PEUGEOT E-208 GTi hakkında bilmen gerekenler

Fransız otomobil üreticisi PEUGEOT, GTi rozetini taşıyan ilk tamamen elektrikli modeli olan E-208 GTi’yi, 24 Saat Le Mans yarışı kapsamında kamuoyuna tanıttı. 1980’li yıllardan bu yana spor otomobil meraklılarının ilgisini çeken GTi serisi, 40 yıl sonra bu kez elektrikli bir platformda yeniden sahneye çıkıyor.
Yeni E-208 GTi, B segmentinde tamamen elektrikli ve yüksek performanslı bir araç olarak konumlanıyor. 280 HP güç ve 345 Nm tork üreten M4+ elektrikli motoruyla 0’dan 100 km/s hıza 5,7 saniyede ulaşabilen model, maksimum 180 km/s hıza erişebiliyor. PEUGEOT bu değerlerle E-208 GTi’nin sınıfının en yüksek performansını sunduğunu belirtiyor.

Aracın elektrikli güç ünitesi, Fransa’daki Trémery tesisinde üretiliyor. Model, 54 kWsa brüt kapasiteye sahip CATL üretimi batarya ile donatılmış. Termal yönetim ve enerji verimliliği gibi konularda PEUGEOT Sport’un yarış deneyiminden yararlanılmış. Özellikle Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda kullanılan hibrit 9X8 modelinden elde edilen bilgiler, E-208 GTi’ye aktarılmış durumda.
Tasarım detaylarında geçmişe göndermeler dikkat çekiyor. 1984 yılında tanıtılan orijinal 205 GTi’ın estetik öğeleri, yeni modelde modern yorumlarla yeniden hayat buluyor. Daha geniş iz açıklığı, alçaltılmış gövde, sportif difüzör, spoyler ve kırmızı detaylar öne çıkıyor. İç mekânda da sportif tasarım öğeleri ve GTi serisinin karakteristik kırmızı vurguları korunmuş.

Aracın süspansiyon sistemi ve fren ekipmanları da performansa yönelik geliştirilmiş. Özel olarak ayarlanan amortisör ve yay sistemine Michelin’in yüksek performanslı Pilot Sport Cup 2 lastikleri eşlik ediyor. Ön bölümde 355 mm çaplı diskler ve 4 pistonlu fren kaliperleri yer alıyor. Ayrıca araçta sınırlı kaymalı diferansiyel sistemi ile spor sürüş modunu destekleyen bir ESP ayarı bulunuyor.
PEUGEOT CEO’su Alain Favey, yeni E-208 GTi’nin “GTi mirasını modern ve sürdürülebilir bir platformla geleceğe taşıdığını” vurgularken, Stellantis Motorsport Kıdemli Başkan Yardımcısı Jean Marc Fino da aracın geliştirilmesinde yarış tecrübesinin önemli bir rol oynadığını belirtti.
Yeni PEUGEOT E-208 GTi’nin üretiminde Fransız tedarikçilerle iş birliği yapılırken, araç “Made in France” etiketini taşıyor. Modelin ne zaman piyasaya sürüleceği ve fiyatlandırması hakkında ise henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Ancak E-208 GTi’nin, elektrikli B segmentinde rekabeti artırması bekleniyor.
Video: Yenilenmiş telefon almak mantıklı mı?
Yeni videolar için buradan abone olun!