Pet şişeler araba lastiğine dönüşüyor

Continental, lastik üretiminde geri dönüştürülmüş PET şişeler, çelik ve kimyasal içermeyen COKOON teknolojisini daha geniş ölçekte kullanarak, beş yıl içinde lastiklerinde kullanılan yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş malzeme oranını en az yüzde 40’a çıkarmayı hedefliyor. Şirket, kısa süre önce atık yağlardan elde edilen sentetik kauçuğu üretim süreçlerine dahil ederek, lastiğin hammaddesini çevre dostu biçimde yeniden tanımladı.
Sürdürülebilir malzemelerle lastiği yeniden tanımlıyor
Continental Lastik Malzeme Geliştirme ve Endüstrileştirme Başkanı Dr. Matthias Haufe, “Tekerleği yeniden icat etmiyoruz ama lastiği daha sürdürülebilir malzemeler ve çevreyle daha uyumlu üretim süreçleriyle yeniden tasarlıyoruz” dedi. Haufe, yalnızca kauçuğun değil, kauçuğa şekil veren ve lastiğin güvenliğini sağlayan tüm bileşenlerin daha çevreci hale getirildiğini vurguladı.
Haufe açıklamasında, “Geri dönüştürülmüş çelik ve PET şişelerden elde edilen polyester iplik, sürdürülebilir lastik üretimi için önemli bir adım. Her alternatif malzeme bizi bu hedefe bir adım daha yaklaştırıyor” ifadelerini kullandı.
Döngüsel ekonomi ve çevreci teknolojiler
Döngüsel ekonomi ilkelerini üretim anlayışının merkezine yerleştiren Continental, tedarikçilerini de sürdürülebilir malzeme geliştirmeye teşvik ediyor. Şirket, geri dönüştürülmüş çelik, PET şişelerden elde edilen polyester iplik ve çevre dostu yapıştırma teknolojisi COKOON’u üretim süreçlerine entegre etmiş durumda.
2024 yılında lastiklerinde ortalama yüzde 26 oranında yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş malzeme kullanan Continental, bu oranı kısa sürede yüzde 40’a yükseltmeyi hedefliyor.
PET şişelerden yüksek performanslı iplik
Tekstil üreticisi OTIZ ile birlikte geliştirilen ContiRe.Tex teknolojisi sayesinde PET şişeler, yüksek performanslı polyester ipliklere dönüştürülüyor. SGS onaylı bu yöntem, fosil bazlı alternatiflere kıyasla yüzde 28 daha düşük CO₂ emisyonu sağlıyor. Bu malzeme, pek çok ödül kazanan UltraContact NXT gibi Continental modellerinde halihazırda kullanılıyor.
Kordsa iş birliğiyle geliştirilen COKOON teknolojisi ise lastiklerde tekstil takviye malzemeleriyle kauçuğun bağlanmasını sağlarken, resorsinol ve formaldehit gibi zararlı kimyasalların kullanımını ortadan kaldırıyor. Continental, sektörde sürdürülebilir dönüşümü teşvik etmek amacıyla bu teknolojiyi açık kaynak olarak tüm üreticilere sunuyor.
150 yılı aşkın deneyimle sürdürülebilir mobilite
1871 yılında kurulan Continental, bugün 54 ülke ve pazarda yaklaşık 95.000 kişiyi istihdam ediyor. Şirket, 2024 yılında 39,7 milyar Euro satış gerçekleştirirken, Lastik Grubu tek başına 13,9 milyar Euro gelir elde etti.
Continental’in lastik bölümü; otomobil, kamyon, otobüs, bisiklet ve motosiklet lastiklerinin yanı sıra filolar ve perakendeciler için akıllı çözümler sunuyor. Dünya genelinde 20 üretim ve 16 geliştirme tesisinde 57.000’den fazla çalışanıyla faaliyet gösteren şirket, mobiliteyi daha güvenli, akıllı ve sürdürülebilir hale getirmeyi amaçlıyor.
