14’e (%13.7) vardırdı. TPV’ye ait markalar en az %30 toplam pazar payı ile Türkiye monitör piyasasının birincisi konumuna geldi.
AOC ve MMD’nin Türkiye yöneticisi Berkay Doğan, “Meko’nun son rakamları monitör piyasasındaki iş modelimizin başarısını tescilliyor” dedi. “Pek çok diğer üreticiden farklı olarak, her iki markamızda da tamamen monitör ürününe odaklanıyor ve gerçek bir yenilikçilik sunuyoruz” diyen Doğan, “Bu pazarda şimdiye kadar ulaştığımız bu en iyi sonuç, müşteri merkezli yenilikçi stratejimizin ve monitöre odaklanmamızın karşılığıdır” diye sözlerine devam etti.
Geçen yıl İstanbul’da açılan yeni ofis, müşteri odaklı yaklaşıma örnek gösterilebilir. Ayrıca her iki marka da bu alanda uzman ekiplerle çalışarak monitör piyasasına odaklanmış durumda.
Philips’in monitör alanındaki yenilikleri arasında, bilgisayar başındaki işlerde daha sağlıklı bir vücut duruşuyla çalışmayı destekleyen ErgoSensor’e sahip monitörler, PowerSensor ile enerji tasarrufu sağlayan modeller ya da eşsiz ambiyans ışığı Ambiglow ile eğlenceye dönük monitör Gioco gibi örnekler bulunuyor. AOC’nin başarı reçetesinde ise iPhone dock’lu ya da Android telefonlar için MHL teknolojili monitörler var. Sunulan 3 yıllık garanti süresi de tüketiciler tarafından takdir ediliyor.