Apple logosu yeşile döndü

İklim değişikliğini ele almak için yenilenebilir enerji kullanan, daha güvenilir ürünler için yeşil ürünler geliştiren ve dünya kaynaklarını koruyan Apple, çevre duyarlılığını artırma konusunda 22 Nisan 2014 tarihinde bu konuyla ilgili yeni bir girişim başlattı.

Dünyadaki tüm Apple Store’lar artık ömrünü tamamlamış ve atılacak eski Apple ürünlerini bedava geri alarak dönüştürülmesine yönelik bir çevresel sorumluluğa başladı.

Bu çerçevede dünyadaki bazı Apple Store logoları Türkiye İstanbul’daki Zorlu Center mağazası dahil olmak üzere yeşile döndü. Tüm Apple Store çalışanları bugüne özel yeşil t-shirtler giydi.

Şirket ayrıca kendi ürünleri ve çevrimiçi servislerinin neden olduğu kirlenmeyi azaltmak amacıyla tüm satış mağazaları, büroları ve veri merkezlerinde yenilenebilir enerjiye ağırlık verileceğini duyurdu.

Apple’ın, çevreye daha duyarlı bir firma olma girişimlerinin ayrıntıları, şirketin internet sitesinin, bugün ilk kez yayım hayatına başlayan “çevre” bölümünde açıklandı.

Güneş ve rüzgar enerjisine bağımlılığı artırmak ve gömme alanlarına daha az elektronik atık göndermek de Apple şirketinin çevreye daha duyarlı hale gelme girişimleri arasında yer alıyor.

  • Apple Veri merkezlerinin tamamı %100 yenilenebilir enerjiyle çalışmaktadır.
  • Bugün küresel kurumsal tesislerinin yüzde 94’ü yenilenebilir enerjiyle çalışmaktadır, bu da 2010’a kıyasla yüzde 35 artışı işaret eder.
  • Bugünkü iMac, uyku modunda 0,9 vat elektrik harcar – çıkarılan ilk iMac’ten yüzde 97 daha az.
  • Üretilen her ürün, kendi kategorilerinde ABD Çevre Koruma Ajansı’nın katı Enerji Yıldızı standartlarını epey aşmaktadır – bu değerler Apple notebooklarının için 7.6 ve masaüstü bilgisayarları için 7.9’dur.