Meta’dan Ramazan ayında tüketici davranışları araştırması
Dünyanın dört bir yanındaki tüketiciler için bir dönüşüm ve kutlama zamanı olan Ramazan ayı, markalar için de gözlemci ve alışveriş yapmayı seven kitlelerle anlamlı bir bağlantı kurma fırsatı sunuyor. Ramazan ayı süresince tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarına dair bir araştırma yapan Meta, Türkiye’ye dair paylaştığı veriler ile keşif ticaretinin tüketiciler ve markalara sunduğu bu fırsatları gözler önüne seriyor.
Meta tarafından yapılan araştırmadan öne çıkan başlıklar şöyle:
Keşif için çevrim içi platformlar önce çıkıyor
Meta tarafından paylaşılan araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin %46’sı bir markanın Ramazan sezonunda yaptığı kampanya ve uygulamaları öğrendikten sonra o markaya olan ilgilerinin net bir şekilde arttığını söylüyor.
Bununla birlikte, Ramazan ayında alışveriş yapmaktan hoşlanan kitlenin %49’u ilgilendikleri ürünü çevrim içi platformlardan almayı tercih ederken, yeni bir ürün keşfetmek isteyen tüketicilerin %86’sı bunun için en iyi yöntemin çevrim içi platformlar olduğunu düşünüyor.
Ramazan’da sınırları aşmak için bir fırsat doğuyor
Ramazan ayı farklı kültürler, coğrafyalar ve dillerden birçok insanı ortak değerler ve ritüeller etrafında buluşturan kültürel bir unsur olarak da markalara ve tüketicilere yurtdışına satış ve yurtdışından alışveriş yapma olanakları sunuyor.
Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin %65’i Ramazan için satın aldıkları ürün veya hizmetin kendi ülkelerinde üretilmiş olmasını tercih etse de, %55’i markayı bilmeleri durumunda yurt dışından da sipariş verdiklerini belirtiyor.
Meta platformları marka ve tüketici tercihlerinde öne çıkıyor
Araştırma sonuçları Meta platformlarının marka ve tüketici tercihlerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu gösteriyor.
Tüketicilerin %55’i Ramazan ayında Facebook ve Instagram’ın yeni ürün ve hizmetleri keşfetmek için yararlı olduğunu belirtirken, bu tüketicilerin %42’si de ilk kez Facebook veya Instagram’da keşfettikleri ürün veya hizmetleri satın aldığını söylüyor.
Ramazan ayında gözlemci ve alışveriş yapmayı seven kitleler, markalar tarafından anlaşıldığını ve temsil edildiğini hissetmek istiyor. Ramazan ayı boyunca marka ve işletmelerin Facebook ve Instagram’da ne tür faaliyetlerini görmek istedikleri sorulduğunda, tüketicilerin %43’ü bilgilendirici içerikler cevabını verirken, %35’i kampanya ve indirimler hakkında güncellemeleri görmek istediklerini belirtiyor.
‘Facebook ve Instagram özelliklerinden hangileri Ramazan için fikirler keşfetmenize veya ilham almanıza yardımcı oldu?’ sorusuna ise tüketicilerin %37’si Instagram Stories cevabını verirken, %38’i genel olarak platformlarda gezinirken aradıklarını bulduğunu ifade ediyor.