Mobil Facebook’ta reklam dönemi başlıyor
Facebook, uygulama tasarımcılarına mobil cihazlarda reklam izni verecek. Şirket, indirilen yazılım başına tasarımcılardan para alacak. Facebook, mobil kullanıcıları aracılığıyla gelir elde edecek yollar bulunamaması halinde mali durumunun kötüleşebileceği uyarısında bulunmuştu.
Şirketin hisseleri borsada işlem görmeye başladıktan sonra neredeyse yarıya yarıya değer kaybetti. Yatırımcılar düşüş nedeniyle toplam 50 milyar dolar kaybetti.
Facebook, tasarımcıları Apple’a ait iOS App Store mu yoksa Android Google Play kullanıcıları mı hedefleyeceklerine karar verebilecekleri deneme sürümünde yer almaya çağırdı.
BBC’nin haberine göre, “Power editor” seçeneği de Facebook’tan indirdikleri uygulamalar temel alınarak kullanıcıların hedef alınmasını sağlayacak. Örneğin Facebook üzerinden dizüstü bilgisayarında Disney’nin Garden of Times oyununu oynayan bir kullanıcı akıllı telefonunu kullanırken gizli nesne oyunlarıyla karşılaşabilecek.
Kullanıcı bu bağlantılardan birine tıklarsa bu yazılımı satın alabilecekleri ilgili yere yönlendirilecek. Facebook her tık için reklam verenlerden para alacak. Şirket Haziran sonu itibarıyla cep telefonu ve tablet bilgisayar kullanan 543 milyon aktif mobil kullanıcısının olduğunu açıklamıştı.