Anneler Günü

Markalara Anneler Günü özelinde dijital pazarlama ipuçları

8 Mayıs’ta kutlanacak Anneler Günü için hediye seçimi başladı. Tatil ve lüks yemek seçenekleriyle birlikte 2022 yılı Anneler Günü markalar için kıyasıya bir rekabete sahne olacak. Bu yarışmadan ancak pazarlama yapan markaların galip çıkacağını belirten Digital Exchagne’in CEO’su Emrah Pamuk, “Rekabet yüksek, seçenek çok, zaman kısıtlı. Bu ortamda markalar anneleri adına alışveriş yapacak tüketiciye, anneleri gibi düşünen kampanyalarla seslenebilecek” dedi.

Küresel salgından ötürü araya mesafelerin girdiği, hediyelerin de kargolarla yollandığı Anneler Günü, 8 Mayıs’ta yüz yüze kutlanacak. E-ticaret sitelerinde annelere verilecek hediyeler seçilmeye başlarken, markalar arasında da ciddi bir satış rekabeti yaşanıyor. 2020’de 300 TL olan Anneler Günü alışveriş sepet tutarı, 2021’de 350 TL’ye yükseldi. 2022 yılındaki alışverişin odağında ise fiyat ve kalite olacak. Her ne kadar AVM’ler açık olsa da ürünleri ve fiyatlarını karşılaştırma yapmak ve kargo gününü ayarlayabilmek nedeniyle bu yıl da Anneler Günü alışverişinin online alanda yoğunlaşması bekleniyor. Bu ortamda da markaların ön plana çıkmasında dijital pazarlama hali önem taşıyor.

Söz konusu anne olunca tüketici çok seçici

Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Rekabet yüksek, seçenek çok, zaman kısıtlı. Bu ortamda markalar anneleri adına alışveriş yapacak tüketiciye, anneleri gibi düşünen kampanyalarla seslenebilecek. Anneler Günü için mutfak eşyası, kozmetik, giyim ve takı kategorilerinde her zaman yoğun bir alışveriş söz konusudur. Son yıllarda buna artan ihtiyaçlara paralel olarak akıllı telefon ve tablet gibi elektronik ürünler de eklenince hem sepet ortalamaları yükseldi hem de online alışverişin getirdiği indirim fırsatları tüketimde daha etkili oldu. Markalar, Anneler Günü için hesaplanan 13 milyar TL’yi aşan cirodan daha fazla pay almak istiyorlarsa, Influencer marketing alanına yoğunlaşarak rakiplerinin önünde olmayı seçmeliler” dedi.

Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk
Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk

420 bin site arasında kıyasıya rekabet

Tüketicilerin kendileri için yaptığı alışverişin yanı sıra anneleri için gerçekleştirdikleri alışverişte daha dikkatli olduklarını belirten Pamuk, şu bilgileri verdi:

“Pandemi nedeniyle Türkiye’de aileler ayrı kaldı. Büyük manevi üzüntüler yaşandı. Öte yandan son iki yıldır kısıtlama nedeniyle annelerimiz ile bu özel günde bir araya gelememiştik. Şimdi hem anneler hem de evlatları ve eşleri onlara bu özel günde istedikleri hediyeleri sunacaklar. Birçok seçeneğin aynı anda görülmesi, değerlendirilmesi ve kargo gibi ulaşımın da olması nedeniyle tüketiciler yönünü yeniden e-ticaret sitelerine çevirecektir. Son araştırmalara göre Türkiye’de e-ticaret site sayısı 420 bin sayısını geçti. Bu da ciddi bir rekabetin olduğunun çok açık bir göstergesi. Markalar gerek kendi online satış alanları gerekse e-ticaret alanlarındaki pazar yerlerinde fark yaratmak istiyorlarsa,

  • Sosyal medyada marketing yapmalı
  • Ürünlerini tam ve eksiksiz olarak göstermeli
  • Rakiplerine göre fiyat ve performans farkını ortaya koymalı
  • İade ve değişim seçeneklerini açıkça belirtmeli
  • Kargoyu zamanında teslim edeceğini ifade etmeli. “

Deneyime dayalı pazarlama ilgi büyük

Anneler Günü için verilen hediyelerin yanında son dönemde yaz ve kaplıca tatiliyle akşam yemeği gibi dinlenme ve eğlenmeye dönük armağanların da revaçta olduğunu belirten Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Bu alanda deneyime dayalı Influencer marketing yapmanın önemi ortaya çıkıyor. Tatil ve restoran grupları Anneler Günü’nü hedefleyen bu tür çalışmalarını gerçekleştirdikleri zaman, sadece o özel günde değil yılın devamındaki tatiller ve özel zamanlarda da tüketici tarafından tercih ediliyor, böylece bir pazarlama çalışması ile birden fazla konu için vurgu yaparak önemli kazanımlar elde etmiş oluyor” bilgisini verdi.

Doğru kitleye doğru Influencer seçilmeli

Anneler Günü pazarlama çalışmalarında anne olan ünlü kullanımının markalara ciro ve bilinirlik konusunda geri dönüş sağladığını anlatan Pamuk, “Sadece çok ünlü isimler değil, her yaştan anneye hitap edecek her yaştan Influencer’ın katıldığı pazarlama çalışmaları yaparak gıdadan temizliğe, mutfak eşyasından giysiye, kozmetikten elektronik eşyaya kadar sayısız alanda tanıtım yapmak markalar için mümkün. Yeter ki bir Influencer’ın etkileşim ağını doğru hesaplayıp, ürüne ve hedef kitleye göre doğru kampanya bakışı ortaya konulsun. Başarı profesyonellerin bu çalışmasının ardından mutlaka gelecektir” ifadesini kullandı.

Uygun fiyatlı bluetooth kulaklık | Tecno Nightingale N1 incelemesi

Yazar: Haber Merkezi

TechnoLogic, teknolojiyle ilgili haber ve ürün incelemelerine yer veren bir haber portalıdır. Melih Bayram Dede yönetiminde 2012 yılının Şubat ayında yayına başlayan TechnoLogic’teki haber ve yorumları takip etmek için sosyal ağ hesaplarımızı izlemeye alabilirsiniz. E-Posta: iletisim@technologic.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.