Türk markaları da gözünü Hollanda’ya dikti

Girişimciliği ve uluslararası yatırımları destekleyen Hollanda, her geçen gün daha fazla yatırımcı çekiyor. Türkiye’nin önde gelen markaları da dış yatırım söz konusu olanca rotayı Hollanda’ya çeviriyor. Şimdiye dek Türkiye’den 130’un üzerinde şirketin Hollanda’da faaliyete geçmesine destek veren Hollanda Dış Yatırım Ajansı (NFIA), Simit Sarayı ve Mado gibi pek çok önemli markanın Avrupa pazarında güçlenmesini sağladı.
Avrupa’nın en büyük pazarlarının ortasında stratejik bir konuma sahip olan Hollanda, uluslararası şirketler için cazibe merkezi olmayı sürdürüyor. Girişimciliği ve uluslararası yatırımları destekleyen Hollanda hükümeti de hemen hemen her sektörden dış yatırımcıya kucak açıyor. Uluslararası ithalat sürecinde KDV erteleme, düzenli finans yönetimi, uygun vergi şartları, esnek iş gücü piyasası gibi pek çok avantajı bulunan Hollanda, Simit Sarayı ve Mado gibi Avrupa pazarında hızlı büyüme kaydeden markaların da ilk rotası oldu.
35 yıldır 60 farklı ülkeden 3 bin 300’den fazla şirketin uluslararası faaliyetlerini başlatmasına ve geliştirmesine olanak sağlayan Hollanda Dış Yatırım Ajansı da Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin dünya çapında bir marka olması yönünde ücretsiz olarak hizmet veriyor.
İş dünyasındaki en büyük isimlerin Hollanda’yı Avrupa’ya açılan bir kapı olarak gördüklerini belirten NFIA Ülke Müdürü Arife Karaosmanoğlu; Günümüzde şirketler artık lokal olmakla yetinmiyor, dolayısıyla Hollanda bu yolda ilerlemek isteyen kurumlar için doğru bir yatırım merkezi.
Üstelik Hollanda Avrupa ya da bölgesel genel merkezler için önde gelen ülkelerden biri olarak kendini kabul ettirdi. Hollanda’yı önemli bir yatırım üssü olarak gören Mado ve Simit Sarayı gibi markalar da master franchise aracılığıyla bayi açma konseptine giderek, mağaza sayılarını artırmayı hedefliyorlar” dedi.
Hollanda, Türk şirketleri adeta bir yatırım üssü haline geldi
Yeni bir ülkede kendine yer edinmeye çalışan yatırımcıların karşılaşabilecekleri zorluklar konusunda da her türlü desteği sağlayan NFIA, özellikle Hollanda hükümetinin sağladığı sağlıklı yatırım ortamını ön plana çıkarıyor. Hem Türkiye’de hem de dünyanın dört bir yanında mağazalaşarak büyümeyi hedefleyen Simit Sarayı da Hollanda’daki yatırımlarını artırmayı düşünüyor.
Beş yıl içinde Hollanda’da 100 mağaza açmayı hedeflediklerini söyleyen Simit Sarayı CEO’su Haluk Okutur; “Hollanda; yüzölçümü küçük ama ticari kapasitesi büyük bir ülke. Hollanda bu anlamda bizim için önemli bir noktada bulunuyordu ve gerek NFIA, gerekse yerel yönetim bize çok destek oldu. Simit Sarayı olarak; başta Hollanda olmak üzere diğer Avrupa ülkelerine de yatırımlarımızı sürdüreceğiz” dedi.
NFIA (Hollanda Dış Yatırım Ajansı), Hollanda Ekonomik Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren bir kuruluş. NFIA yabancı şirketlere Hollanda’da uluslararası faaliyetlerini başlatmak, geliştirmek ve/veya yaygınlaştırmak gibi alanlarda yardım ve danışmanlık hizmeti vermiyor. 35 yıl önce kurulan NFIA, aradan geçen süre boyunca yaklaşık 60 farklı ülkeden 3 bin 300’den fazla şirketin Hollanda’da uluslararası faaliyetlerini başlatmasına ve büyütmesine destek oldu.
Merkezi Lahey’de bulunan NFIA’nın Birleşik Krallık’ta, Türkiye’de, Kuzey Amerika’da, Asya’da, Orta Doğu’da ve Brezilya’da ofisleri mevcut. NFIA ayrıca Hollanda Büyükelçilikleri, Başkonsoloslukları ve yurtdışında Hollanda hükümetini temsil eden diğer kurumlarla, ayrıca yerel paydaşlardan oluşan geniş bir sosyal ağ ile işbirliği içerisinde faaliyet gösteriyor. Detaylı bilgi için www.investinholland.com adresini ziyaret edebilirsiniz.