Turquality nedir? Turquality Progroup Salim Çam

Turquality nedir? KOBİ’lere destekleri nelerdir?

Ülkemizin devlet destekli ilk marka programı olan Turquality’nin, firmalara sağladığı faydalar, diğer devlet teşvikleri ile kıyaslanmayacak ölçüde fazla.

Nitekim, Turquality programının firmalara kazandırdığı en büyük fayda; kendi yönetim ve operasyonel süreçlerini, dünyada marka olmuş firmaların yönetim ve operasyonel süreçlerinin seviyesine getirmek suretiyle daha sürdürülebilir bir büyüme ve birim başına daha karlı ticaret yapma imkanı sağlaması.

Turquality’nin en büyük faydalarından bir diğeri, Türk markalarını yurtdışına açılma sırasında, yurtdışında çalışma kültürünü oluşturan ve işlerini sistematikleştiren bir Türk iş modeli.

Turquality, iş ve değer modelidir

Turquality’nin bir teşvik programından öte, işletmeler için bir iş ve değer modeli olduğunun altını çizen Progroup Uluslararası Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Salim Çam, şunları söyledi:

“Turquality iş modeli; stratejik planlama, insan kaynakları yönetimi, performans yönetimi, bütçe yönetimi, marka yönetimi, satış-pazarlama yönetimi, bilişim yönetimi, tedarik zinciri yönetimi gibi tüm konuları kapsıyor. Aslında Turquality, bir karne ve bir akreditasyondur. Turquality karnesi pekiyi olan bir Türk işletmesi, global pazarlarda yabancı firmalara da güven vermektedir.”

Progroup Başkanı Salim Çam, belirli bir ihracat yapan, ulusal ve uluslararası marka tescili olan KOBİ’lere, Ticaret Bakanlığı’nın vermiş olduğu Turquality destek oranının %50, destek süresinin 5 yıl ve başarılı olunursa hedef ülke bazında 5’er yıl olduğunu kaydetti.

Bilgi sistemleri, dijitalleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır

KOBİ’lerin, bilgi sistemleri ve dijitalleşme konusundaki destekleri alabilmeleri için öncelikle stratejik 5 yıllık planlarını hazırlamaları gerektiğini kaydeden Progroup Başkanı Dr. Salim Çam, söyledi:

“İşletmelerin, stratejik plana bağlı olarak, insan kaynakları, tedarik zinciri (planlama, üretim, satınalma, kalite, bakım, depo, sevkiyat, lojistik), ürün geliştirme, marka, pazarlama, satış, finans, bilgi sistemleri ve dijitalleşme süreçlerini iyileştirmeleri gerekmektedir. KOBİ’ler, dijitalleşme ve bilgi sistemleri ile ilgili stratejilerini, temel stratejilerine bağlayarak oluşturmalıdır ve bir yol haritası çıkarıp, stratejiye göre organizasyon yapılarını hazırlamalıdır.

Ayrıca, dijitalleşme faaliyetlerine yönelik performans ölçütlerini belirlemelidirler. KOBİ’lerde en önemli konulardan birisi, veri toplama ve analiz etme ile ilgili eksikliklerdir. Bununla ilgili sorunun çözümünü de, 2020 hedeflerine koymaları önceliklidir. Nitekim bilgi sistemleri, dijitalleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır.

Dolayısıyla, bilgi sistemleri ile ilgili de, dijitalleşmede olduğu gibi stratejik planını ve organizasyon içindeki yerini tespit ederek, faaliyet planları, performans ölçümü ve kontrol sistemi oluşturulmalıdır. Bilgi sistemlerinde de veri akışı önemli konular arasındadır. Bununla ilgili bir platform oluşturulmalıdır. Bilgi güvenliği konusunda, KOBİ’lerde yeni yeni gelişmeler sağlanmaya başlanmış olup, sürekli bilgi yedeklemesi yapılmaktadır.

Bilgi sistemlerini bir mekanik sistem gibi kullanmak yerine, gerçek zamanlı rapor üreten, analiz eden ve karar verdiren bir dijital sinir sistemleri gibi kullanmak gerekmektedir. Özetle, KOBİ’lerin, veri analitiği ve raporlanma konularına, 2020 yılı planlarının ilk sıralarında yer vermeleri rekabet etmelerini kolaylaştıracaktır.”

Turquality programının bilgi sistemleri ve dijitalleşmeye verdiği destekler:

İlk 5 yıl altyapı destekleri
Bilgi Güvenliği Çözümleri
Sanayide Dijital Dönüşüm
Felaket Yönetimi Sistemleri
İnsan Kaynakları Yönetim Sistemleri
İş Akış-Süreç Yönetimi Sistemleri
Karar Destek Sistemleri
Kurumsal Kaynak Planlama (ERP)
Kurumsal Performans Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
Nesnelerin İnterneti (Internet of Things)
Risk Yönetim Sistemleri
Simülasyon/ Tasarım
Talep Planlama Sistemleri (DMS)
Tedarik Zinciri Yönetimi
Üretim Optimizasyon Sistemleri
Yapay zeka sistemleri ve derin öğrenme (Deep Inteligence)

Hedef ülke bazında destekler:

Mobil Satış Sistemleri
Mobil Uygulamalarının Geliştirilmesi
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)
Talep Planlama Sistemleri (DMS)

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayımlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir