İnternete güven e-Devlet kullanımını tetikliyor

Deloitte Türkiye’nin araştırmasına göre, internete duyulan güvenle e-devlet (%51)  ilk sırada olmak üzere, online bankacılık işlemleri (%48) ve e-ticaret (%40) uygulamalarına olan güven de artıyor.

Türkiye’de profesyonel hizmetler alanında 26’ncı hizmet yılını dolduran Deloitte Türkiye, TÜSİAD ve TBV işbirliği ile ‘e-Devlet/e-Belediye Kullanıcı Memnuniyet Araştırması-2012’ raporunu yayınladı.

e-Devlet/e-Belediye hizmeti uygulamalarına karşı duyulan güven, memnuniyet, uygulamaların kullanımının yaygınlığı, kullanım eğilimi, kullanılmama nedenleri ve uygulamalardan algılanan avantajların ortaya konduğu raporda, e-Devlet uygulamaları “zaman kazanma” ve “maliyet avantajı” açısından başarılı bulunuyor.

Araştırmaya katılanların yarıya yakınının (%45) hem e-Devlet hem e-Belediye uygulamalarında internet kullanımını güvenli buldukları belirtilen raporda, bu oranın e-Devlet kullanıcıları için %50’ye ulaşırken, e-Belediye/e-Devlet hizmetlerini kullanmayanların internete olan güvenlerinin %33’e gerilediği dolayısıyla e-Devlet kullanımının internete duyulan güven ile doğru orantılı olduğu vurgulanıyor. İnternet uygulamalarına güven açısından e-Devlet hizmetlerinden hemen sonra “online bankacılık işlemleri”(%48) gelirken, onu “online ürün/hizmet satın alımı (e-Ticaret)” (%40) takip ediyor.

e-Devlet uygulamalarının güven oranı yüksek

Rapora göre, araştırmaya katılanların %56’sı e-Devlet uygulamalarını güvenli bulurken, e-Belediye uygulamaları için güven %49 oranında gerçekleşiyor. e-Devlet kullanıcıları, %61 ile en çok SGK,  %57 ile Sağlık Bakanlığı ve %56 ile Nüfus Vatandaşlık İşleri’nin online uygulamalarını kullanıyor. Katılımcıların %73’ü e-Devlet uygulamalarını ‘zaman kazanma’ ve %70’i de ‘maliyet avantajı’ açısından başarılı buluyor. %45 ile ulaşım, %44 ile kültür – sanat ve %44 ile meslek ve beceri kazandırma ise e-Belediye kullanıcılarının en çok kullandığı üç uygulama olarak konumlanıyor.

Kullanımın artırılması gerekiyor

e-Devlet hizmetleri için 6.92, e-Belediye hizmetleri için ise 5 olarak belirtilen memnuniyet düzeyinin ise Avrupa ülkelerinde 7.5 olması nedeniyle Türkiye’nin alması gereken bir yol olduğu vurgulanıyor.

Bu nedenle de hem e-Devlet hizmetlerinin kullanımını hem de memnuniyet düzeyini artırmak için raporda;

  • e-Devlet/ e-Belediye hizmetlerine duyulan güvenin geliştirilmesi
  • e-Devlet hizmetlerini kullanmayan her 4 kişiden birinin web sitelerinden ve online hizmetlerin varlığından haberdar olmadığı ve bu nedenle vatandaşların bilgilendirilmesi
  • e-Devlet hizmeti kullanmayanların %15’inin sistemi kullanmanın zor olduğunu belirtmesi, %10’unun istediği hizmeti bulamadığını ve kapsamının yeterli olmadığını belirtmesi bu konuda iyileştirme yapılması vurgulanıyor.

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknolojiyle ilgili haber ve yorumlara yer veren bir haber portalıdır. 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir