Elektrikli modellere talep Citroën’in yüzünü güldürdü
Yeni ë-C3 ve ë-C3 Aircross’un güçlü performansı Citroën’i elektrikli pazarında podyuma taşıdı.

Fransız otomotiv devi Citroën, Türkiye pazarında elektrikli modelleriyle güçlü bir ivme yakaladı. Temmuz ayında elektrikli araç pazarında 3’üncü sıraya yükselen marka, yeni ë-C3 ile segmentinde açık ara liderliğe ulaşırken, ë-C3 Aircross’un da katkısıyla podyumdaki yerini sağlamlaştırdı.
Citroën Marka Direktörü Bora Duran, yeni modellerin hızlı kabul gördüğünü belirterek, “Elektrikli araç tarafında C3, C3 Aircross, C4 ve C4 X’in elektrikli versiyonlarıyla toplam pazarın içerisinden yaklaşık yüzde 8,1’lik bir pay elde etmeyi planlıyoruz. Elektrikli araç satışımız bu modellerle hızlanırken, ticari tarafta da özellikle Berlingo ile güçlü şekilde devam ediyoruz” dedi.
Temmuzda 1.362 adetlik satış
Konfor ve yenilikçi teknolojileriyle öne çıkan Citroën, temmuz ayında 1.362 elektrikli araç satışı gerçekleştirerek yüzde 7,9 pazar payına ulaştı ve 3’üncü sıraya yerleşti. Son iki aylık toplam elektrikli araç satış adedi ise 3.831 olarak kaydedildi. Bu yükselişte başrolü, yeni ë-C3 ve ë-C3 Aircross üstlendi.

ë-C3 segmentinde lider
Mayıs sonunda satışa sunulan yeni ë-C3, temmuz ayında 1.050 adet satış ile segmentinde yüzde 87’lik paya ulaştı ve liderliğini pekiştirdi. Üç aylık dönemde 1.894 adetlik satışa ulaşan model, segmentinin yüzde 63’ünü tek başına domine etti.
Yine aynı dönemde satışa çıkan ë-C3 Aircross, yüzde 7 pazar payı ile segmentinde 4’üncü sıraya yükseldi. İlk 7 ayda 1.222 adetlik satış ile istikrarlı yükselişini sürdürdü.
C segmentinde ise ë-C4 ve ë-C4 X modelleri, ilk 7 ayda toplam 1.904 adetlik satış ile markanın elektrikli araç pazarındaki gücünü artırdı.

Yıl sonu hedefi 71 bin satış
Citroën, yıl sonuna kadar 9.500 adet C3 Aircross ve 5.500 adet ë-C3 satışı hedefliyor. Bora Duran, “Marka olarak yıl sonu hedefimiz olan 71 bin adetlik rekor satış için bu iki model çok önemli bir itici güç olacak. Elektrikli tarafta 8,1’lik pazar payı öngörüyoruz” ifadelerini kullandı.
Ticari segmentte ise Berlingo’nun güçlü performansının süreceği belirtilirken, C4 ve C4 X’in filo pazarındaki başarısının da altı çizildi.

Yeni C5 Aircross yolda
Citroën’in ürün atağı yılın son çeyreğinde hız kazanacak. Ağustos itibarıyla yeni Ami satışa sunulurken, yılın son çeyreğinde yeni C5 Aircross da Türkiye’de olacak.
Stellantis’in STLA Medium platformu üzerine geliştirilen ikinci nesil C5 Aircross, hibrit, plug-in hibrit ve elektrikli olmak üzere üç farklı güç-aktarma seçeneğiyle gelecek. Yenilenen tasarımı, geniş iç mekânı, bagaj hacmi ve gelişmiş sürüş destek sistemleriyle dikkat çeken modelin, markanın ivmesini artırması bekleniyor.
Video: JAECOO 7 ile bir gün
Yeni videolar için buradan abone olun!