Opel’in en hızlı elektrikli SUV modeli Mokka GSE geliyor

Alman otomobil üreticisi Opel, yüzde 100 elektrikli performans odaklı SUV modeli Mokka GSE’yi şubat ayında Türkiye’de satışa sunmayı planlıyor. 207 kW (281 HP) güç ve 345 Nm tork üreten model, 0’dan 100 km/s hıza 5,9 saniyede ulaşıyor ve 200 km/s azami hız değerine sahip. Önden çekişli altyapısı, Torsen sınırlı kaydırmalı diferansiyel ve çift hidrolik şok amortisörlü şasi gibi sistemlerle sürüş dinamiklerine vurgu yapılıyor.

Performans ve mühendislikte ralli ilhamı

Opel, Mokka GSE’nin yüksek voltajlı bileşenlerinin (motor, inverter, batarya ve kablo demeti) ralli prototipi temel alınarak geliştirildiğini belirtiyor. Direksiyon, şasi ve fren sistemlerinin kalibrasyonunda ise markanın elektrikli ralli deneyiminden elde edilen verilerin kullanıldığı ifade ediliyor. Model, üç farklı sürüş moduyla sunuluyor:

Sport: 207 kW tam güç, 345 Nm tork ve en doğrudan tepki kalibrasyonu

Normal: 170 kW güç, 345 Nm tork, 180 km/s azami hız

Eco: 140 kW güç, 300 Nm tork, 150 km/s azami hız ve enerji odaklı yazılım

Model 54 kWs kapasiteli lityum iyon bataryadan besleniyor ve 1,6 tonun altında boş ağırlık değeriyle sınıfının hafif modelleri arasında konumlanıyor.

Yeni Mokka GSE
Yeni Mokka GSE

Tasarım ve donanımda performans vurgusu

Mokka GSE, 4.150 mm uzunluk, 1.787 mm genişlik (aynalar kapalıyken), 1.506 mm yükseklik ve 2.561 mm aks mesafesiyle kompakt SUV segmentinde yer alıyor.

20 inç alaşım jantlar ve Michelin Pilot Sport EV 225/40 R20 lastikler model için özel olarak sunuluyor. Önde Alcon fren sistemi ve sarı kaliperler, dış tasarım detayları arasındaki performans referansları olarak öne çıkarılıyor. Siyah kaput seçeneğinin ise opsiyon listesinde yer aldığı aktarılıyor.

İç mekan, gri/siyah ve sarı tonlarının ağırlıkta olduğu bir kabin düzenine sahip. Alcantara döşemeli spor koltuklar, koltuk ısıtma, ısıtmalı direksiyon ve kablosuz şarj gibi donanımlar standart ya da opsiyonel olarak sunuluyor. Düzleştirilmiş üst-alt direksiyon simidi, alüminyum spor pedallar ve karakter vurgusunu destekleyen dikiş detayları performans algısını güçlendiren unsurlar olarak konumlandırılıyor.

Sürüş verileri, 10 inçlik dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran üzerinden takip edilebiliyor.

Yeni Mokka GSE
Yeni Mokka GSE

Elektrikli rallide ilk adım: Mokka GSE Rally

Opel’in ralli prototipi Opel Mokka GSE Rally, FIA’nın eRally5 teknik yönetmeliklerine göre geliştirilen ilk model olma niteliğini taşıyor. 207 kW (281 HP) güç üreten araç, tamamen elektrikli rallilere uyum sağlayacak şekilde tasarlanmış bir performans test platformu olarak tanımlanıyor. Modelde ABS, ESP, şerit takip ve çekiş kontrolü gibi elektronik sürüş desteklerinin yer almadığı belirtilirken, güvenlik tarafında ise FIA sertifikalı çelik güvenlik kafesi, altı noktalı emniyet kemerli ralli koltukları ve batarya koruma kaplamasının bulunduğu ifade ediliyor.

Türkiye lansmanı şubat ayında

Opel, performans odaklı tamamen elektrikli SUV modelini Türkiye’de tanıtmak ve ticari lansmanını yapmak amacıyla şubat ayını işaret ediyor. Fiyat, menzil ve sipariş planlaması gibi deta}ylara ilişkin bilgilendirmenin ilerleyen süreçte paylaşılması bekleniyor.

Video: 1.1 milyona elektrikli otomobil | Citroën ë-C3

Yeni videolar için buradan abone olun!