Acer’dan Unreal Engine geliştiricileri için özel program
İlk kez bir ConceptD dizüstü bilgisayarda tanıtılan SpatialLabs, göz takibi yapan bir stereo kamera, bir stereoskopik 3D ekran ve gerçek zamanlı render teknolojileri ile içerik üreticilere üretimleriyle etkileşim için yeni bir yol sunuyor. SpatialLabs Experience Center, stereoskopik 3D teknolojisinin esnek kullanımıyla içerik üreticilerin modellerini tek tıklamayla stereoskopik 3D olarak görebilmelerini sağlıyor. Acer, projelerini SpatialLabs ile sunmak isteyen Unreal Engine geliştiricileri için SpatialLabs geliştirici programını duyurdu.
Acer, stereoskopik 3D deneyimlerini yeni ve sezgisel bir biçimde sunarak sanal dünyayı daha fiziksel bir boyuta taşıyan, en gelişmiş optik çözümler ile ekran ve duyusal teknolojilerle desteklenen bir dizi deneyimi kapsayan SpatialLabs’i tanıttı. İçeriğin tam anlamıyla ekranın önünde akması, yaratıcı kişilerin üretimlerini özel bir gözlük kullanmadan, gerçek zamanlı ve 360 derece görüntüleyebilmelerini sağlıyor.
Acer ayrıca, projelerini SpatialLabs ile sunmak isteyen Unreal Engine geliştiricileri için SpatialLabs Geliştirici Programını da duyurdu. Programa katılanlara, yeni deneyimin ilk sonucu olan bir ConceptD SpatialLabs prototip dizüstü bilgisayar verilecek.
Acer Inc. Co-COO’su Jerry Kao, “ConceptD aracılığıyla içerik üreticilere olan bağlılığımıza dayanarak, Acer’ın sürükleyici deneyimler sağlama çabalarının bir sonraki adımı olan SpatialLabs’ı tanıtmaktan heyecan duyuyoruz. SpatialLabs, 3D tasarımcıların mevcut iş akışını geliştiriyor, böylece zamanlarını ve kaynaklarını yaratıcı sürece odaklayabilirler. SpatialLabs, geliştiriciler için Unreal Engine desteğimizle çeşitli dikeylerde şaşırtıcı deneyimler yaratmalarını sağlayacak” dedi.
En gelişmiş optik çözümler ve teknoloji
SpatialLabs deneyimi, bir göz takibi çözümü, bir stereoskopik 3D ekran ve gerçek zamanlı render teknolojilerinin kombinasyonlarıyla ortaya çıkarıldı. Göz takibi çözümü, cihazın üst kısmında yer alan ve kullanıcının kafa ve göz hareketleri ile konumlarını takip eden bir stereo kamera setinden oluşuyor. Geliştirici programına katılacak olanlara verilecek olan ConceptD SpatialLabs prototip dizüstü bilgisayarının ekranı, üstüne yerleştirilen likit kristal çift dışbükey mercek ile bir UHD 2D panelin birleşimi sayesinde, 2D ve stereoskopik 3D modları arasında geçiş yapabilmeyi sağlayan yenilikçi bir modüle dönüşüyor.
Bu kombinasyon, grafik işleme teknolojisinin izleyicinin her bir gözünde farklı bir görüntü göstermesine olanak tanıyarak, stereoskopik 3D efekti yaratmasını ve içeriğin ekranın önündeymiş gibi görünmesini sağlıyor. Gerçek zamanlı render teknolojileri, içerik üreticilerin SpatialLabs Experience Center’daki uygulamaları kullandıklarında 3D modellerle etkileşime girebilmelerini, gerçek zamanlı olarak üretimlerini inceleyebilmelerini, tasarım akışını geliştirmelerini ve tümü stereoskopik 3D olarak, etkileşimli ve kapsayıcı projeler sunabilmelerini sağlıyor.
Ekrandan seyirciye doğru süzülen içerikler
Bu teknoloji kombinasyonu, 3D içerikle çalışan içerik üreticiler için devrim niteliği taşıyor. Tasarımcılar genellikle, 3D bir objenin ya da sahnenin derinliği hakkında kısıtlı bilgi sunabilen 2D ekranlarda çalışıyorlar. SpatialLabs, yaratıcı profesyonellere çalışmaların gerçekte nasıl görüneceğini görebilme yetisi kazandırıyor.
Sanatçıların normalde farklı açılardan çok sayıda eskiz hazırlayarak, karakterlerinin orantılarının doğru olduğunu görmeleri gerekir. Bilgisayarların tasarım sürecine dahil oluşu bu süreci iyileştirse de 3D oranları 2D bir ekranda değerlendirmek halen zor ve süreç tamamen kişiye bağlı ilerliyor. SpatialLabs Model Viewer, tasarımcılara sezgisel 360 derecelik perspektif sayesinde modellerin döndürülebildiği, yerlerinin değiştirilebildiği ve hatta ekrandan dışarı doğru sürüklenip bırakılabildiği, tüm açıların çalışmaya dahil edilebildiği ek bir boyut sunarak, bu kısıtlamayı ortadan kaldırıyor. Bir modele, tek bir açıdan bakıldığında bile stereoskopik 3D temsilini göstererek 2D versiyonuna göre daha fazla bilgi sunulabiliyor.
İçeriklerin stereoskopik 3D olarak 1:1 oranında görülebilmesi, problem bulma sürecini hızlandırırken, 3D tasarımın orijinal konsept tasarımla uyumlu olması da garanti altına alınıyor. Örneğin, ürün tasarımcıları SpatialLabs Model Viewer kullanarak, bir ürünün prototipinin oluşturulması için ek zaman ve kaynak ayırmadan da onun neye benzeyeceğini görebiliyorlar. Ayrıca, bir modelin HDRI arka planını değiştirebilme gibi işlevler, içeriklerin daha doğal ve gerçekçi bir ortamda sunulmasını sağlıyor. Bu da bir projenin tüm aşamalarında yöneticilerin ve ekip üyelerinin daha net geribildirimler yapabilmesini, müşterilerin ise görselleştirme sayesinde ürünleri daha kolay hayal ederek, beklentilerini karşılayacak ürünlerden emin olabilmelerini sağlıyor.
SpatialLabs Experience Center
ConceptD SpatialLabs prototip dizüstü bilgisayarın ekranı varsayılan olarak 2D’ye ayarlı oluşu sayesinde cihazın normal bir dizüstü bilgisayar modunda kullanılmasını sağlıyor. SpatialLabs Experience Center’daki uygulamaların çalıştırılmasıyla, stereoskopik 3D modu otomatik olarak etkinleştiriliyor.
SpatialLabs Experience Center, teknolojinin kullanımı üzerine bir rehber, uygulamalar için çeşitli kısayollar, uygulama ve eklentiler için kurulumları içeren bir başlatıcı görevi görüyor.
Şu anda bu uygulamalar içerisinde aşağıdakiler yer alıyor:
- SpatialLabs Model Viewer: Kullanıcının tüm önemli 3D dosya biçimlerinden dosya içe aktararak, bunları stereoskopik 3D olarak sunmasını sağlar. Model Viewer içerisindeyken, kafa pozisyonu hakkında oluşturulan bilgiler görüntülenen 3D modele entegre edilir. Örneğin, hafifçe sola ya da sağa hareket etmek, tıpkı kullanıcının objenin bir yanına doğru adım atmasında olacağı gibi 3D modelin zıt yönde döndürülmesini sağlar. Tüm bu işlemler gerçek zamanlı olarak yapılır.
- SpatialLabs Model Viewer eklentileri: Blender ve Autodesk Fusion 360 gibi tüm önemli 3D yazılımları için mevcuttur. Böylece bu uygulamalarda hazırlanan dosyalar tek tıklamayla SpatialLabs Model Viewer içerisine aktarılabilir.
- SpatialLabs Go: Tam ekran içerikleri stereoskopik 3D içerisine render edebilmek için özel bir çözümdür. Örneğin Blender’ı yan yana tam ekran görüntüsüne aldıktan sonra, tasarımcılar SpatialLabs Go ile bunu stereoskopik 3D içerisine taşıyabilirler.
- PiStage for Maya: Ara yazılım olan PiStage, zaman alan rendering hattının geçilmesini sağlar ve SpatialLabs ile kullanıcılara harici bir 2D monitörde içerik oluşturma veya düzenleme ve stereoskopik 3D’de yapılan değişiklikleri gerçek zamanlı olarak görüntüleme esnekliği verir.
- SpatialLabs Player: Videoları yan yana ve stereoskopik 3D olarak oynatmayı sağlayan bir oynatıcıdır.
Geliştirici programı
SpatialLabs ayrıca içerik üreticilere hayallerini gerçeğe dönüştürebilecek özgürlüğü sunan, geliştiricilere destek olan ve ekiplerin kalite ya da ölçeklenme konusunda taviz vermeden eskisinden daha hızlı birlikte çalışıp ilerlemelerini sağlayan gerçek zamanlı bir araç olan Unreal Engine’i de destekliyor.
Unreal Engine Kurumsal İş Geliştirme Lideri John Buzzell, “Yeni ConceptD SpatialLabs prototip dizüstü bilgisayarların sağladığı imkanlar dolayısıyla heyecanlıyız. Yenilikçi içerik ve uygulamalarınız en yeni görsel teknolojiyle buluşunca, ortaya sürükleyici, erişilebilir ve çekici bir deneyim çıkıyor” dedi.
Acer, hayal edilenleri gerçeğe dönüştürebilmek için program katılımcılarına bir ConceptD SpatialLabs prototip dizüstü bilgisayarı üç ay kullanmaları için, nakliyesi de dahil olmak üzere tamamen ücretsiz bir şekilde ulaştırıyor.
Programa kabul edilen adaylar, sağlanan cihazları Unreal Engine projeleri hazırlamak için kullanabilecekler ve bunun karşılığında Acer, bu projeleri bir yıl boyunca tanıtıp sergileyecek. Ürün geliştirme gibi amaçlar için üretim sürecinde kullanıcı geribildirimi alınacak ve adaylarla bir röportaj yapılacak.
Başvurular 30 Haziran 2021’e kadar sürecek olup, sonrasında başarılı adaylarla iletişim kurulacaktır.