Citrix Workspace

Citrix Workspace ile dijital gürültü tarihe karışacak

Şirket dijital gürültüyü kesmek ve çalışanlara en iyi işi ortaya koyacak gücü vermek için Citrix Workspace içerisinde akıllı özet akışlar ve kişiselleştirilmiş iş akışları sağlıyor

Teknoloji hayatlarımızı daha önce hiç olmadığı kadar kolaylaştırdı. Ama teknoloji aynı zamanda işyerindeki bazı şeyleri karmaşıklaştırıyor. Ortalama bir çalışan sıradan bir günde vaktinin neredeyse yüzde 65’ini yorucu fakat değersiz işlere ve toplantılara, yüzde 20’sini bilgi araştırmasına ve yalnızca yüzde 15’ini istediği ve maaş olarak karşılığını aldığı şeye harcıyor. Peki neden? Çünkü çalışmayı sorunsuz hale getirmesi gereken teknoloji onu daha karmaşık hale getirdi.

Citrix Systems, bunu değiştirmek üzere yola çıktı. Şirket çalışanların temel işlerine yoğunlaşabilmesi ve en iyi performansı gösterebilmesi için dijital gürültüyü ortadan kaldırıp anlamsız görevleri otomatikleştirerek çalışmayı basitleştirmek amacıyla tasarlanmış akıllı özet akışlar ve kişiselleştirilmiş iş akışları içeren yeni Citrix Workspace özelliklerinin piyasaya sunulduğunu duyurdu.

Citrix Üst Düzey Strateji ve Pazarlama Kurulu Başkanı Tim Minahan şunları söyledi: “Tüketiciler olarak hayatlarımızı düzenlemek ve yönetmek için Instagram ve Uber gibi şeylere güveniyoruz. Tek bir tıklatmayla amacımıza hemen ulaşıyoruz. Sonra işyerine geliyoruz ve bütün bu düzene sokulmuş ve kişiselleştirilmiş deneyimlerin yerini şirketin sağladığı hantal, bizi yavaşlatan, çalışmamızı sürekli bölen ve ortaya anlamlı bir iş koymamızı engelleyen teknoloji alıyor.”

Gürültüyü kesmek

Sıradan bir işgününde çalışanlar:

  • İşin yapılması için bir düzineden fazla uygulama kullanıyor: giderlerin sunulması, seyahat rezervasyonları, satın alma emirlerinin verilmesi ya da izinlerin onaylanması gibi tek bir iş sürecinin tamamlanması için bile genellikle dört ya da daha fazla uygulama.
  • Vakitlerinin en az yüzde 20’sini işlerini yapmak için gerekli bilgileri aramak için harcıyor.
  • Bu çalışanın işi günde 1.100 kez ya da her iki dakikada bir, bir mesajla, sohbetle ya da başka bir uyarıyla bölünüyor.

Minahan, “Bütün bunlar toplandığında kişinin bir günde değer yaratan işe odaklanması için bölünmemiş 1,2 saat zamanı kalıyor.” diyor.

Geleceğin işini bugün sağlamak

Ama bu durum değişmek üzere. IDC 2010’e kadar Global 2000 şirketlerinin yüzde 60’ının çalışan deneyimini ve üretkenliğini iyileştirmek için esnek, akıllı, işbirliğine dayalı sanal/fiziksel bir iş ortamı olan geleceğin çalışma alanı modellerinden birini benimsemiş olacağını, yüzde 10’unun da çalışma alanını bir hizmet olarak kullanacağını tahmin ediyor. Citrix de bu dönüşümün önünde yer alacak.

IDC analisti Shannon Kalvar şunları söylüyor: “İşin geleceği son zamanlarda büyük bir teknoloji satıcısı ve hizmet sağlayıcı grubunun ortak konusu haline geldi. Bazıları bu konuyu açıkça dile getiriyor, ama geleceğin alanını gerçekten sağlamak için iş soyutlama ve uygulama/istemci sanallaştırma teknolojilerinin birlikte kullanılması gerekiyor.”

İşin kişiselleştirilmesi

Şirketler Citrix Workspace kullanarak işi, çalışanların en iyi yaptıkları şeye odaklanmalarını ve onu en iyi şekilde yapmalarını sağlayan, akıllı ve kişisel bir şekilde düzenleyerek, yönlendirerek ve otomatikleştirerek işgününü her çalışan için optimize edebilir.

Minahan, “Günün sonunda çalışanlar mesleğinde ustalaşmak istiyor. Citrix Workspace sayesinde işverenler çalışanları becerilerini geliştirmeye ve işle meşgul olmaya odaklanabilmeleri için, hayattan bezdiren görevlerden kurtararak onlara yetki verebilir.” diyor.

Monolitik uygulamaların paylaşıma açılması

Makine öğrenimi ve mikro uygulamalar gibi yenilikçi teknolojilerle donatılmış olan Citrix Workspace kurumların uygulamalar ve veriler çapında akıllı ve güvenli tek ve birleşik bir deneyim yaratmasını sağlar.

Şirketler SAP (Ariba, Concur ve SuccessFactors); Microsoft (Dynamics, Power BI ve Teams); Google G-Suite (Drive, Calendar ve Directory); Salesforce; Workday; Atlassian (Jira); Zendesk ve ServiceNow gibi dünyanın en yaygın olarak kullanılan uygulamalarıyla, 100’den fazla önceden yapılandırılmış mikro uygulamayla ve yeni akıllı özelliklerle sağlanan kullanıma hazır bütünleştirmelerden yararlanarak:

  • Tekrarlanan, değersiz görevleri otomatikleştirebilir.
  • Kayıt sistemlerinden en uygun görevleri ve içgörüleri çıkararak bunları herhangi bir aygıt ya da kanal üzerinde akıllı özet akışlarında bireysel kullanıcılara sağlayabilir.
  • Başka görevlerin yanında, giderlerin girilmesi, izin isteme ya da satın alma emirlerinin sunulması gibi günlük görevlerin yürütülmesini kolaylaştırmak için tek bir amaca yönelik adımlar yaratabilir.
  • Çalışanların önemsiz işlere daha az vakit harcayabilmesi ve anlamlı işlere odaklanabilmesi için tek tek çalışanlar için, bağlamı ve zekâsı olan kişisel iş akışları oluşturabilir.

Şirketler ayrıca, Citrix Workspace’le eski, kuruluş içinde oluşturulmuş sistemlere bağlanabilir, yeni düşük kod araçlarını kullanarak bağlılığı artıran mikro uygulamalar ve mikro otomasyon yaratabilirler.

Şirketler Citrix Workspace kullanarak işin karmaşıklığını ortadan kaldırabilir ve çalışanların en üretken halde çalışmasına ve işe alınma sebepleri olan özel becerilerini kullanabilmesine olanak tanıyan son derece kişiselleştirilmiş bir deneyim yaratabilir. Fujitsu gibi Citrix ortakları da şirketlere yardımcı olmak için tam da bunu yapmayı hedefliyor.

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, Melih Bayram Dede yönetiminde yayımlanan, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir