Škoda’nın 130. yılına özel en hızlı Fabia 130

Škoda, 130. yılını markanın motor sporları mirasını yansıtan özel bir modelle kutluyor. Fabia Monte Carlo 1.5 TSI temel alınarak geliştirilen Fabia 130, daha güçlü motoru, alçaltılmış süspansiyonu ve keskinleştirilmiş yol tutuşuyla Škoda tarihinin en hızlı seri üretim Fabia modeli oldu.
Cesur ve sportif dış tasarım
Fabia Monte Carlo donanımı üzerine inşa edilen Fabia 130, beyaz, kırmızı, mavi ve siyah olmak üzere dört farklı gövde rengiyle sunuluyor. Parlak siyah tavan ve sütunlar, ön spoyler, arka difüzör ve kanat gibi detaylar aracın sportif duruşunu güçlendiriyor. “130 Edition” logoları ön çamurluklarda ve bagaj kapağında yer alırken, siyah çerçeveli LED farlar, duman efektli 18 inç Libra jantlar ve çift egzoz çıkışı dinamik bir görünüm sağlıyor. Arka bölümde Fabia Rally2 modeline gönderme yapan siyah dekoratif şerit dikkat çekiyor.
Konfor ve kontrol bir arada
İç mekânda sürüş konforu ve hakimiyet ön plana çıkarılıyor. Yan destekli spor koltuklar, üç kollu çok fonksiyonlu direksiyon ve paslanmaz çelik pedallar Fabia 130’un sportif karakterini vurguluyor. Siyah alüminyum kapı eşikleri ve gümüş detaylar ise iç mekânda özel bir atmosfer yaratıyor.
En hızlı Fabia
Fabia 130’da 1.5 TSI EVO2 motor görev yapıyor. 5750–6000 devir aralığında 130 kW güç ve 1500–4000 devir aralığında 250 Nm tork üreten motor, 7 ileri DSG şanzımanla eşleştirildi. Şanzıman, Fabia 130 için özel olarak yeniden ayarlandı. Daha hızlı vites düşürme, fren sonrası hızlanma optimizasyonu ve sportif modda artan motor devri, aracın dinamik sürüşünü destekliyor.
Yeni aktarma sistemiyle Fabia 130, 0’dan 100 km/s hıza 7,4 saniyede ulaşıyor. Bu süre standart versiyona göre 0,4 saniye daha hızlı. 60–100 km/s hızlanma 3,8 saniye, 80–120 km/s hızlanma ise 4,8 saniyede gerçekleşiyor. Azami hız 228 km/s olarak açıklandı.
15 mm alçaltılmış spor süspansiyon ve yeniden kalibre edilen direksiyon sistemi, daha çevik yol tutuşu sağlıyor. İki kademeli dinamik kontrol sistemiyle sürücü, ASR sistemini kapatarak kontrollü kayma elde edebiliyor. ASR Sport + ESC Sport modu, daha fazla tekerlek kaymasına izin vererek güvenli ancak heyecan verici bir sürüş deneyimi sunuyor.
Başarılarla dolu bir geçmiş
1999’da tanıtılan Fabia, bugüne kadar 5 milyondan fazla satışla Škoda tarihinin en başarılı modellerinden biri hâline geldi. İlk nesilde 1.9 TDI, ikinci nesilde 1.4 TSI motorlu RS versiyonları yer aldı. Üçüncü nesilde Fabia R5 özel serisiyle motorsporu başarıları yollara taşındı.
2003’ten bu yana Fabia, WRC, S2000 ve Rally2 gibi yarışlarda Škoda’nın rekabetçi ruhunu temsil etti. 2015’ten itibaren geliştirilen üçüncü ve dördüncü nesil Fabia Rally2 modelleri, dünya çapında 700’den fazla müşteri takıma satıldı ve WRC2 ile ERC’de çok sayıda zafer kazandı.