Perakende sektörüne özel teknolojiler

Perakende sektörü dijital çözümlerle tanıştırarak, operasyonel verimlilik, daha fazla güvenlik ve daha yüksek satış imkânı sağlayan teknolojileri kullanıyor.
Bu alanda faaliyet gösteren Sensormatic’in bu yıl perakendecilerle buluşturacağı yenilikçi çözümleri arasında Trafik Analiz (Countware Traffic), POS Entegrasyon, Biyometrik ve mobil geçiş kontrol sistemleri, Personel Devam ve Kontrol Sistemi, Elektronik Fiyat Etiketi ile Acil Durum ve Danışma Kiosku yer alıyor. Sensormatic’in bu yıl sektörle buluşturacağı teknolojilerin bazıları şunlar:
Ziyaretçi Trafiği Yönetimi Çözümü (Countware Traffic): Perakende sektörüne özel olarak geliştirilen Countware Traffic, zincir perakende mağazalarındaki müşteri trafiğini analiz ederek verimli operasyonel kararlar alınmasına yardımcı oluyor. Gün ve saat bazlı yoğunluk analizi yapılabilen sistem sayesinde personel çalışma saatleri belirlenebiliyor.
Elektronik Fiyat Etiketi: Fiyat etiketi yönetmeliğindeki değişim sonrası, etiketlerin pek çok değişken bilgiyle donatılması zorunluluğu geldi. Sensormatic bu çözüm sayesinde başta gıda, kozmetik ve elektronik olmak üzere tüm perakende sektöründe fiyatların saniyeler içinde güncellenebilmesini sağlıyor. Böylece perakendeciler zaman ve maliyet tasarrufu elde etmiş oluyor.
Personel Devam ve Kontrol Sistemi (PDKS): Bu çözüm, giriş çıkış ve mesai saatlerini hatasız biçimde takip ediyor. Çalışanların yaptığı giriş çıkışlar, mesai saatleri baz alınarak raporlanıyor ve bordrolama süreçleri kolaylaşıyor. Diğer yandan ofise ziyaretçi geldiğinde e-posta ile ilgili kişi anında bilgilendiriliyor. Ziyaretçilerin dolaşabileceği alanlar Passlogic üzerinde tanımlanarak, bina içindeki bölümlerin giriş çıkış yetkileri hızlıca güncellenebiliyor.
RFID Envanter Yönetim Çözümü: Bu çözüm sayesinde işletmeler ürünlerini üretim aşamasından mağazada müşteriye satılana kadar anlık olarak takip edebiliyor. Bu sayede envanter doğruluğu, reyon yönetimi, omnichannel stok yönetimi ve tedarikçi hataları gibi konular çözüme kavuşuyor. Sensormatic RFID çözümü ile 10 kat hızlı ürün sayımı yapılabiliyor. Bu sayede mağaza sayımları yılda bir ya da altı ayda bir yerine, her hafta hatta her gün yapılabiliyor. Yine bu çözüm sayesinde yüzde 99,5 stok doğruluğu ve satışlarda da yüzde 21’e varan artışlar sağlanıyor. Ayrıca müşteri memnuniyeti ve çalışan verimliliği optimizasyonu da artıyor.
Kayıp Önleme Yönetim Hizmeti (Shrink Management as a Service- SMAAS): Bulut tabanlı bu hizmetle Sensormatic, Elektronik Ürün Takip Sistemi kapsamındaki cihazların performans yönetimini sağlarken, elde edilen veriler sayesinde mağaza içi kayıpların sebeplerinin belirlenmesine yardımcı oluyor. Sisteme bağlı tüm cihazlar, ilgili uzmanlar tarafından uzaktan ve proaktif olarak takip ediliyor.
Acil Durum ve Danışma Kiosku: Sensormatic mühendislerinin geliştirdiği hem AVM yönetimlerinin hem de ziyaretçilerin güvenlik ihtiyacına cevap verecek yeni bir çözüm. Alışveriş merkezlerinin güvenliğe ihtiyaç duyulan her noktasına kurulabilen ‘Acil Durum ve Danışma Kiosku’ ile güvenliğin yanı sıra AVM ziyaretçilerinin bilgi edinme ihtiyacı da karşılanıyor.
Perakende Günleri bu yıl 4-5 Aralık tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenecek.