EkonomiGündemYapay ZekâYazılım

Salesforce, yapay zekâ asistanı Agentforce’u İstanbul’da tanıttı

Salesforce İnovasyon Günü İstanbul 2024’te yapay zekâda üçüncü dalga geldi. Salesforce yapay zekânın tam da olması gereken hali olan Agentforce'u kullanıma sunduğunu duyurdu.

Salesforce İnovasyon Günü İstanbul’da, dünya çapında ve Türk şirketlerinin inovasyon başarı hikayeleri ve örnekleri yer aldı. Etkinlikte Salesforce müşterileri ve iş ortakları, yeniliklerini tanıtan etkileyici hikayeler paylaştılar. İstanbul’daki Salesforce zirvesi, yılın en büyük yapay zekâ etkinliği Dreamforce 2024’te yer alan Otonom Yapay Zekâ gelişmeleri, teknolojiyi kullanmanın yenilikçi yolları, kişiselleştirilmiş 1:1 müşteri yolculukları oluşturmanın en iyi yöntemleri ve müşteri güveni inşası üzerine bir gün sundu.

Türkiye’de düzenlenen 12. İnovasyon Günü ve 2. basın toplantısı sektörde etki yarattı. Geçen yıl, Salesforce İnovasyon Günü İstanbul 2023, “Yapay Zekâ + Veri + CRM + Güven ile Potansiyeli Açığa Çıkarmak” temasına odaklanmıştı. Bu yıl Salesforce, üçüncü yapay zekâ dalgasını temsil ediyor – copilot’ların ötesine geçerek müşteri başarısını aktif olarak destekleyen yüksek doğruluklu, düşük halüsinasyonlu akıllı temsilcilerin olduğu yeni bir döneme öncülük ediyor. Etkinliğe damga vuran, en yeni otonom yapay zekâ olan Agentforce’un canlı demo sunumuydu.

Agentforce, şirketlerin herhangi bir iş fonksiyonunda otonom şekilde aksiyon alabilen yapay zekâ temsilcileri oluşturmasına ve devreye almasına olanak tanıyan Salesforce Platformuna entegre edilmiş yeni bir katman. Agentforce, chatbotların ve copilot’ların ötesine geçerek müşteri şikayetlerini çözmek, satış fırsatlarını değerlendirmek ve pazarlama kampanyalarını optimize etmek gibi görevlerde ileri seviyede muhakeme yeteneklerini kullanarak karar ve aksiyon alıyor. Agentforce’un çalışması için insan müdahalesine gerek yok; bu temsilciler, veri değişiklikleri, iş kuralları, önceden yapılandırılmış otomasyonlar veya diğer sistemlerden gelen API çağrıları gibi sinyallerle yönlendirilebiliyor. OpenTable, Saks ve Wiley gibi şirketler, Agentforce’u çalışanlarını desteklemek, iş gücünü genişletmek ve müşteri deneyimlerini iyileştirmek için kullanıyor.

Salesforce Akdeniz, Orta Asya ve Doğu Avrupa Bölgesi Başkan Yardımcısı Sinan Erkiner, “Türkiye’nin dinamik girişimcilik ruhu ve yeni teknolojilere adaptasyonuyla her ölçekten işletme, operasyonlarını iyileştirmek için yapay zeâdan yararlanıyor. Otonom temsilcilerin işletmelerde insanlar ile birlikte çalışmaya başladığı yapay zekâ devriminin üçüncü dalgasına girerken, bir numaralı yapay zekâ CRM sağlayıcısı olarak, müşterilerimizi bu yeni yapay zekâ temelli inovasyon döngüsünde yönlendiriyor, yapay zekâ ile işlerini yeniden şekillendirmelerine yardımcı oluyoruz. Türk müşterilerimizin Salesforce’u yalnızca bir tedarikçi olarak değil, stratejik projeler ve dijital dönüşüm için güvenilir bir iş ortağı olarak görmelerinden büyük mutluluk duyuyoruz.” şeklinde konuştu.

Yapay zekâ ve otomasyon, işletmelerin müşterileriyle etkileşim şeklini kökten değiştirerek yeni bir ekonomik çağın önünü açıyor. Salesforce, 25 yıldır işletmelerin müşterileriyle daha iyi bağ kurmalarına yardımcı olmaya odaklanıyor. Yapay zekâ devrimi, iş dünyasını tamamen dönüştürdü. Kurumsal teknolojilerin geleceği, daha fazla veri değil, doğru veri ile ilgili. Salesforce, her şirketin yapay zekâyı kendi işlerine göre uyarlayarak, verilerini kendi koşullarında kullanmalarına imkan sağlıyor.

Salesforce, müşterilerine istediklerini sunan bir yapay zekâ sağlıyor: Daha yüksek verimlilik, çalışanlarının geniş ölçekte desteklenmesi, daha iyi müşteri ilişkileri, daha yüksek kâr marjları, güvenilirlik ve verilerinin güvenli olduğunu bilme rahatlığı. Salesforce, müşterilerine en iyi yapay zekâyı en düşük maliyetle ve en kolay kullanım düzeyiyle sunan bir platformda temsilciler oluşturma yeteneği sağlıyor.

Sinan Erkiner
Sinan Erkiner

Agentforce, yapay zekânın olması gerekeni: Agentforce, otonom yapay zekâ temsilcileri oluşturmayı, özelleştirmeyi ve devreye almayı kolaylaştırıyor. Neden temsilciler? Chatbotlar ve yardımcıların aksine, yapay zekâ temsilcileri sadece destek sağlamıyor; aksiyon alıyor. 7×24 verilerden öğreniyor, deneyimlere adapte oluyor ve sizinle birlikte veya sizin adınıza aksiyon alıyor. Agentforce ile Salesforce, temsilcileri hızla devreye almanıza ve iş gücünüzü birkaç tıkla ölçeklendirmenize yardımcı oluyor; böylece çalışanların en iyi yaptıkları işe odaklanmalarına olanak tanıyor. Agentforce Salesforce Bulutu, Amazon Web Services, Box, Certinia, Copado, Coupa, Google, Honeywell, IBM, Workday, Zoom ve daha birçok uygulamada çalışıyor. Agentforce halihazırda global olarak konuşma başına 2 USD olarak ücretlendiriliyor.

Salesforce’un Agentforce İş Ortağı Ağı (Agentforce Partner Network), ortakların ve müşterilerin yönlendirmelerine veya konuşmalara dayalı olarak karmaşık görevleri yerine getirebilecek otonom temsilciler oluşturmasına ve devreye almasına olanak tanıyor. Ortaklar arasında Workday, Amazon Web Services, Box, Certinia, Copado, Coupa, Google, Honeywell, IBM, Workday, Zoom ve daha fazlası yer alıyor. Agentforce’un temelinde ‘Salesforce Data Cloud‘ bulunuyor ve yapay zekâ dönüşümü için temel altyapıyı sağlıyor. Veri Bulutu, Salesforce’a entegre edilmiş bir hiper ölçekli veri motoru; gerçek zamanlı, birleşik iş verilerini güvenli bir şekilde bağlayarak temsilcilerin ihtiyaç duydukları verilere ve sistemlere erişim sağlıyor.

Rakamlar ile Salesforce

  • Dünya genelinde 72.000’den fazla çalışan
  • 10 yıldır #1 CRM (IDC)
  • 8 ülkede 1 numaralı Çalışılacak En İyi Yer seçildi
  • ABD çalışanlarının %50’sinden fazlası azınlık gruplardan (Kadınlar, Siyah, Latin, Yerli, Çok Irklı, LGBTQ+, Engelli Bireyler ve Gaziler) oluşuyor
    Dünya genelinde 150.000’den fazla müşteri
  • Einstein, haftada 1 trilyon tahmin sunuyor
  • Trailhead platformunda kariyer ve hayatını değiştiren 6 milyondan fazla Trailblazer

Keenetic Hero DSL incelemesi | AC1300 Gigabit modem, router ve mesh

Yeni videolardan haberdar olmak için buradan kanala abone olmayı unutmayın!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir