Samsung, IFA 2025’te ev ürünleri inovasyonlarının 40. yılını kutladı

Samsung Electronics, ev ürünlerindeki 40 yıllık inovasyon mirasını Berlin’de düzenlenen IFA 2025 fuarında kutladı. 5-9 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilen fuarda şirket, “AI Home: Future Living, Now” temasıyla gelişmiş AI Home deneyimlerini tanıttı.

Samsung’un ev ürünleri alanındaki inovasyon süreci, 1980’de mikrobilgisayar çipi içeren klima ve 1982’de ekranlı mikrodalga fırınla başladı. 1985’te sesle çalışan buzdolabı ile devam eden gelişmeler, zaman içinde yapay zekâ destekli çözümlere dönüştü. Sesli etkileşimin öncülerinden olan bu ürünler, 2018’de Bixby asistanıyla daha gelişmiş bir kontrol sistemine kavuştu. Günümüzde Bixby, buzdolabı, klima ve çamaşır makinesi gibi birçok cihazın kişiselleştirilmiş sesli kontrolünü mümkün kılıyor.

Ekranlı ev ürünleri akıllı evlerin merkezine dönüştü

Samsung, ekranlı ev ürünleri konseptini geliştiren öncü şirketlerden biri oldu. 2016’da tanıtılan Family Hub buzdolabı, dokunmatik ekran ve dahili kameralarla kullanıcılara gıda yönetimi ve akıllı ev entegrasyonu sağladı. SmartThings platformuyla bağlanan cihazlar, evlerin kontrol merkezine dönüşerek kullanıcıların günlük yaşamını kolaylaştırdı.

Akıllı ev aletlerinin evrimi

Şirket, 1991’de tanıttığı Neuro-Fuzzy çamaşır makinesiyle sensör tabanlı ve otomatik karar mekanizmalarını tüketicilere sundu. 2018’deki QuickDrive modeliyle yapay zekâ tabanlı program önerileri geliştiren Samsung, bugün Bespoke AI Laundry Combo ile kişiselleştirilmiş yıkama ve kurutma deneyimi sunuyor. Robot süpürgelerde ise 2006’da akıllı haritalama özellikleriyle başlayan inovasyon, günümüzde yapay zekâ destekli güvenlik ve algılama sistemleriyle devam ediyor.

IFA 2025’te yeni nesil AI Home serisi

Fuarda tanıtılan 2025 Bespoke AI ürün serisi, şirketin kullanıcıya özel çözümler geliştirme vizyonunu yansıtıyor. Samsung Electronics Başkan Yardımcısı ve Dijital Ev Aletleri İş Birimi Ar-Ge Ekibi Başkanı Jeong Seung Moon, “Kişiselleştirilmiş AI Home deneyimlerinde yeni standartlar belirleyerek, ‘Samsung = Yapay zekâ ürünler’ düşüncesini daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz” dedi.