Perakende sektörü dönüşüm içinde

MediaMarkt Türkiye, 2024 yılını değerlendirerek gelecek dönem hedeflerini açıkladı. Şirketin CEO’su Hulusi Acar, Türkiye’nin MediaMarktSaturn Grubu içerisinde Almanya’dan sonra en yüksek satış performansına sahip ikinci pazar konumuna yükseldiğini ifade etti. Acar, MediaMarkt Türkiye olarak hem perakendenin dönüşümüne liderlik ettiklerini hem de Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam ettiklerini belirtti.

MediaMarktSaturn’ün 11 ülkede toplam 1016 mağazasıyla 2024 yılında 22,4 milyar euro satış gelirine ulaştığını aktaran Acar, Türkiye’de 102 mağaza, 4.000 çalışan ve 8 milyon MediaMarkt Club üyesi ile lider konumda olduklarını söyledi. Türkiye’nin, grubun genel başarısına katkı sağlayan önemli pazarlardan biri haline geldiğini vurgulayan Acar, Avrupa’daki MMSGH ülkelerinden 9’unu geride bıraktıklarını dile getirdi.

Acar, MediaMarkt Türkiye’nin 2021 yılından bu yana sektörde lider olduğunu belirterek, 2027 hedeflerinin tüm kategorilerde ve satış kanallarında müşterilerin birinci tercihi olmak olduğunu söyledi. Bu hedefe inovasyon, kapsayıcılık ve sürdürülebilirlik ilkeleriyle ulaşmayı amaçladıklarını aktardı.

“Omnichannel” yaklaşımı ön planda

Acar, perakende sektörünün geleceğinin pürüzsüz bir omnichannel (bütünleşik kanal) deneyimden geçtiğini belirtti. Şirketin mobil uygulamasının bu stratejinin merkezinde yer aldığını ve dijital satışlar içerisindeki payının kısa sürede yüzde 26’dan yüzde 41’e çıktığını ifade etti. MediaMarkt Club üyelerinin sayısının da 8 milyona ulaştığını, tüm satışların yaklaşık yarısının bu üyelerden geldiğini kaydetti.

Mobil uygulama üzerinden yapılan satışlarda yüzde 208 artış yaşandığını söyleyen Acar, müşteri deneyimini artırmak amacıyla yapay zekâ tabanlı araçları da devreye aldıklarını aktardı. Şirketin AI chatbot ve AI Hediye Bulucu gibi hizmetlerle kullanıcı deneyimini kişiselleştirdiği bilgisi paylaşıldı.

Yenilenmiş cihaz ve sosyal sorumluluk projeleri

MediaMarkt Türkiye, döngüsel ekonomi kapsamında yerli üretime ve yenilenmiş cihazlara yönelik yatırımlarını da sürdürüyor. Acar, bugüne kadar 200.000 eski cihazı ekonomiye kazandırdıklarını ve 27.000 yenilenmiş cihazı tekrar tüketiciyle buluşturduklarını açıkladı. Şirket, erişilebilir teknoloji kapsamında görme engelli bireylere yönelik Blindlook iş birliğiyle sesli yönlendirme sistemleri sunuyor. Acar, bu uygulama ile şimdiye kadar 46.000 kişiye ulaşıldığını bildirdi.

Kadın istihdamını da önceliklendiren MediaMarkt Türkiye, ülke genelindeki mağazalarda kadın çalışan oranını yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyor. Ayrıca, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) iş birliğiyle “Eğitimle Daha İyiye” projesini sürdüren şirket, depremden etkilenen bölgelerde kurulan mobil öğrenim birimleriyle bugüne kadar yaklaşık 8.000 çocuğa ulaştı. Proje kapsamında dört yılda 24.000 çocuğa ulaşılması planlanıyor.

Video: BYD Seal AWD | Elektrikli Spor Sedan

Yeni videolar için buradan abone olun!