Gündem

Medya planlama nasıl yapılır?

Medya planlama, bir reklam verenin kampanya hedeflerine ulaşmak için belirli bir süre boyunca reklam yerleştirmek için bir dizi medya platformunu stratejik olarak seçme sürecidir. Bir medya planının birkaç adımı vardır:

• Kitle araştırması: Hedef kitleniz nedir? Hedef kitleniz ortama göre nasıl değişiyor? Tüketici davranışı demografik özelliklere göre değiştiğinden, planlamacılara belirli bir kampanya için hangi araçların en etkili olacağını belirleme görevi verilir.
• Pazar yeri Araştırması: Kampanyanızın yüzde kaçı, görüntülemeden aramaya ve ötesine kadar hangi tür satın alma işlemlerine ayrılacak? Planlamacılar hangi ortamların en etkili olacağını anladıkça, en güçlü sonuçları elde etmek için medya dolarlarını buna göre tahsis edecekler
• Çapraz medya istemci bütçesi yetkileri: İzin verilen miktara uyuyor musunuz? Yetkili harcamaları ve planlanan harcamaları mı takip ediyorsunuz?
• Garantili envanter için planlama aşaması: Kampanyanıza dahil etmek istediğiniz tedarikçilere teklif talepleri göndermeyi içerebilir. Daha önce satın aldığınız envanter için, programlı olarak satın alarak otomatik garantili teklif talepleri ihtiyaç duymadan kendi belirlediğiniz oranlarda premium, garantili envanter de satın alabilirsiniz.

En küçük bütçelerde bile planlamacılar, uygun hazırlık adımlarıyla etkili bir şekilde reklam kampanyaları yürütebilir.

Medya planı nasıl oluşturulur?

Şimdi araştırmayı yaptığınıza ve doğru kanalları ortaya çıkardığınıza göre, tüm parçaları bir araya getirmenin zamanı geldi. Burada, stratejinize dahil edilmesi en anlamlı reklam araçlarını seçmeye başlayabilirsiniz. Kanal seçiminizi ilk kez düşünürken bütçenizi dikkate almamaya çalışın. Kanallara bir göz atın ve hangilerinin işletmeniz için en iyi performansı göstereceğini öğrenin. Daha sonra geri dönüp bütçe ayırmaları yapabilir veya birkaç yüksek performanslı kanala sağlıklı bir bütçe sağlamak için listenizi daraltabilirsiniz. Araştırmayı düşünün, eğer kitleniz öncelikle geleneksel ortamlarda ise, oradan başlamanız ve daha sonra dijital ortamları planınıza entegre edip edemeyeceğinizi veya nasıl bulabileceğinizi göreceksiniz. Entegre bir medya yaklaşımı oluşturarak, kitlenizin reklamınızı fark etme olasılığını artırabilirsiniz ve fark edilmek, bugünlerde savaşın yarısıdır.

Medya planlaması hala çoğu pazarlama ajansının can damarıdır. Ancak, reklamınızı yayınlamak için hangi TV şovunu seçmek artık o kadar kolay değil. Dijital pazarlamanın sonsuz, her zaman açık yapısı sayesinde medya planlaması çok daha karmaşık hale geldi. Ancak, bunu doğru yaparsanız müşterileriniz için daha etkili kılan da budur.Medya planlarını oluştururken her ajansın akılda tutması gereken üç temel şey var.

Her şey kitlenizle ilgilidir

Geleneksel medya planlaması demografik özellikler, coğrafya ve geniş ilgi alanları gibi temel konularla sınırlıydı. Ancak artık kitlenizi neredeyse kişiye göre belirleyebilirsiniz.Kitlenizi yalnızca en olası alıcılarınıza daraltabilir. Bu, tanıtımını yaptığınız markaların farklı kitlelerini gerçekten anlamak için daha fazla zaman ayırmanız gerektiği anlamına gelir; böylece bunları mümkün olduğunca doğru bir şekilde hedefleyebilirsiniz.

Reklam öğesinin kanalla eşleştiğinden emin olun

Kitleyi anladıktan sonra, bir reklam tasarlayıp her yere yerleştirebilirsiniz, değil mi? Eskiden reklam öğenizi yeniden boyutlandırabiliyor ve bir gün olarak adlandırabiliyor olsanız da, bugünün kitlelerinin farklı kanalları ve platformları nasıl kullandıkları konusunda çok farklı beklentileri var. Örneğin Twitter, etkileşimi ve konuşmayı teşvik etmek için mükemmeldir. Kitlenizin dikkatini mobil cihazlarda hızlı bir şekilde almak için, daha kısa reklam uzunlukları daha yüksek marka benzeşimi elde etmede en iyi sonucu verir.

Mobil düşünün

Web sitesi trafiğinin % 57’si artık mobil cihazlardan geçiyor. Medya planlarken önce mobil, ardından masaüstü ve çevrimdışı medyayı planlayarak hedef kitleye ulaştığınızdan emin olun. Bu, kullanıcıların öncelikle telefonlarından eriştiği Twitter, Facebook, Instagram gibi kanalları kullanmak anlamına gelir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir