Online restoran rezervasyon platformu Quandoo 22 milyon misafire ulaştı
Bir yıl önce Recruit Holdings tarafından satın alınan ve Avrupa’da ve Asya’da en hızlı büyüyen online restoran rezervasyon platformu Quandoo, 2015 yılında çalıştığı restoran sayısını 6.200’den 13.500’e çıkartarak, 22 milyon misafire ulaştı. Şirket ayrıca çalıştığı restoran sayısı bakımından 3 ülkede daha pazar liderliğine yükselerek bu sayıyı 7’ye çıkardı.
Avrupa’da ve Asya’da en hızlı büyüyen online restoran rezervasyon platformu Quandoo, Şubat 2015-2016 arasında çalıştığı restoran sayısını %117 artırarak 6.200’den 13.500’e çıkardı. Şirketin ulaştığı müşteri sayısı da %266’lık artışla 6 milyondan 22 milyona ulaştı.
13.500’i aşkın anlaşmalı restoranla çalışan Quandoo, kuruluş yılı olan 2012’den bu yana Fransız rakibi LaFourchette’ten2.5 kat, Amerikalı rakibi OpenTable’dan da 4 kat daha hızlı büyüdü. Anlaşmalı restoranlar göz önüne alındığında, şirket geçtiğimiz yıl Singapur, Hong Kong ve Finlandiya’da pazar liderliğine yükselerek, aralarında Türkiye, Almanya, İtalya ve Avusturya’nın da bulunduğu 7 ülkede lider konuma geldi.
Restoran rezervasyonu alanının dijitalleşmesi sürecine öncülük etmeye devam edeceklerini belirten Quandoo Kurucusu ve CEO’su Philipp Magin, “2015’te geçirdiğimiz değişiklikler, şirketimizin bu amaca yönelik dönüşümünü daha rekabetçi bir pazar ortamında gerçekleştirmemize imkan sağladı. Kültürel ve stratejik değişim kolay olmayan bir hedef ancak restoran rezervasyon sağlayıcısı konumunda öncü olmak için daha önce hiç olmadığı kadar donanımlıyız” dedi.
Konuyla ilgili açıklama yapan Quandoo Türkiye Genel Müdürü Hazım Bumin, 2015’in tüm dünyada başarılarla dolu bir yıl olduğunu belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: “Şu anda 13.500 restorana ulaşmış olmak çok büyük bir aşama olarak görülüyor. Türkiye de bu atılıma müthiş bir düzeyde destek olarak, hizmet verdiği restoran sayısını 1600’e taşıdı.”
Quandoo geçtiğimiz sene çeşitli stratejik ortaklıklar gerçekleştirerek, Türkiye’de ve İtalya’da Foursquare uygulaması üzerinden de online rezervasyon imkanı sunmaya başladı. Yapılan anlaşmalar sayesinde Foursquare kullanıcıları Türkiye’de ve İtalya’daki en iyi restoranları keşfedebiliyor ve Quandoo aracılığıyla Foursquare uygulaması üzerinden de rezervasyon yapabiliyorlar.
Recruit Holdings tarafından 1 yıl önce satın alındığından beri stratejik ve yönetimsel alanlarda gelişim gösteren Quandoo, uluslararası düzeyde benzer iş modelleri üzerinde deneyimi bulunan kıdemli yöneticileri bünyesine kattı. Çalışan sadakatine çok önem verildiği gibi eski çalışanların da fikirlerinin değerlendirildiği bir kurum kültürü oluşturuldu. Şirket, önümüzdeki üç yıl için müşteri sayısını arttırmayı ve müşterilerine farklı hizmetler sunmayı hedefliyor. Büyüme stratejisine paralel olarak Quandoo, farklı pazarlara yayılmak ve Quandoo hizmetlerini çeşitlendirmek üzere çalışmalarını sürdürüyor.