Kaspersky antivirüs alanlar neden mağdur oluyor?
Kaspersky Lab, Türk piyasasındaki sahte Kaspersky Internet Security / Kaspersky Anti-Virus 2011 ürünleri için uyarıda bulundu. Firma ayrıca, dolandırılmış müşterilere yardım garantisi verdi.
Son günlerde Kaspersky Lab teknik desteğine gelen müşteri şikayetleri şirketi harekete geçirdi. Bazı müşterilerin hala piyasada mevcut olan Kaspersky Internet Security/Kaspersky Anti-Virüs 2011 sürümünün aktivasyonu hakkında bazı sorunlar yaşadığı öğrenildi.
Kaspersky Lab, konuyla ilgili tüketicilerine yaptığı açıklamada, “Kaspersky Lab’in önceki dağıtıcısı Helyum tarafından üretilen ve dağıtılan Kaspersky Internet Security ve Kaspersky Anti Virüs 2011’in, bazı üçüncü parti satıcılar tarafından yasadışı bir şekilde ürün aktivasyon kodlarının kopyalanarak ya da içinde hiçbir etkinleştirme kodu olmadan müşterilere sattıklarını ortaya çıkardık. Bu da ürünlerin kullanılmaz halde satıldığını gösteriyor. Çünkü lisans politikamıza göre, her lisansın kendine özel bir etkinleştirme kodu bulunuyor. Firma olarak bu korsanlık olayını inceliyoruz. Aynı zamanda kullanıcılarımıza ürünlerin en yeni versiyonlarını sadece yetkili satıcılardan almalarını tavsiye ediyoruz. Bu durumun sadece 2 yıl önce piyasaya sürülen eski sürüm Kaspersky Internet Security/Kaspersky Anti-Virüs 2011’de yaşandığını belirtmek isteriz.” sözlerine yer verildi.
Orijinal ürünü nasıl anlarsınız?
Orijinal ve yasal bir Kaspersky Lab ürünü, hızlı başlangıç rehberi ve 20 basamaklı alfa-sayısal karakterli xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx etkinleştirme kodu ile bir kutuda ya da DVD paketinde satılıyor. Şayet satın alınan kutuda kod yoksa veya kodun formu belirtilenden farklıysa, bu orijinal bir Kaspersky ürünü değildir. Bunun yanı sıra Kaspersky Lab, kullanıcılarından etkinleştirme kodunu almaları için herhangi bir üçüncü partinin online kaynağına ulaşmalarını istememektedir.
Kaspersky Internet Security / Kaspersky Anti-Virus 2011 satın alınması ve ilk yükleme sırasında “Bu kodla yapılabilecek etkinleştirme sayısı aşıldı” diye bir mesaj belirmesi durumunda, Kaspersky Lab teknik destek ve ekstra bilgi için http://www.kaspersky.com.tr/destek adresine başvurulmasını önermektedir.
Kaspersky Lab, müşterilerinin sadakatine değer veren sorumluluk sahibi bir kuruluş olarak KIS/KAV 2011 gizliliği ihlal edilmiş etkinleştirme kodlarını değiştirmek için kullanıcılarına bir aylık süre tanımaktadır. Bunun için tüketicilerin 31 Ağustos’a kadar zamanı bulunmaktadır.
Teknik desteğe ulaşan kullanıcılar süreç hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilecekler. Ancak sahip oldukları etkinleştirme kodunu vermek için hazır durumda olmaları gerekiyor.
Satın alınan KIS/KAV 2011, standart 20 karakterlik etkinleştirme kodunu içermiyorsa, Kaspersky Lab, müşterilerin aldıkları yerden hak talebinde bulunmalarını öneriyor.