Vodafone ve Bayer’den çiftçiye ek gelir

Vodafone Türkiye, bilgi ve iletişim alanındaki global birikimiyle Türk çiftçisinin yaşam kalitesini artırarak tarımda verim ve değer artışı sağlamak yolundaki çalışmalarına, Bayer Türk’le yaptığı işbirliğiyle devam ediyor. 2013 yılında gerçeleştirilen işbirliği kapsamında hayata geçirilen Modern Bitki Koruma Programı, Vodafone Çiftçi Kulübü üyelerine hizmet veriyor.

Sosyal yatırımlarıyla Türkiye’nin dört bir yanında farklı toplumsal ihtiyaçları karşılamayı hedefleyen Vodafone Türkiye, tarım ve bitki koruma alanında 150 yıllık deneyim sahibi Bayer işbirliği ile hayata geçirdiği “Modern Bitki Koruma Programı”nı Vodafone Çiftçi Kulübü’yle Türkiye’ye taşıyor.

Modern Bitki Koruma Programı, modern bitki koruma yöntemleri ve üretim teknikleri yanında bitki koruma ürünlerinin güvenli kullanımı uygulamaları sayesinde, tahmini yıllık yüzde 7’lik ürün artışı ve 20 milyon TL’lik değer artışı sağlayarak katılan çiftçilerin ürün verimlerinde ve gelirlerinde artışı desteklemeyi hedefliyor.

Program, Mart 2013 ortalarından itibaren, 29 gün boyunca, 26 farklı noktada Vodafone Çiftçi Kulübü TIR’ında düzenlenen eğitimlerle, ülke çapında 5 binden fazla çiftçiye tanıtıldı. Buna ilaveten, Bayer’in uzmanlığı ile, mevsimsel şartlara ve 6 coğrafi bölge için özel olarak hazırlanan, bitki hastalık ve zararlılarının ve yabancı otların kontrolü ve 42 farklı bitki koruma ürünü ile ilgili bilgiler içeren mesajlar, ücretsiz olarak 780 bini aşkın çiftçimizin cebine ulaştırıldı.

Gökhan Öğüt: “Çiftçi Kulübüsayesinde bugüne kadar 100 milyon euro’luk verimlilik sağladık.”

Çiftçileri, iş süreçlerinde daha bilinçli ve daha donanımlı kılmak amacıyla bu işbirliğini gerçekleştirmekten memnuniyet duyduklarını ifade eden Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Öğüt, şunları söyledi:

“Milyonlarca çiftçinin hayatını kolaylaştırmak ve onlar için değer yaratmak hedefiyle hayata geçirdiğimiz Vodafone Çiftçi Kulübü’nü, çiftçilere sadece cihaz ve tarife sunmanın ötesinde çok daha geniş bir yelpazede ihtiyaçlarını karşılamak üzere sürekliliği olan sosyal bir iş modeli olarak konumlandırdık. Biliyoruz ki, tarım alanındaki üretkenliğin artması ve gıda talebini karşılamak,ülkemiz açısından kritiköneme sahip.Türkiye, 50.8 milyar dolarlık tarım üretimi değeri ile dünyada yedinci, AB’de ilk sırada yer alıyor. Çiftçiler, ülke nüfusunun dörtte birini oluşturuyor, ancak tarım ve hayvancılığın GSYİH’ye olan katkısı sadece yüzde 8.2 seviyesinde. Mobil iletişim, tarımdaki sorunların ele alınmasında ve gelişimde önemli fırsatlar sunuyor. Bu doğrultuda, çiftçilere üretimi kolaylaştıran ve verimliliği artıran özel telekomünikasyon hizmetlerini sunmamız ve bu hizmetleri sürekli geliştirmemiz çok önemli. Vodafone Türkiye olarak, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı işbirliği ile 2009 yılı sonunda Türkiye’de sürdürülebilir tarımın geliştirilmesi misyonuyla Vodafone Çiftçi Kulübü’nü hayata geçirdik. Bugüne kadar Çiftçi Kulübü’nün sağladığı servislerle 780 biniaşkın üye çiftçimizin iş verimliliklerinde %12 artış sağladığını hesaplıyoruz. Çiftçilerimiz yıllık olarak 100 milyon euro verimlilik elde etti. Çiftçi Kulübü çatısı altında şimdi de ‘Kamu yararı için mobil iletişim’ yaklaşımımızlaalanında lider şirketlerden Bayer’le işbirliği yaparak Modern Bitki Koruma Programı’nı Vodafone Çiftçi Kulübü’yle üyelerimizin hizmetine sunuyoruz. Bu işbirliğinin tüm çiftçilerimiz ve dolayısıyla ülkemiz için büyük bir gelişim sağlayacağına inanıyoruz. Bu kapsamda, uzun vadede Türkiye’de olumlu yönde bir sosyal dönüşüm yaratma hedefimize bir adım daha yaklaşmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Bu işbirliğiyle, Modern Bitki Koruma Programı’ndan faydalanan çiftçilerimizin verimliliklerinde yüzde 7 ve gelirlerinde 20 milyon TL artış sağlamasını bekliyoruz. Program dâhilinde, Vodafone Çiftçi Kulübü TIR’ımızla yine köy köy, şehir şehir dolaşıp çiftçilerimizin daha etkin tarım yapmasına yardımcı olacak eğitimler vereceğiz. Ayrıca, bu konuda 150 yıllık deneyimi olan Bayer tarafından içeriği hazırlanan Modern Bitki Koruma SMS Servisi’ni sunarak çiftçilerimizin verim artışına katkıda bulunacağız. Bu programın Türkiye’de tarımsal ve kırsal kalkınma hamlesinin hızlandırılmasına önemli katkılara sağlayacağını düşünüyoruz.”

İlginizi çekebilir:  Türkiye’de üst yaş grupları da gençler kadar mobil TV izliyor

Bayer Türk CEO’su Dr.Axel Hamann, şunları söyledi:

“Bayer CropScience, Bayer’in faaliyet gösterdiği sağlık ve ileri teknoloji birimlerinin dışında kalan tarım işbirimidir. Dünya genelinde 120’nin üzerinde ülkede 18 binden fazla çalışanla faaliyet gösteren Bayer CropScience, bitki koruma, tarım dışı haşere kontrolü, tohum ve bitki biyoteknolojisi alanlarında dünyanın önde gelen yenilikçi bitki bilimi şirketleri arasında yer alıyor. Bayer CropScience’ta süregelen gıda arzının karşılanması ve toplumun refahının garanti altına alınmasını sağlayacak inovatif çözümler geliştirilmesinin gerekliliğinin farkındayız. Ar&Ge alanında 2011 ile 2016 yılları arasında gerçekleştirmeyi taahhüt ettiğimiz 5 milyar dolarlık yatırım bu konuya verdiğimiz önemi ortaya koyuyor.

Tarım sektörü yoğun, karmaşık ve birbirine bağlı sorunlarla karşı karşıya ve Bayer CropScience tüm bu sorunlarla mücadele ediyor. Dünya çapındaki yoksulluğu ve açlığı azaltmak için yapabileceğiniz en akıllıca katkı, küçük çiftlik sahiplerinin daha fazla mahsul yetiştirmelerine ve daha fazla gelir elde etmelerine yardımcı olmaktır. Türkiye’nin verimlilik artışı sağlayan daha sürdürülebilir ve çevreye uyumlu tarım uygulamalarına ihtiyacı var. Türkiye’nin bazı bölgelerinde, Bayer ürün ve uzmanlığı ile desteklenerek verim artışı sağlanabilecek büyük fırsatlar bulunuyor. Ayrıca Türkiye’deki çiftçilerin ürünlerinin uluslararası imajını yükseltmeye yardımcı olmak için uzmanlığımızı kullanmayı amaçlıyoruz. Vodafone ile gerçekleştirilen ortak proje bu çabalardan bir tanesi. Böyle bir girişimin parçası olmaktan ve bu iş birliğiyle tarıma ve kırsal kalkınmaya katkı sağlamaktan gurur duyuyoruz.”

Yazıyı Oylayın

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknoloji odaklı bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal medya hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir