COVID-19 Facebook Gazetecilik Eğitim Programı

Facebook’tan COVID-19 yalanlarına karşı 2 milyon dolar

Facebook, COVID-19 (Koronavirüs) ile ilgili paylaşılan asılsız haberlerin ve yanlış bilgilerin önüne geçmek adına, Poynter’in Uluslararası Doğruluk Kontrolü Ağı (IFCN) ile birlikte bir hibe programı hayata geçirdiğini açıkladı. Program kapsamında, COVID-19 ile ilgili yayılan bilgileri teyit etmek için dünyanın dört bir yanında sürekli olarak çalışan bağımsız üçüncü taraf doğruluk kontrolü kuruluşlarına toplamda 1 milyon dolarlık […]

COVID-19

KOBİ’lere COVID-19 salgınında hayatta kalma kılavuzu

Türkiye’deki küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) koronavirüs salgını kaynaklı beklenmeyen zorluklardan en az düzeyde zarar görmesini isteyen ve bu amaçla onlara destek sunmayı amaçlayan Facebook, KOBİ’lerin kriz yönetimine yardımcı olacak “Küçük İşletme Kaynak Merkezi”ni Türkçe olarak faaliyete geçirdi. Merkez, salgının yarattığı endişeler durulana kadar işletmelerini tamamen çevrimiçi ortama taşıyarak ürünlerini ve hizmetlerini internet üzerinden […]

Mark Zuckerberg facebook

Facebook’tan COVID-19 ile mücadeleye 20 milyon dolar

Dünya genelinde yayılmaya devam eden koronavirüsü salgınının etkilerini azaltmak isteyen Facebook, Birleşmiş Milletler Vakfı (United Nations Foundation) ve Dünya Sağlık Örgütü (World Health Organization) ile birlikte COVID-19 Dayanışma ve Müdahale Fonu’nu (COVID-19 Solidarity Response Fund) hayata geçirdi. Facebook, COVID-19 tehdidine karşı küresel ve bölgesel sağlık kuruluşları ile çalışarak bu kuruluşların Facebook ve Instagram’daki bağış araçlarını […]

Dijital pazarlama alper cengiz

2020’de dijital pazarlamanın yönünü değiştirecek 6 trend

Dijital pazarlama trendleri çok hızlı geliyor ve aynı hızda değişiyor. Bu değişime ayak uyduramayan birçok pazarlamacı ve marka önemli kayıplar yaşıyor. Türkiye’de 2006’dan bu yana dijital pazarlamayı veri bilimiyle buluşturan SEM, 2020 pazarlama trendlerini açıkladı. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamanın tahtını giderek daha fazla sarsıyor. Dijital reklam harcamaları her yıl çift haneli oranlarla büyümeyi sürdürüyor. Uzmanlar, […]

ESET

Arkadaşlık uygulamaları verilerinizi reklâmcılara satıyor

Siber güvenlik kuruluşu ESET, arkadaşlık sitelerinin gizlilik konusunda ne kadar duyarlı olduğunu inceleyen bir araştırmayı mercek altına aldı. Norveç’te Tüketici Derneği’nin araştırması; Tinder, OkCupid ve Grindr’ın da aralarında bulunduğu çeşitli arkadaşlık uygulamalarının, kullanıcılarının kişisel bilgilerini reklam amacıyla haberleri olmadan üçüncü taraflarla paylaştığını ortaya çıkardı. ESET’in elde ettiği bilgilere göre, paylaşılan detaylar konum, yaş, cinsiyet ve […]

fleet

Twitter ‘story’ özelliği fleet uygulamasını test ediyor

Sosyal medya devi Twitter, 24 saat içerisinde kendiliğinden silinen ‘fleet’ adlı mesaj özelliğini deneme kullanımına soktu. Şirket, ilk olarak Instagram ve Snapchat gibi platformların kullandığı bu yeni uygulamasını Brezilya’da test etmeye başladı. Twitter’dan yapılan açıklamada, fleet uygulamasıyla yeterince beğeni almayan ya da yeniden paylaşılmayan (retweet) mesajlardan dolayı paylaşım yapmaktan çekinen kullanıcıların platforma çekmeye teşvik edilmesinin […]

WhatsApp Koronavirüs

Google gizli WhatsApp gruplarını indeksledi

Dünyanın en çok kullanılan anlık mesajlaşma servisi olan WhatsApp’taki özel grupların Google üzerinden ulaşılabilir olduğu anlaşıldı. Böylelikle davet edilmediğiniz gruplara katılıp diğer üyelerin isimleri ve telefon numaralarını görebilirsiniz. WhatsApp’ın “Gruba davet et bağlantısı” internet üzerinden paylaşıldığı için Google grupları indeksleniyor. WhatsApp’ın güvenli ve gizli mesajlaşma servisinin dışında paylaşılan bu bağlantılar sayesinde isteyen herkes bu gruplara […]

Twitter

Yanıltıcı ‘tweet’lere turuncu etiket geliyor

Dünyanın en büyük sosyal paylaşım ağlarından Twitter, yalan ve yanlış bilgilerle mücadele etmek için yeni bir özellik geliştirdi. Yeni uygulamaya göre politikacıların ve diğer önde gelen kişilerin yaptığı paylaşımlarda yanlış bilgi tespit edilirse, tweetin altında turuncu bir uyarı çıkacak. “Zararlı şekilde yanıltıcı” uyarısına ek olarak gazeteciler ve projeye katılan kullanıcılar, bilgiler için düzeltme yayınlayabilecek. Özelliğin […]

sosyal medya

Sevgililer sosyal medya şifrelerini neden paylaşır

Beraber vakit geçirdikçe her şeyi paylaşmaya başlayan çiftler için sosyal medya şifrelerinin paylaşılması da kaçınılmaz bir hale geliyor. Evli veya bir ilişki içinde olan insanların internet davranışlarını analiz eden çalışmalar gösteriyor ki, partnerlerin yarısına yakını (%47), çeşitli hesaplar için giriş bilgilerini bir güven belirtisi olarak birbirleriyle paylaşıyor. Dünyada 500 milyondan fazla kullanıcıyı koruyan Bitdefender Antivirüs’ün […]

Koronavirüs Bilgi Merkezi

Facebook içerik doğrulama için Reuters’la anlaştı

Dünyanın en geniş sosyal iletişim platformu Facebook, uluslararası haber ajansı Reuters ile işbirliğine gidiyor. Amaç Facebook ve sahip olduğu fotoğraf paylaşım sitesi Instagram’daki içeriklerin doğruluğunun teyit edilmesini sağlamak. ABD başkanlık seçimleri öncesi sayfalarındaki yalan haberlerin kaldırılması konusunda büyük baskı altında olan Facebook, yanlış bilgilerin daha hızlı tespiti için geçen Aralık ayında ABD’de bir deneme projesi […]

Tesla Elon Musk

Elon Musk’tan takipçilerine ‘Facebook’u silin’ çağrısı

Tesla ve SpaceX’in kurucusu Elon Musk, Twitter’daki 31 milyon takipçisine “Facebook’u silin. Facebook devri bitti” çağrısında bulundu. Elon Musk, bu çağrısını Twitter’da Facebook’un içeriğiyle ilgili düzenleme yapılması gerektiğini savunan İngiliz oyuncu Sacha Baron Cohen’in mesajına yanıt olarak yaptı ancak ayrıntı vermedi. Musk, 2018’de Facebook’un, 87 milyon kullanıcısının kişisel bilgilerini siyasi danışmanlık şirketi Cambridge Analytica ile […]

Translate »