Samsung Türkiye, Galaxy Note7’leri geri çağırıyor

Samsung Türkiye, şarj sırasında infilak eden Galaxy Note7 akıllı telefonları geri alacağını duyurdu. Şirketten yapılan yazılı açıklamada, kullanıcılarda büyük hayal kırıklığı yaratan ve güvenlik sorununa neden olan ürünleri satış noktalarına iade edenlerin ödedikleri tutarın geri ödeneceği ifade edildi.
Dileyenler ücret iadesi yerine aynı model ürünün yenisini de alabilecek. Ancak patlayarak kullanıcı açısından yüksek oranda yangın riski oluştan ürünün aynı modelinin tekrar almak yerine, ücret iadesi seçeneğini kullanmanız daha mantıklı olabilir.
Samsung Türkiye, açıklamasında, “her zaman en yüksek kalitede ürünler tasarlamayı ve kullanıcılarına sunmayı hedeflemekte” oldukları gibi iddialı cümleler kurmaya çalışmış olsa da, dünya genelinde büyük bir kampanyayla satışa sunulan Galaxy Note7’nin nasıl olur da gerekli güvenlik testleri yapılmadan kullanıcılara ulaştığı sorusu hala cevapsız.
Şirket, yangın riski oluşturan ürünlerin sınırlı sayıda olduğunu iddia ederek durumun vahametini gölgelemeye çalışsa da, bunun inandırıcı bir söylem olmadığı ve sadece karşı karşıya oldukları yüksek güvenlik riskini kullanıcılardan gizleme çabası olduğu gözden kaçmıyor.
Samsung Türkiye, ürünün yürürlükteki tüm mevzuata uygun olarak ithal edilerek satışa sunulduğunu iddia ediyor ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ile ortak çalışma yürüttükleri ifadesini kullanarak sorumluluğu BTK ile paylaşma çabası içine giriyor. BTK, bu işe ne der tabii ki bilemiyoruz.
Kullanıcıların güvenliğinin kendileri açısından öncelikli olduğunu savunan şirket, Türkiye’de Galaxy Note7 satışlarının geçici olarak durdurulduğunu belirtiyor. Buradan da sular durulduktan bir süre sonra Galaxy Note7’nin yeniden raflarda olacağını anlıyoruz.
Tüm bu yaşananlardan sonra yine de akıllarda soru işaretleri ve güvenlik endişeleri kalıyor. Güvenlik riski ayyuka çıkan bir ürünü alıp almamak size kalmış!