Twitter

Twitter’a reklâm yasağı kararı Resmi Gazete’de yayımlandı

Türkiye’ye resmi temsilci atamayan yurt dışı kaynaklı sosyal medya şirketlerine reklâm yasağı uygulaması Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bugüne kadar temsilci atamayan Twitter ve Pinterest reklâm yasağı uygulanacak şirketler arasında yer aldı.

Konuyla ilgili yerli sosyal medya uygulaması Yaay ile Twitter üzerinden açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, “7253 sayılı yasa gereği Türkiye’ye resmi temsilci atamayan yurt dışı kaynaklı sosyal medya şirketleri, artık ülkemizden reklam alamayacak.” ifadelerini kullandı.

Sayan’ın verdiği bilgiye göre, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası, Vergi Denetim Kurulu ve ilgili tüm kamu kurumları reklâm yasağının uygulamasını denetleyecek. Temsilci atamayan şirketlere reklâm verenlere de ceza kesilecek.

Türkiye’ye temsilci atayan şirketlere teşekkür eden Sayan, sözlerine şöyle devam etti:

“Hiçbir vatandaşımızın ülkemizde sağlanan hizmetlerden mahrum kalmasını istemiyoruz. Lakin milletimizin verilerini, gizliliğini ve haklarını korumak için ne gerekiyorsa yapmaya kararlıyız.

Dileriz ki hala temsilcisini bildirmeyen Twitter ve Pinterest de ivedilikle gerekli adımları atarlar. Yükümlülüğe uymamakta ısrar eden sosyal ağların bant genişliğinin daraltılması en son istediğimiz yol.

Dijital faşizm ve kural tanımazlığın Türkiye’de hakim olmasına asla müsaade etmeyeceğiz. Taciz, istismar, iftira ve hak ihlalleri bir özgürlük değil, suçtur. Hiç kimsenin bu ve benzeri suçları özgürlük kisvesi altında işlemesine asla müsaade etmeyeceğiz.”

Sosyal ağ sağlayıcılarının yükümlülüklerine ilişkin BTK kararı 2 Ekim 2020 tarihinde yayımlanmış, Türkiye’de temsilcisi bulunmayan uluslararası sosyal medya şirketlerine 4 Kasım 2020 tarihinde ilk cezalar verilmeye verilmeye başlanmıştı.

Türkiye’den günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcıların, en az bir kişiyi Türkiye’de temsilci olarak belirleme zorunluluğu getirilmişti.

Bu çerçevede temsilcilik açmayan sosyal medya platformlarına ilk aşama olarak 10 milyon TL, ikinci aşamada da 30 milyon TL para cezası uygulandı.

Verilen 30 günlük ceza süresinin bitmesinin ardından hala temsilcilik açmayan sosyal medya platformları için ise reklam yasakları geleceği ilân edildi.

Düzenleme doğrultusunda Spotify, MUBİ, Netflix ve Amazon Prime Video, Dailymotion, VK, YouTube, Tiktok, LinkedIn ve Instagram ve WhatsApp’ı da temsil eden Facebook, temsilci atama süreci başlatmıştı.

Bazı kurumlar çökerken bazıları neden dönüşür? | Kitap: Yıkıcı Zihniyet – Charlene Li

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir