Vodafone Eskişehir’deki KOBİ’lerin dijital skorunu hesapladı

KOBİ’lerin iş yapma şekillerinde ve rekabet koşullarında dijitalleşme ile yaşanan değişime ayak uydurmalarını sağlamak amacıyla; T.C. Ticaret Bakanlığı’nın desteği ve TOBB’un himayesiyle düzenlenen ‘Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın bu yılki beşinci durağı Eskişehir oldu. Vodafone Türkiye ana sponsorluğunda, “KOBİ’ler için Dijital Dönüşüm, E-Ticaret, E-İhracat” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte, işletmelerin Dijital Skor’larını artırmalarının yolları, tasarruf sağlayabilecekleri teknolojiler ve verimlilik konuları ele alındı.
Türkiye Teknoloji Buluşmaları’nın bu yılki beşinci etkinliği, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) himayesinde, Eskişehir Sanayi Odası, Eskişehir Ticaret Odası, Eskişehir Ticaret Borsası ve Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi ev sahipliğinde, Vodafone Türkiye ve Akbank ana sponsorluğunda Eskişehir’de düzenlendi.
Vehbi Koç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen buluşmanın teması “KOBİ’ler için Dijital Dönüşüm, E-Ticaret, E-İhracat” oldu. Bu yıl Trabzon, Antalya, Gaziantep ve Balıkesir’in ardından Eskişehir’de düzenlenen organizasyonda, KOBİ’lerin dünyada dijitalleşme ile birlikte yaşanan hızlı dönüşüme nasıl ayak uydurabilecekleri tartışıldı.
İşletmelerin dijital skorlarını yükseltebilmelerinin yolları, e-ihracat süreçleri, dijital pazarlama teknikleri ve verimlilik artırma konularının ele alındığı etkinlikte açılış konuşmalarını TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir, Vodafone Türkiye Kurumsal İşbirimi Kurumsal Ürün ve Çözümler Direktörü Berna Kulaksız, Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Celalettin Kesikbaş, Eskişehir Ticaret Odası Başkanı Metin Güler ve Eskişehir Ticaret Borsası Başkanı Ömer Zeydan ile gerçekleştirdi.
Ömer Zeydan: “Cari açık ve işsizlik sorunlarını dijital ekonomiye, e-ticarete ve özellikle e-ihracata yatırımla çözmek mümkün”
Toplantının açılışında kürsüye çıkan TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve Eskişehir Ticaret Borsası Başkanı Ömer Zeydan Türkiye’nin cari açık ve işsizlik sorunlarını dijital ekonomiye, e-ticarete ve özellikle e-ihracata yatırım yaparak çözmesinin mümkün olduğunu belirterek, “Ülke olarak vakit kaybetmeden bu konulara odaklanarak başarılı olacağımıza inanıyorum” dedi.
Türkiye’nin geleceğini teknolojiye hakim, dijital çağın geldiğini gören ve kendisini hazırlayan gençlerin oluşturacağını aktaran Zeydan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Dünyada e-ticaret hacmi 2,8 trilyon dolara ulaştı. Bu hacmin yaklaşık 4’te biri de e-ihracat şeklinde. Yakın bir zaman içinde küresel e-ticaret 4 trilyon dolara, e-ihracat 1 trilyon dolara ulaşacak.
Türkiye ekonomisi şu anda daralma yaşamaktayken e-ticaret hacminin artmaya devam ettiği 2019’da 70 milyarlık bir hacmin söz konusu olduğunu hesaplayabiliyoruz. Türkiye’nin hedefi küresel e-ticaret pastasından pay almak olmalıdır. Dünya ekonomisinde e-ticarette payımız şu anda yüzde 1 civarında. Bunu artırmak zorundayız.
Sektörde 2023’de 350 milyar lira e-ticaret, 70 milyar lira e-ihracat hedefleri telaffuz edilmektedir. 2023’te 10 milyar dolardan daha az bir e-ticaret hedefi maalesef çok iddialı bir hedef değildir. Başarılı girişimcilerimiz ve gençlerimizin bu hedefi aşacağına inanıyorum.”
Berna Kulaksız: “Eskişehir’in Dijital Skoru 71”
Türkiye ekonomisinin omurgasını oluşturan KOBİ’lerin dijitalleşen dünyaya adapte olmasının, ülkenin sürdürülebilir büyümesi ve rekabet gücü açısından büyük önem taşıdığını vurgulayan Vodafone Türkiye Kurumsal İşbirimi Kurumsal Ürün ve Çözümler Direktörü Berna Kulaksız şöyle konuştu:
“Vodafone olarak TOBB işbirliği ile hayata geçirdiğimiz ‘KOBİ’ler İçin Dijital Dönüşüm Hareketi’ projesi kapsamında Anadolu’da KOBİ’lerin ve illerin Dijital Skor’larını hesaplıyor, dijitalleşme seviyelerini belirliyoruz.
Düzenlediğimiz eğitimlerle de işletmelerimize hemen her işleyişin sil baştan yazıldığı geleceğin kodları hakkında bilgi veriyoruz. TOBB liderliğinde gerçekleştirdiğimiz Teknoloji Buluşmaları’nda ve Dijital Yolculuk eğitimlerinde KOBİ’lere danışmanlık ve mentorluk desteği sağlıyor; ülkemizin il il, sektör sektör dijital karnesini çıkarıyoruz.
Son olarak Eskişehir’de faaliyet gösteren şirketlerle yaptığımız ölçümlere göre, şehrin Dijital Skoru’nu 71 olarak belirledik. Bu buluşmalarda dijital skorunu hesaplatan firmalara, çıkan sonuçlarına göre ihtiyaçlarına özel çözümler sunuyor, daha fazla tasarruf sağlayabilmeleri, operasyonel verimliliklerini artırabilmeleri noktasında yol gösterici anlık raporlar iletiyoruz.
Proje ile işletmelerin, dijitalleşmeyle neler kazanabileceklerini gördükçe, bu alandaki adımlarını hızlandıracağını, bunun da Türkiye’nin dijitalleşme seviyesini artıracağını düşünüyoruz.
Hedefimiz tüm Türkiye’yi dolaşmak, ülkemizin dijitalleşme haritasını çıkarıp, KOBİ’lerimizi geleceğe hazırlayabilmek. Vodafone olarak, Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonumuzla çözümler geliştirmeye, her ölçekten işletmenin yanında olmaya gelecekte de devam edeceğiz.”
Başarılı KOBİ’ler hikâyelerini paylaştı
Açılış konuşmalarının ardından Vodafone Türkiye Kurumsal İşbirimi Kurumsal Ürün ve Çözümler Direktörü Berna Kulaksız’ın moderatörlüğünde, “Başarılı KOBİ Örnekleri” başlığı altında etkinliğin ilk paneli gerçekleştirildi.
Panelde, Ars Teknik Genel Müdürü Mehmet Şimşek , Ece Güray Estetik ve Güzellik Merkezi Sahibi Ece Güray ve Sabah Gazetesi KOBİ ve Teknoloji Editörü Metin Can, işletmelerin dijitalleşmeyle elde edebilecekleri fırsatları değerlendirdi, KOBİ’ler başarılı dijitalleşme yolculuklarını aktardı.
Teknoloji Buluşmaları’nın “Fintechler KOBİ’lerde Dijital Dönüşümün Neresinde” başlıklı ikinci panelinin katılımcıları ise Akbank KOBİ Ürün Müdürü Turgut Çatalkaya, Paraşüt Pazarlama Direktörü Bora Şahan ve Kolay İK Yönetici Ortağı Tunca Üçer oldu.
Vodafone Türkiye tarafından anlık ve etkileşimli olarak Eskişehirli KOBİ’lerin dijital skor ölçümleri de yapılırken; ölçümün ardından yapılan üçüncü panelde ise “E-ticarette Ödeme Sistemleri” başlığı altında Merter Özdemir’in moderatörlüğünde Multinet Yatırımlar ve Finansal Servisler Genel Müdür Yardımcısı Baran Yıldırım, e-PTTAVM CEO’su Hakan Çevikoğlu ve OPLOG İş Geliştirme Uzmanı Gizem Aygün sahneye davet edilerek e-ticaretin olmazsa olmazı ödeme süreçleri üzerine paylaşımlarda bulundu. Panelin hemen ardından söz e-ticaret sektörünün önemli altyapı sağlayıcılarından olan İdeasoft’un CEO’su Seyhun Özkara’ya bırakıldı.
Öğle arasının ardından Tek Kılavuz İş Geliştirme Yöneticisi Kerem Aktaş, Sahibinden.com Online Pazarlama Müdürü Ali Deniz Ergün, Entegra Pazarlama ve Satış Yöneticisi Birkan Tüzer, Nebim Bölge Koordinatörü Bülent Alan ve Goodjob Marka Mühendisi Ömürden Sezgin birer konuşma yaptı. Organizasyon, TOBB Türkiye E-Ticaret Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir’in konuşması ile sona erdi.