Robot süpürgeler

Robot süpürgeler mobilya tasarımını nasıl değiştirdi?

Curiocity-Homend Robot Süpürge Araştırması sonuçları, robot süpürgelerin hayatımıza ne denli hızlı bir giriş yaptığını, bizlerin de aynı hızla yaşam alanlarımızı ve bazı alışkanlıklarımızı robot süpürgelere göre dizayn etmeye başladığımızı ortaya koyuyor. GFK Panelmarket 2020 verileri ile Ipsos Hane Tüketim Paneli Dayanıklı Tüketim Ürünleri Araştırması sonuçlarının da yer aldığı Curiocity-Homend Robot Süpürge Araştırması’ndan çıkan çarpıcı başlıklar şöyle:

Temizliğe başlamadan önce en çok kablolar toplanıyor:Araştırma sonuçları robot süpürge kullanıcılarının yüzde 23’ünün temizlik öncesi bir hazırlık yapmadığını ortaya koyuyor. Yapılan ön hazırlıkta ise yüzde 52 oranı ile kabloları toplamak ilk sırayı alırken, yerde duran eşyaları kaldırmak ise yüzde 51 ile ikinci sırada yer alıyor. Robot süpürge kullanıcılarının sadece yüzde 17’si temizlik öncesinde halıları kaldırmayı tercih ederken, yüzde 3’lük kesim de diğer ön hazırlıkları gerçekleştiriyor.

Robot süpürgelerin mobilya sektörüne etkileri önümüzdeki dönemlerde kendisini daha çok hissettirecek. Curiocity-Homend Robot Süpürge Araştırması’na göre robot süpürge alanların ev dekorasyonunu da ciddi şekilde değiştirdiğini gösteriyor. Araştırmaya katılanların yüzde 72’si “mobilyalarımı robot süpürgeye göre seçerim”, derken yüzde 44’lük bir kısım da evinin dekorasyonunu robot süpürgeye göre değiştirdiğini belirtti. Araştırmaya katılanların yüzde 38’i ise evinin dekorasyonunda değişiklik yapmayı planladığını söyledi. Değişiklik yapmayacağım diyen ise yok!

Araştırma, robot süpürge tercih edenlerin yüzde 72’sinin evcil hayvanı olduğunu gösteriyor. Evcil hayvan besleyenlerin “etrafa dökülen tüy” sorununda kurtarıcı olarak gördüğü robot süpürgelere; yüzde 43 kedi, yüzde 28 köpek, yüzde 26 kuş, yüzde 3 oranında da diğer evcil hayvan sahiplerinden yoğun ilgi var.

Robot süpürgelerin yüzde 59’unda konuşma özelliği var. Robot süpürge kullanıcılarının yüzde 50’si bu özelliği faydalı bulurken, yüzde 37’si ise çok faydalı olduğunu düşünüyor. Araştırmaya katılanların sadece yüzde 3’ü hiç faydalı bulmadığını söylerken, yüzde 11’lik bir kısım ise kararsız.

Bana Yalan Söylediler [İnternet ve Gerçek Yüzümüz] – Seth Stephens-Davidowitz

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknolojiyle ilgili haber ve ürün incelemelerine yer veren bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir