Nissan e-POWER teknolojisi önce Qashqai ile gelecek

Nissan, elektrikli araçlara geçiş sürecini kolaylaştırmayı hedefleyen e-POWER teknolojisinin yeni neslini tanıttı. Yeni e-POWER, 4,5L/100 km yakıt tüketimi ve 102g/km CO₂ emisyon değeri ile C-Crossover segmentinde sınıfının en verimli sistemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Teknoloji, Eylül 2025 itibarıyla Avrupa’da satışa sunulacak yeni Qashqai modelinde kullanılacak.
İlk olarak 2019 yılında sunulan e-POWER teknolojisi, geleneksel içten yanmalı sistemlerle tamamen elektrikli araçlar arasındaki boşluğu doldurmayı hedefliyor. Yeni sistemde benzinli motor yalnızca elektrik üretimi için kullanılıyor; tekerleklere doğrudan elektrik motoru güç veriyor. Bu yapı sayesinde sürüş deneyimi, vites geçişi ya da motor gecikmesi olmaksızın tamamen elektrikli araç hissiyatı sunuyor.

Daha fazla verim, daha düşük emisyon
Nissan’ın geliştirdiği yeni nesil e-POWER teknolojisi, önceki versiyona göre pek çok alanda iyileştirme içeriyor. CO₂ emisyonları yüzde 12 oranında düşürülerek 116g/km’den 102g/km’ye indirildi. 1200 km’ye varan menzil sunan sistem, şehir içi ve otoyol sürüşlerinde daha düşük tüketim ve daha sessiz çalışma özellikleriyle dikkat çekiyor. Kabin içi gürültü seviyesi de önceki nesle göre 5,6 dB azaltıldı.
Spor sürüş modunda sağlanan +10 kW güç artışı, sürüş keyfini artırırken, e-POWER teknolojisinin sunduğu elektrikli araç tepkisi korunuyor. Motorun otoyol hızlarında 200 rpm daha düşük devirde çalışması sayesinde hem yakıt tasarrufu hem de sessiz sürüş sağlanıyor.

Yeni modüler yapı, daha düşük bakım ihtiyacı
Yeni e-POWER sisteminin merkezinde, motor, jeneratör, invertör ve redüktör gibi bileşenleri içeren kompakt bir 5’i 1 arada güç aktarma sistemi yer alıyor. 1.5 litrelik turbo motor, Nissan’ın STARC yanma teknolojisiyle daha sessiz ve verimli hale getirildi. Yeni yağlama teknolojisi ve iç sürtünmeyi azaltan tasarımı sayesinde motor daha uzun servis aralıklarıyla çalışabiliyor. Bu da bakım maliyetlerinde düşüş anlamına geliyor.
Nissan, bakım periyotlarını da yeniden düzenleyerek servis aralığını 15.000 km’den 20.000 km’ye çıkardı. Bağımsız testlere göre yeni sistem, gerçek dünya koşullarında önceki nesle kıyasla otoyol tüketiminde %14, genel yakıt tüketiminde ise %16’ya kadar daha fazla verimlilik sağlıyor.

Elektrikli araçlara geçişte ara çözüm
Tamamen elektrikli araçlara geçiş yapmak istemeyen ya da şarj altyapısına erişimi kısıtlı olan kullanıcılar için geliştirilen e-POWER, elektrikli motor sürüşü ile geleneksel benzinli araçların esnekliğini birleştiriyor. Harici şarj gerektirmeyen sistem, EV benzeri sürüş deneyimini daha kolay ve erişilebilir hale getiriyor.
Yeni Qashqai, e-POWER ile birlikte gelişmiş sürücü destek sistemlerini de beraberinde sunacak. Bunlar arasında, çok şeritli sürüşlerde artırılmış farkındalık sağlayan ProPILOT otonom sürüş destek sistemleri ve 3D Around View Monitor teknolojisi yer alıyor.
Nissan’ın İngiltere-Sunderland fabrikasında üretilecek olan yeni Qashqai e-POWER, Eylül 2025 itibarıyla Avrupa pazarlarında satışa sunulacak. Modelin ilerleyen dönemde Afrika ve Okyanusya pazarlarında da yer alması planlanıyor.
Video: JAECOO 7 ile bir gün
Yeni videolar için buradan abone olun!