Sosyal medya başarısı diye bir şey yok
Digital Age dergisi tarafından 2007 yılından bu yana düzenlenen Digital Age Summit 2012’nin en çarpıcı sunumlarından birini, UnMarketing isimli bestseller kitabın yazarı Scott Stratten yaptı. Forbes.com tarafından dünyanın en önemli 10 sosyal medya uzmanından biri olarak gösterilen Stratten, “sosyal medya başarısı” terimini kabul etmiyor.
Konferansın öğleden sonra gerçekleşen ilk konuşmasını, ayda 7 bin tweet atarak 134 bin takipçisiyle düzenli olarak iletişimini sürdüren, Justin Bieber’dan sonra Twitter’da en çok takipçisi olan ikinci Kanadalı olduğunu söyleyen UnMarketing Başkanı ve UnMarketing isimli bestseller kitabın yazarı Scott Stratten’dı. Kavramları tersine çeviren dürüst söylemleri ve rahat tavırlarıyla konferansın en bol kahkahalı ve en sık alkışlı sunumlarından birini yapan Stratten, “Malzemeniz Muhteşem’se satın. Değilse sizde kalsın!” diyor.
Sosyal medyada başarı diye bir şey olmadığını, şirketlerin teknikten çok içerik konusunda çaba harcaması gerektiğini vurgulayan Stratten, verdiği örneklerle, markalar için sosyal medya kullanımının artık şart olduğunu ama bunu yaparken dikte eden bir söylemle değil, sohbet eden bir etkileşimle bu iletişimi yürütmeleri gerektiğine dikkat çekti.
“Müşterilerine soru soran, zaman zaman sıkıcı ve ciddi iş terminolojisinin dışına çıkıp zekice, esprili cevaplar veren ama müşterilerini dinlemekten korkmayan ve sosyal medyaya zaman ayırıp sabırlı olan şirketler Muhteşem’e, dolayısıyla başarıya oynuyor işte” dedi ve sunumuna şöyle devam etti:
“Eğer tutkulu ve bilgili değilseniz, karlılığı da, başarıyı da yakalayamazsınız. Buradaki asıl sihir, o anlamsız logolara odaklanmak yerine heyecanımıza, samimiyetimize, tutku ve bilgimize odaklanmalıyız. Siz harikaysanız, tüketiciler sizin muhteşemliğinizi her yerde yayar. Kötüyseniz bunu da yayar. Çükü pazarlama sizin tek başınıza karar veremeyeceğiniz kadar organiktir; durağan değil, aksine yaşayan bir organizmadır. İnsan Kaynakları biriminizin şirkete kimi aldığı da önemli tabii. Sosyal medyada müşterilere cevap veren kişi sizi rezil de yapabilir, vezir de!”