Idenfit, bütüncül insan kaynakları yönetimiyle iş yerinizi evinize taşıyor!

2020 yılında insan kaynakları alanında trendler neler diye baktığımızda en tepede, “insan kaynakları yönetimine bütüncül bir yaklaşım” anlamına gelen “Holistic HR” kavramını görüyoruz.
Geçmişten günümüze her kavram, teknolojinin ve zamanın ruhuna uygun olarak değişime uğruyor. Eskiden insan kaynakları departmanları, işletmelerde günümüzdeki kadar efektif değilken bu departmanın işlevini üstlenen “personel yönetimi” birimi vardı. Sonraki yıllarda işletmeler; personel yönetim biriminin ötesinde, sadece işe alımla yetinmeyen ayrıca yetenek bulma ve eğitme kısmını ve çalışanların motivasyonlarını da göz önüne alan daha stratejik ve yapılandırılmış bir yaklaşımdan yararlanabileceklerinin fark ettiler.
İnsan kaynakları yönetiminde halka tamamlanıyor
Son yıllarda ise insan kaynakları yönetiminde çok yol alındığını ve artık halkanın tamamlanmak üzere olduğunu görüyoruz. Daha çalışan odaklı bir yaklaşımla insan kaynakları yönetimi bütüncül bir yapıya kavuşurken bir anlamda da köklerine dönüyor. Çalışanları memnun etmek, onlara maddi ve manevi motivasyon kaynakları sunmak, çalışma deneyimlerini iyileştiren teknik destek sağlamak, işletmeler için karlılık kadar önemli hale geliyor. Bu nedenle çoğu yönetici işletmelerini; çalışanların işlerini kolaylaştırmak ve iş verimliliğini düşürmeden zamandan tasarruf etmek amacıyla sistemlerine bulut tabanlı yazılımlarla destekleme kararı alıyorlar.
Idenfit bulut tabanlı yeni nesil yazılımı, insan kaynakları yönetimindehem departman yöneticileri hem de departman çalışanları için kullanımı kolay, birbirini destekleyen ve tamamlayan modüllerden oluşur.Idenfit’in kullanıcılarına sunduğu modüller arasında işe alım, performans değerleme, zaman-izin yönetimi (puantaj), evrak saklama ve iletme, anlık mesajlaşma gibi işlemleri sayabiliriz.
İşletmelerin, zaman-izin yönetimini doğru yapması kârlılığı etkiliyor
İşletmeler organik olarak büyüdükçe ve geliştikçe her zaman içyapıyı iyileştirmenin yolunu ararlar. Akılcı düşünen yöneticiler ve liderler her şeyin satış ekibiyle ilgili olmadığını bilir ve diğer kanallara da yatırım yapmanın gücüne inanırlar. Satışlar bir işletmenin amiral gemisi de olsa insan kaynaklarına ve diğer dahili departmanlara yapılan yatırımların işletmede etkin bir rol oynadığı açıktır. Bu şekilde her departmana ayrı ayrı verilen desteğin eşit öneme sahip olduğu ve geri dönüşünün de olacağı ortadadır.
Zaman ve izin yönetimi, büyümeye fazla odaklanmış işletmeler tarafından genellikle gözden kaçan, iyi planlanamayan bir alandır. Kullanımı zor ve esnek seçeneklerden yoksun olangeleneksel zaman yönetimi sistemleri, hem çalışanlar hem de işletmenin büyüme fırsatları ve mevcut karlılığı üzerinde olumsuz etkiye sahip olabilir. Neyse ki bu alanda, gelişen teknolojiyle birlikte hayatımıza giren “smarttools” diyebileceğimiz, çoğu bulut tabanlı, esnek kullanım özelliği gösteren ve kullanıcı dostu çözümler sunan yazılımlar geliştirilmiştir.
Yeni nesil, bulut tabanlı insan kaynakları yönetimi yazılımı olan İdenfit, puantaj takibi sağlayan izin-zaman yönetimi modülüyle büyümeye odaklanmış şirketlere sunduğu kullanıcı dostu ara yüzüyle; işletmeler puantaj takibini doğru ve kolayca yaparak zamandan tasarruf ederler. Böylece diğer işlere öncelik verebilir ve hedeflerine daha hızlı ulaşabilirler. İdenfit’in sunduğu modüllerle hem çalışanlarınızın hem de işletmenizin zamanını daha iyi yönetirsiniz. Zamanınızı daha iyi yönettiğinizde ise yeni fırsatlar yakalayabilir, işinizi sürdürülebilir bir şekilde büyütebilirsiniz.
İdenfit zaman-izin yönetiminde öne çıkan özelliklere baktığımızda,
• Her işletme uygulamayı kendine has şekilde özelleştirebilir. İşletmeye özel tatiller, çalışan izinleri ve çalışan mesaileri tanımlanabilir.
• Resmi tatiller ve izin günleri sistemde otomatik olarak yer alır.
• Belirli periyotlarda oluşturulan çalışma sürelerine göre haftalık veya aylık olarak sistem dışı fazla veya eksik mesai bilgileri yöneticilere raporlanır.
• Puantaj takibi yapan birçok işletme geçmişe yönelik puantaj hesaplaması yapmak istediğinde giriş-çıkış kayıtlarını sisteme yeniden yüklemek zorunda kalır. Idenfit’in yazılımında ise bu veriler bulut tabanlı veri tabanında saklanır. Böylece sistem üzerinden geçmişe yönelik hesaplama tekrar yapılabilir.
• Ay sonunda büyük sorunlara yol açabilecek eksik bilgi veya sisteme girilmemiş vardiyalar gibi problemler, krize yol açmadan anlık olarak panel üzerinden görülebilir.
• Web panel üzerinden çalışanların yetkilerine uygun ekranlar açılabilir.
• Yöneticiler veya çalışanlar istedikleri formatta rapor alabilirler.
Performans modülüyle hedef ve yetkinliklerinizi kıyaslayın
Idenfitperformans değerlendirme modülü, geleneksel yöntemlerden farklı olarak, performans değerlendirmelerini periyodik zaman dilimlerinde KPI (Anahtar Performans Göstergesi) oluşturacak şekilde; astı, kendi, eşiti ve üstü tarafından değerlendirilme imkanı sunarak performans değerlemesini 360 derece yapar.
Performans şablon seçimiyle, panele hedef (kpi) ve yetkinlikler (competence) tanımlayabilirsiniz. Yetkinlikler kısmına kurumsal, mesleki, sosyal, liderlik, organizasyon becerisi gibi dilediğiniz kadar farklı grupta yetkinlik ekleyebilirsiniz. Aynı şekilde hedefleriniz kısmına departmanınızın belirlediği- ki bunlar satış hedefleri olabilir ya da müşteri memnuniyeti gibi farklı segmentlerde olabilir – hedefleri farklı başlıklar altında tanımlayabilirsiniz.
Son adımda belirlenen süre için bu ilk çeyrek olabilir, hedef ve yetkinlikleri karşılaştırabilir, sonucunda ise çalışanlarınızı ödüllendirmeye ya da iyileştirme yapılması gerekiyorsa eğitime yönlendirebilirsiniz.
Idenfit’in, kullanıcılarına sağladığı, hazır ve kişiselleştirilebilir performans değerlendirme paneliyle insan kaynakları yönetiminde zamandan tasarruf sağlarken ekibinizin performansınızı da gerçek şekilde ölçersiniz.
Idenfit tamamlayıcı modülleriyle 360 derece insan kaynakları yönetimi sağlıyor
Idenfit yazılımı sayesinde esnek zaman yönetimi modülüyle çalışanlar diledikleri zamanda kendi mesaigirişlerini mobil ya da tablet gibi cihazlar aracılığıyla yapabilirler. Bu sayede zaman- izin yönetiminden alınan gerçek verilerle diğer bir modül olan performans modülü entegre çalışarak performans yönetiminde daha sağlıklı sonuçlar ortaya çıkar.
Bu tarz teknolojiler, çalışanlarının evden çalışmasına sıcak bakmayan işverenlerin fikirlerini de değiştirmektedir. Bazı çalışanlarının kendi ortamlarında daha üretken olduklarını fark eden yöneticilerin, bu tarz yenilikçi çözümlere ve dijital dönüşüme olan talepleri artmaktadır.