Arçelik ile Selamlique Türk kahvesini dünyaya taşıyacak
Arçelik ile geleneksel lezzet ve farklı aromalarda Türk kahveleri üreten Selamlique iş birliğiyle tasarlanan Arçelik Selamlique Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi, kahve severlerle buluşuyor.
Arçelik Selamlique Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesinin tanıtım toplantısı, Arçelik AŞ Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, Arçelik AŞ Ar-Ge Direktörü Cem Kural, Selamlique İstanbul Kurucu Ortaklarından Caroline Koç ve Banu Yentür ile Selamlique İstanbul Genel Müdürü Önsel Akkol ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Caroline Koç, toplantıda yaptığı konuşmada, bu projenin başından beri kendilerine inanan, güvenen ve cesaret veren Mustafa Koç’un katkısını unutmayacaklarını; kendisini bir kez daha sevgi, özlem ve şükranla andığını söyledi.
Türk kahvesini tüm dünyada yaygınlaştırmak için 2009 yılında Selamlique markası ile yola çıktıklarını anımsatan Koç, geleneksel Türk kahvesi sunum ve içim ritüelini günümüze taşıyan Selamlique’ın sektöre girmesiyle Türk kahvesini daha çok konuşulur hale getirdiklerini kaydetti.
Koç, Selamlique ile birlikte kahve pazarının tamamıyla değiştiğini ve geliştiğini aktararak, “2009’dan bu yana Türk kahve pazarı yaklaşık 3 kat büyüdü” dedi.
Her yönden farklı bir Türk kahvesi tasarladıklarına işaret eden Koç, “Tek içimlik, farklı renkleri, doğal aromalı tatları ve sunumu içinde barındıran bir Türk kahvesi ortaya çıkaralım ve bunu önce Türk insanı, sonra da tüm dünyaya tattıralım istedik. Türk insanına en kaliteliyi en iyiyi verme hayalimizle birlikte dünyanın ilk kafeinsiz Türk kahvesini de çıkardık” şeklinde konuştu.
Koç, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Bugün yurt içi ve yurt dışında markamıza yönelik ilgiden memnunuz. İngiltere’nin en önemli alışveriş merkezlerinden Harrods’ta 2010 yılından beri Selamlique ürünleri satılıyor. Selamlique bugün 12 ülkede 6 mağaza ve 20’nin üzerinde satış noktası ve kafelerde Türk kahvesinin benzersiz lezzetini sunuyor. Avrupa, ABD, Körfez Ülkeleri ve Uzakdoğu dahil geniş bir coğrafyaya ürünlerini ulaştırıyor. Dünyaya dokunan bir marka olma yolunda, doğru strateji ile ilerlediğimizi ve vizyonumuzdan uzakta olmadığımızı düşünüyorum.
Türk kahvesini dünyaya taşımak için çalışmalara başladığımızda hedefimizin önündeki en büyük bariyerin pişirme yöntemi olduğunu gördük. Oysa kahvenin bütün dünyada tanınmasındaki en önemli faktörün pişirme kolaylığı olduğunu biliyoruz. ‘Öyle bir kahve yapalım ki, bunu kapsüle koyalım ve makine ile birlikte pratik bir şekilde tüm dünyaya sunalım’ diye düşündük. Global pazara hitap edebilecek Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi fikrimizi hayata geçirmek için Arçelik ile bir araya geldik. Arçelik’in kahve konusunda zaten çok büyük bir inovasyonu vardı. Bizim fikrimiz de onların bu teknik bilgileriyle birleşince Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi üretildi. Bu eşsiz tadı her zaman taze sunmak için Türk kahvesini Selamlique kapsülü ile korumaya aldık. Artık en iyi Türk kahvesini çok doğru köpük, lezzet ve tazelikte sunarak tüm dünyada yaygınlaştıracağız.”
“Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi için 21 adet patent aldık”
Arçelik AŞ Genel Müdürü Bulgurlu ise bugün Arçelik ürünlerinin 130’dan fazla ülkede satıldığını anımsatarak, Selamlique ile birlikte Türk kahvesini tüketicilerle buluşturmayı hedeflediklerini söyledi.
Arçelik’in 6 ülkede 15 fabrikası ile üretim yaptığı bilgisini veren Bulgurlu, bunun arkasında Ar-Ge güçlerinin olduğunu, gerçek manada Ar-Ge yapan binden fazla çalışanları olduğunu kaydetti.
Bulgurlu, 10’dan fazla Ar-Ge merkezleri olduğunu ifade ederek, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Yakın zamanda Cambridge Üniversitesi’nde bir Ar-Ge merkezi açtık. Bu yıl içinde Amerika’da, daha sonra da Almanya’da birer Ar-Ge merkezi açarak Ar-Ge’yi de uluslararası boyuta taşımayı planlıyoruz. Ar-Ge gücümüzle Selamlique’ın kahve tecrübesi bir araya geldiğinde mucizevi bir makine ortaya çıktı. Sadece kahve makineleri alanında bugüne kadar aldığımız 43 adet patent bu alandaki iddiamızı ortaya koyuyor. Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi için de geliştirdiğimiz teknolojilerle 21 adet patent aldık. Dünyanın en prestijli tasarım ödüllerini şimdiden almaya başlayan ürünümüz, IF Design’da ilk kez Türkiye’den Altın Ödül’e layık görülerek başarısını taçlandırdı. Arçelik olarak, tüm dünyada tüketicilerimizin hayatına değer katan teknolojiler geliştirmeye ve ülkemizin gururu olmaya devam edeceğiz.”
“Sadece kahvenin köpüğünün kıvamında olması için bin farklı test gerçekleştirdik”
Önsel Akkol da Türkiye’de son 10 yılda kahve sektörüne bakıldığında sıcak içecekler kategorisinde en hızlı büyüyen ürün grubu olarak Türk kahvesinin ilgiyi üzerine çektiğini söyledi.
Son 10 yılda 5 kat büyüklüğe ulaşan Türk kahvesi sektörünün 2015’te bir önceki yıla göre yüzde 25’lik artışla 830 milyon liralık büyüklüğe ulaştığı bilgisini veren Akkol, yurt dışında da yaklaşık 1 milyar insanın yaşadığı Kuzey Afrika, Balkanlar, Kafkasya ve Ortadoğu’da Türk kahvesinin bilinirliği olduğunu kaydetti.
Akkol, kahveleri İzmir’deki fabrikalarında ürettiklerinden bahsederek, “Avrupa genelinde Türkiye’nin de dahil olduğu 2015 yılında yapılan bir araştırma ile kahve tüketicilerine kahveyi en çok hangi lokasyonlarda içmek istedikleri sorulmuş. 10 kişiden 6’sı kahveyi evlerinde tüketmek istediklerini belirtmiş. Bunun haricinde önde gelen diğer lokasyonlarsa ofis ve arkadaşları ile bulundukları ortamlar…” şeklinde konuştu.
Cem Kural ise 1,5 yıllık bir Ar-Ge sürecinden sonra söz konusu makinesini geliştirdiklerini dile getirdi.
Yapısal tasarımdan gıda mühendisliğine kadar 14 farklı mühendislik disiplininden 35 araştırmacının çok yoğun bir araştırma dönemi geçirdiğini aktaran Kural, sadece kahvenin köpüğünün tam kıvamında olması için fincanlarla birlikte bin farklı testi Ar-Ge Duyusal Laboratuvarında gerçekleştirdikleri bilgisini verdi.
Lansmana özel satış fiyatı 599 lira
Lansmana özel satış fiyatı 599 lira olan Arçelik Selamlique Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesine geliştirilmiş geniş su tankı ile her kullanımda su koymak gerekmiyor.
Makine ekstra hijyenik temizleme özelliği sayesinde tek tuşla ve sıcak su ile anında temizlenebiliyor.
Bu arada Arabica kahve çekirdeklerinin işlenerek “geleneksel, kakuleli, çikolatalı, tarçınlı, okkalı, kafeinsiz ve Ege damla sakızlı” gibi farklı aroma seçenekleriyle sunulduğu Selamlique kapsüllerinde sadece aroma seçeneği değil, “şekersiz, az şekerli ve orta şekerli” olmak üzere şeker seçenekleri de bulunuyor.
Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi ve özel kapsülleri Arçelik ve Selamlique mağazalarında satışa sunuluyor. Kapsüller için ayrıca internetten de sipariş verilebiliyor.