Şarj sektörü artan elektrikli araç satışlarına hızla ayak uydurdu

Elektrikli araç (EV) pazarında son iki yılda yaşanan hızlı büyüme, şarj altyapısında da dikkat çekici bir ivmeyi beraberinde getirdi. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) verilerine göre, Ağustos 2025 itibarıyla Türkiye’de toplam 33.592 şarj soketi aktif durumda. Bunların 14.308’i DC (hızlı), 19.284’ü ise AC (yavaş) tipte hizmet veriyor. Aynı dönemde trafiğe kayıtlı elektrikli araç sayısı 310.668 adede ulaşarak bir önceki yıla göre yüzde 100’ün üzerinde artış kaydetti. Ovolt & Sharz.net Genel Müdürü Hakan Koca, Türkiye’nin şarj altyapısındaki gelişimi “dijital dönüşümün enerjiyle birleştiği bir dönem” olarak tanımladı.

Elektrikli araç pazarında büyüme ivmesi sürüyor

Koca, güncel pazar dinamiklerine ilişkin değerlendirmesinde, Türkiye’nin elektrikli araç ekosisteminde Avrupa’nın en hızlı gelişen ülkeleri arasında yer aldığını vurguladı: “2024’te otomotiv pazarının yaklaşık yüzde 27’sini oluşturan hibrit ve elektrikli araçların toplam payının, 2025 sonunda yüzde 30’un üzerine çıkması bekleniyor. Yerli üretici Togg’un lokomotif etkisi, ABD’li Tesla ve Çinli BYD gibi markaların agresif girişleri bu büyümenin başlıca itici güçleri arasında. Bu rekabet sektöre yeni bir dinamizm kazandırıyor.”

Altyapı yatırımları hız kazandı

Enerji altyapısındaki gelişmelere de değinen Koca, “Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın ‘Elektrikli Araçlar için Hızlı Şarj Altyapısı Destek Programı’ kapsamında bu yıl 81 ilde 529 yeni hızlı şarj ünitesine destek sağlandı. Yaklaşık 1 milyar TL’lik yatırımın 300 milyon TL’si hibe olarak açıklandı. Ayrıca YEK-G sertifikalı ‘yeşil şarj’ noktaları sayesinde istasyonlarda yenilenebilir enerji kullanımının yaygınlaşması yönünde önemli adımlar atılıyor. Yatırımcı bir şirket olarak bu süreci oldukça değerli buluyoruz.” dedi.

Hedef: 2026’da 1000 güçlü soket

Ovolt & Sharz.net’in şarj ağı yatırımlarına ilişkin bilgi veren Koca, “Elektrikli araç ekosistemi yalnızca araç satışlarındaki artışla değil, kullanıcı deneyimi ve güvenilir altyapı ile büyüyebilir. Biz Ovolt & Sharz.net olarak bugün 570’in üzerinde soketle faaliyet gösteriyoruz. OPET ile stratejik iş birliğimiz sayesinde 2026’da 1000’in üzerinde güçlü sokete ulaşarak her segment için en erişilebilir ve güvenilir şarj ağını oluşturmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.

Sektörün geleceğini belirleyecek unsur: Verimlilik ve hız

Koca, sektördeki büyümenin sürdürülebilir olabilmesi için şarj hızına erişim ve enerji verimliliğinin kritik öneme sahip olduğunu belirtti: “Şarj altyapısının yaygınlaşması kadar, hızlı şarj (DC) istasyonlarının adil ve verimli dağılımı da çok önemli. Kullanıcı güveni, fiyat şeffaflığı, veri paylaşımı ve sürdürülebilir enerji kullanımı bu dönüşümün temel bileşenleri.”

Kullanıcı deneyiminde güvenlik ve dijital entegrasyon

Ovolt & Sharz.net, mobil uygulama üzerinden doluluk durumu takibi, şeffaf fiyatlandırma, 7/24 teknik destek ve yenilenebilir enerjiyle çalışan şarj noktalarıyla kullanıcı deneyimini sadeleştirmeyi hedefliyor. Şirket ayrıca, IoT tabanlı alarm sistemleri, kamera izleme, sigorta destekli koruma altyapıları ve OPET istasyonlarındaki 7/24 personel desteğiyle sektörde güvenlik standartlarını yükseltmeyi amaçlıyor.

“Şarj altyapısındaki dönüşüm tüm hayatımızı değiştirecek”

Türkiye’nin 310 bini aşan elektrikli araç parkının önümüzdeki dönemde 500 bin sınırına yaklaşması bekleniyor. Hakan Koca, şarj sektörünün artık yalnızca enerji değil, sürdürülebilir ulaşımın da omurgası haline geldiğini belirterek şu değerlendirmede bulundu: “Bizim için şarj altyapısı, mobilitenin değil yaşamın dönüşümüdür. Şarj altyapısındaki dönüşüm ile tüm hayatımız yıllar içinde değişecek. Ovolt & Sharz.net bu dönüşümün güvenilir omurgası olmayı sürdürecek.”

Video: İtalyan SWM iki modelle Türkiye’de

Yeni videolar için buradan abone olun!