2024’te ikinci el ve sıfır alışveriş trendleri açıklandı

sahibinden.com, 2024’te ikinci el ve sıfır alışveriş kategorisindeki ilan verilerini ve hayallerine kavuşmak içi sahibinden.com’u tercih edenlerin davranışlarını inceleyerek sektördeki güncel trendleri ortaya çıkardı. Türkiye’nin hobilerine ve ilgi alanlarına ışık tutan veriler, oyun ve teknoloji kategorilerinin yükselişini gözler önüne serdi. Türkiye’nin, teknoloji ve oyun dünyasına olan ilgisi 2024 yılında hız kesmeden devam etti. 2024 yılında 19.344.315 kişi sahibinden.com’a kullanıcı girişi yaparak alışveriş kategorisinde arama yaptı.

2024’ün yıldız kategorileri

Diecast model araçlar, hobi dünyasına tutkun olanların gözdesiydi. Teknoloji cephesinde ise donanım parçaları yani işlemci, anakart, ekran kartı gibi ürünler favoriydi. Sinemaseverler aksiyon figürlerini yakın takibe aldı. Oyunseverler ise mouse, bluetooth kulaklık ve PlayStation 4 ürünlerini alışveriş listelerinin ilk sıralarına aldı.

En çok favorilere eklenen ürünler

Alışveriş tercihlerimiz, yaşam tarzımızın ve hayallerimizin aynası! 2024’te kullanıcıların favorilere en çok ekledikleri ilanlara, bir başka deyişle, ‘’kalplere taht kuran’’ ürünlere yakından bakıldığında aslında Türkiye’nin hem teknoloji tutkunu, hem çevreye duyarlı, hem de pratik çözümleri seven bir profil çizdiğini görülüyor. Oyunseverlerin gözdesi PlayStation 5 ve PlayStation 4 olurken, Apple marka cep telefonları her zaman zirvedeydi. Çevre dostu ve havalı bir ulaşım aracı olarak elektrikli bisiklet ilgi odağı olmayı sürdürürken, hemen herkesin hayali olan prefabrik evlere yine ilgi vardı.

iPhone 16
iPhone 16

En çok alışveriş yapan iller

2024’te en çok alışveriş yapılan şehirler sıralamasında bu yıl da sürpriz yaşamadı. sahibinden.com’un alışveriş haritasında 5 büyük ilden sonra alışverişi seven iller, Kocaeli, Konya, Muğla, Balıkesir ve Adana olarak sıralandı. İlan kapanış sürelerine bakıldığında ise sahibinden.com’da cep telefonu ve konsol ilanlarında adeta “ışık hızında satış” gerçekleşti.

Kişisel bakımda saç bakım ürünleri önde

2024 yılında geçtiğimiz yıla göre kullanıcılar %33 daha fazla kişisel bakım kategorisinden ilan verdi. Özellikle saç bakım şekillendirme kategorisindeki elektronik aletler öne çıktı. Ek olarak bu kategorideki kullanıcı sayısı da geçtiğimiz yıla göre %13 arttı. Ayrıca; sahibinden.com’un ikinci el alışveriş kategorisine yönelik yaptığı ile iletişim çalışmalarının da bir sonucu olarak Kasım 2024’te yapılan ikinci el alışveriş marka takip araştırmasına göre sahibinden.com, son 1 yıl içerisinde kadın alıcılar nezdinde spontan hatırlanma skorunu 5 puan, kadın satıcılar nezdinde ise 9 puan arttırdı. Türkiye’deki online alışverişçiler arasında sahibinden.com’un spontan hatırlanma skoru 4 puan artış gösterdi.

Kablolu oyun farelerini aratmıyor | Logitech G502 Lightspeed kutu açılışı

Yeni videolardan haberdar olmak için buradan kanala abone olmayı unutmayın!